اخبار داغ

امام جمعه نهبندان:

کشورهای منطقه با اتحاد زمینه اخراج نیروهای تروریستی آمریکا را فراهم کنند/ تعرض به هواپیمای مسافربری ایران از مجامع بین‌المللی پیگیری شود

کشورهای منطقه با اتحاد زمینه اخراج نیروهای تروریستی آمریکا را فراهم کنند/ تعرض به هواپیمای مسافربری ایران از مجامع بین‌المللی پیگیری شود
حجت‌الاسلام خزاعی گفت: دنیا نباید در مقابل این رفتارهای آمریکا ساکت بماند و ما از وزارت خارجه، سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان عالی نظام انتظار داریم که با جدّیت پیگیر این مسئله باشند و سند محکومیت آمریکا را رسما از مجامع بین المللی بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌‌وگو با خاورستان، پیرامون تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پرواز هواپیماهای مسافربری در جهان قوانین خاصی دارد و زیر نظر سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,
 
,
وی با اشاره به این‌که هرگونه خلاف قانون عمل کردن، قوانین بین المللی را زیر سوال می‌برد، افزود: تعرض آمریکایی‌ها به هواپیماهای مسافربری برای اولین بار نیست و بارها جان مسافران را به خطر انداختند که نمونه بارز آن سرنگون کردن پرواز ایرباس ایران به مقصد دبی در 12 تیر 1367 است که بسیاری از هموطنان ما را به شهادت رساندند.
,
 
,
امام جمعه نهبندان گفت: متاسفانه واکنش دنیا در مقابل تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمای ایرانی در سال 67 ضعیف بود و واکنشی نشان داده نشد تا آمریکا مجدد چنین جنایاتی را مرتکب نشود.
,
 
,
حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: آمریکایی‌ها چند روز گذشته نیز پرواز هواپیمایی ماهان که به مقصد بیروت و در مسیر قانونی در حال حرکت بود را مورد تعرض و تهدید قرار دادند که یک حرکت تروریستی به معنای واقعی کلمه است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که تهدید و تعرض به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران محکوم است، افزود: آمریکایی‌ها نیاز دارند در منطقه تنش به وجود بیاورند.
,
 
,
امام جمعه نهبندان گفت: آمریکایی‌ها می خواستند هواپیماهای آن‌ها در پوشش هواپیمای مسافربری قرار گیرند تا هواپیمای مسافربری توسط پدافند هوایی سوریه مورد حمله قرار گیرد تا کشور سوریه را محکوم کنند و خودشان آتش بیار معرکه شوند.
,
 
,
حجت‌الاسلام خزاعی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و ترامپ که می‌داند در صحنه بین‌الملل و خاصه در نظر مردم آمریکا جایگاهی ندارد، به نوعی می‌خواهد توجه مردم آمریکا را با تنش آفرینی و میدان‌داری در منطقه به خود جلب کند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که نیات شوم آمریکا به خصوص رئیس جمهور آمریکا که یک تروریسم بین المللی است نمایان شده است، افزود: جمهوری اسلامی حتما باید واکنش حقوقی بسیار مناسبی در این خصوص انجام دهد و از طریق سازمان ایکائو، سازمان حقوق بشر، دادگاه بین الملل لاهه و بسیاری از سازمان‌هایی که ادعای حقوق بشر و امنیت پرواز دارند، این موضوع پیگیری شود.
,
 
,
امام جمعه نهبندان گفت: کشورهای ایران، سوریه و لبنان باید با جدیت بسیار زیاد این مورد را پیگیری و در مجامع بین المللی سند محکومیت و تروریست بودن کشور و رئیس جمهور آمریکا را بگیرند.
,
 
,
حجت‌الاسلام خزاعی یادآور شد: کشورهای منطقه باید با هم متحد شوند تا زمینه‌ای برای اخراج نیروهای تروریستی آمریکا از منطقه فراهم شود چراکه تا زمانی که نیروهای آمریکایی‌ در منطقه باشند حتما فجایع دیگری را به بار خواهند آورد و تعرض به هواپیمای ایرانی نه اولینش بوده و نه آخرینش خواهد بود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند و رنج‌های بسیاری را بر مردم عراق و سوریه روا داشتند، افزود: دنیا نباید در مقابل این رفتارهای آمریکا ساکت بماند و ما از وزارت خارجه، سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان عالی نظام انتظار داریم که با جدّیت پیگیر این مسئله باشند و سند محکومیت آمریکا را رسما از مجامع مربوطه بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه