اخبار داغ

بازیگر تئاتر:

پویش به وقت روشنایی؛ اقدامی اثرگذار برای صرفه‌جویی در مصرف برق

پویش به وقت روشنایی؛ اقدامی اثرگذار برای صرفه‌جویی در مصرف برق
امین کائیدی، هنرمند گچسارانی گفت: در صورتی که هموطنان عزیز فقط 15 دقیقه کولر و وسایل سرمایشی پرمصرف خود را در ساعات پیک مصرف برق خاموش کنند می‌توانند سهم بزرگی در صرفه‌جویی و به تبع آن رفع محرومیت‌ها در جامعه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین کائیدی خبرنگار و هنرمند گچسارانی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ضمن حمایت و پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی گفت: از موضوعات بسیار مهم در صنعت برق که هر ساله در تابستان اتفاق می‌‌افتد، بحث پیک برق شبکه سراسری است که با توجه به میزان ضریب بار پایین، کشور مجبور است که هزینه‌های زیادی را در بخش تولید برق، صرفاً جهت استفاده در ساعات محدودی از سال متحمل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: عمده پیک شبکه برق ایران نیز ناشی از بارهای سرمایشی است که در کشورهای مختلف سعی می‌شود با استفاده از راهکارهای اقتصادی نسبت به کنترل آن اقدام کنند، اما در کشورمان به نوعی شاید زیرساخت های لازم جهت پاسخ‌دهی به مصرف بالای برق وجود نداشته باشد که همین مسئله باعث شده تا همه به نوعی خاموشی برق در ساعتی از شبانه روز را تجربه کرده باشیم.

,

این هنرمند تئاتر اظهار کرد: در فصل گرم تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و خنک‌کننده، مصرف برق در کشور هم بالا می‌رود که بعضا مشکلاتی را هم بوجود می آورد، پس صرفه‌جویی و در حقیقت بهینه مصرف کردن برق می‌تواند از بروز خیلی از مشکلات نیز جلوگیری کند.

,

کائیدی در ادامه گفت: هرچند معتقدم که بخشی از صرفه‌جویی مصرف برق به فرهنگ مردم برمی گرددکه این استفاده صحیح و بهینه از مصرف برق باید در کشورمان نهادینه شود تا هم وضعیت معیشت مردم و هم در ادامه اقتصاد کشور بهبود پیدا کند.

, .,

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به رکوردهای جدیدی که ازمصرف بالای برق در کشورمان ثبت می شود، راه‌اندازی پویش به وقت روشنایی در شرایط فعلی اقدامی بسیار ارزشمند است و در صورتی که هموطنان عزیز فقط  15 دقیقه کولر و وسایل سرمایشی پرمصرف خود را در پیک گرما خاموش کند می‌توانند سهم بزرگی در صرفه‌جویی و به تبع آن رفع محرومیت‌ها در جامعه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه