اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

آمریکا به هیچ کشور قدرتمندی بدون پالس از داخل تعدی نمی‌کند

آمریکا به هیچ کشور قدرتمندی بدون پالس از داخل تعدی نمی‌کند
کارشناس سیاسی گفت: تجربه ثابت کرده است امریکا تا کنون به هیچ کشور قدرتمندی تعدی نکرده است، مگر اینکه از داخل آن کشور پالس های خود کم بینی دریافت کرده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن درخشان کارشناس سیاسی در گفت و گو با سپاس، ضمن اشاره به حادثه اخیر آمریکا در آسمان سوریه علیه هواپیمای ماهان ایران، اظهار کرد: ماجراجویی آمریکا در حادثه اخیر یعنی تعرض و مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان را نمی‌توان، صرفاً در یک گزاره تحلیل کرد و این ماجراجویی به چند عامل بستگی دارد. من شخصاً معتقدم انعطاف جریان لیبرال، مشخصاً قوه مجریه از صدر تا ذیل حضورش بر اریکه قدرت، تبعاتی این چنین فراوان داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

درخشان گفت: دروغ بزرگی به نام تعامل با دنیا را به خورد جامعه دادند در حالی که اراده تعامل با امریکا را به اسم تعامل با دنیا قالب کردند، با شعار تنش زدایی، تنش زایی کردند. لبخند های ظریفانه تیم دیپلماسی، دستاوردی جز جسارت دشمن در پی نداشت، تلقی دشمن از خنده های روحانی و ظریف قطعاً تعامل و اخلاق نبود، بلکه آمریکا از این انفعال و انعطاف، تلقی ضعف داشت.

,

این کارشناس سیاسی افزود: این انعطاف افراطی از دولت افراطی، زمینه پررویی دشمن را فراهم کرد، شما بررسی کنید ببینید آمریکا در چه برهه هایی جرأت بر تعدی بر ملت ایران پیدا کرده است. دقیقاً در ایامی که سران لیبرال زده ایران، پالس خزانه خالی به دشمن دادند. دقیقاً زمانی ایران از طرف بوش پسر، محور شرارت معرفی شد که جمهوری اسلامی، به بهانه تنش زدایی دولت اصلاحات، دوسال و اندی، صنعت هسته ای را تعطیل کرد.

,

وی عنوان کرد: اولین گزاره کلی در ماجراجویی آمریکا را باید در سیگنال های منفی از طرف غرب گراها در داخل واکاوی کرد. تجربه ثابت کرده است امریکا تا کنون به هیچ کشور قدرتمندی تعدی نکرده است، مگر اینکه از داخل آن کشور پالس های خود کم بینی دریافت کرده باشد.

,

درخشان با اشاره به دستاوردهای دولت، عنوان کرد: دستاورد انفعال دولت در این سال ها می‌توان به ترور سپهبد سلیمانی، حمله به مجلس شورای اسلامی، حمله به رژه نظامی توسط گروهک الاهوازیه، اشاره کرد. ضمن اینکه تعداد تهدید گزینه های روی میز دشمن، در مقایسه با دورانی که جمهوری اسلامی تهاجمی عمل کرد بیش از سه برابر شده است. این یک تحلیل داخلی و درون گفتمانی بود.

,

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه تحلیل دوم را می توان در راستای انتخابات امریکا آنالیز کرد، گفت: دولت ترامپ به طرز شدیدی نیاز به انحراف افکار عمومی دارد، از آنجا که انتخابات آمریکا بعد از جریان گروگانگیری، شدیداً تحت تاثیر برخورد رؤسای جمهور امریکا با ایران قرار دارد، من معتقدم ترامپ جهت انحراف افکار عمومی در داخل آمریکا دنبال یک ماجراجویی و عربده کشی تازه ای است که شکست خویش را در موضوع مبارزه با کرونا، کتمان کند.

,

وی ادامه داد: البته تحلیل اینکه آمریکا می‌خواسته پدافند سوریه را علیه جریان خودی فعال کند تا حادثه ای شبیه هواپیمای اوکراینی ایجاد کند هم دور از ذهن نیست، ولی تحلیل بسیار نازلی است.

,

درخشان گفت: موضوع دیگری که می‌توان به عنوان تحلیل نزدیک به واقع از آن یاد کرد، انفجار و آتش سوزی های اخیر در ناو یا کارخانه های آمریکاست، سرپوش گذاشتن بر اینگونه شکست ها، مستلزم این است که خبری بیاید و در صدر خبرهای دنیا قرار بگیرید تا ارزش خبری آتش سوزی و انفجار در ناو آمریکایی در ذیل آن قرار گیرد.

,

این کارشناس سیاسی بیان کرد: اما در هر حال، دشمن نباید انعطاف دولت را ،ضعف تلقی کند و یا به اسم تعامل پالس های خود کم بینی و بحران زدگی، دریافت کند. البته پاسخ قاطع و معقول و حساب شده، بسیار موثر است، هرچند پاسخ عجولانه ای که مورد بهره برداری رسانه های قدرتمند دشمن قرار گیرد می‌تواند محاسبات را، به نفع ترامپ و علیه جمهوری اسلامی تغییر دهد. پاسخ زمان و مکان مدبرانه ای می‌طلبد که بزرگان نظامی نظام، از عهده آن به خوبی بر می آیند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه