اخبار داغ

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین‌المللی است

ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین‌المللی است
آیت الله کلانتری گفت: در اینکه ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است بحثی نیست، ایران باید در بعد حقوقی، سیاسی و نظامی اقداماتی انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به تعرض و ایجاد مزاحمت دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: در اینکه ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی تخلف آشکار و نقض حقوق بین المللی است بحثی نیست، ایران باید در بعد حقوقی، سیاسی و نظامی اقداماتی انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه ,
 وی تصریح کرد: ایران در زمینه حقوقی باید از طریق نهاد های بین المللی این موضوع را مطرح و پیگیری نماید. کمااینکه به این نهاد ها امیدی نیست اما همین پیگیری های ما می تواند مفید و ارزشمند باشد و باعث آشکار سازی چهره واقعی آمریکا باشد. همچنین این پیگیری ها ممکن است باعث پرداخت غرامت به ایران شود.
,
 
,
به گفته آیت الله کلانتری ایران می تواند به عنوان یکی از کشور های مسلمان در کنفرانس اسلامی نیز طرح دعوی کند و چون در حریم هوایی یک کشور مسلمان  این مزاحمت صورت گرفته، یک اعتراض و یک حرکت واحد باید صورت بگیرد.
,
 
,
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ضمن عنوان اینکه در بُعد نظامی نیز ایران به عنوان مستشار در کشور های سوریه و لبنان حضور دارد تاکید کرد: بنحوی ایران باید مواضع خودش را تقویت کند و اقدام متقابل صورت بگیرد تا حوادث و مشکلات بعدی جلوگیری کند.
,
 
,
آیت الله کلانتری ضمن بیان اینکه آمریکایی ها مجوز حضور در منطقه را در آن منطقه نداشته اند افزود: آمریکا و اسرائیل از ایران به شدت هراس دارند و اعلام موضع سریع رژیم صهیونیستی مبنی بر دخیل نبودن در این ماجرا، نشان از صحت این موضوع دارد.
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه