اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

امام باقر(ع) بنیانگذار نهضت علمی و گسترش علوم نبوی بودند

امام باقر(ع) بنیانگذار نهضت علمی و گسترش علوم نبوی بودند
جهانگیری گفت: امام بزرگواری که نمونه کامل علم و زهد بود و نام گرانقدرشان همواره بر تارک فرهنگ شیعه می درخشد، همانطور که از لقبش باقر پیداست، شکافنده علوم بودند و با بینان گذاری نهضت علمی تاثیر شگرفی برگسترش علوم نبوی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و عبدالمحمود جهانگیری کارشناس مسائل مذهبی و مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمزضمن تسلیت شهادت پنجمین پیشوای معصوم امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام بزرگواری که نمونه کامل علم و زهد بود و نام گرانقدرشان همواره بر تارک فرهنگ شیعه می درخشد ،همانطور که از لقبش باقر پیداست شکافنده علوم بودند و با بینانگذاری نهضت علمی تاثیر شگرفی برگسترش علوم نبوی داشتند و فصل جدید را فرا روی تاریخ اسلام گشودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , هرمز,

وی افزود: تاریخ زندگی هر یک از ائمه، پر از فراز و نشیب هایی است که چندان نه برای خودشان خوشایند بوده و نه برای ما که پیروان آن ها هستیم که بزرگترین دغدغه ائمه ما،غ مسئله انحراف جامعه از مسیر اصلی خودش یعنی مسیر امامت و ولایت بوده  و امام باقر(ع) خود شاهد و راوی این اتفاقات تلخ بوده است.

,

این کارشناس مذهبی مسائل مذهبی هرمزگان اضافه کرد: اگر تاریخ را ورق بزنید انحرافی که در مسئله مهم امامت پیش آمد در هیچ مسئله ای تاکنون رخ نداده و در همین راستا امام باقر (ع) با چهار گروه( خوارج، غالیان، اهل بدعت و اهل قیاس) مبارزه کرد و در این عرصه الگویی خوبی برای ماست.

,

جهانگیری تصریح کرد: چنانکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی )نیز فرمودند: «این بزرگوار که حدود هجده سال دوران امامتشان طول کشید، الگوی کامل تلاش و مبارزه و مجاهدت خستگی‌ناپذیر و بر از مشکلات برای اشاعه‌ی دین و کلمه‌ی حق و راه انداختن جریان فکری درست در دنیای آن روز بودند.

,

وی افزود:هدفی که امروز ملت ایران برای آن تلاش می کند یعنی زنده کردن سخن حق در دنیای مادی و منحط و گمراه کننده و غرق در فساد ـ کاری است که امام باقر (علیه‌السلام) یک تنه به کمک معدودی از اصحاب خود، در دنیای بزرگ آن روز اسلام انجام میداد.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: به هر حال مسئله امامت، با شکاف عجیب و عمیقی همراه شد و کسانی که در صدد ضربه زدن به جامعه با انگیزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و …  بودند خود می دانستند که امامت یک منصب الهی، و به عنوان مغز یک جامعه است.

,

وی با بیان اینکه در برخی روایات امامت به مغز تعبیر شده است،عنوان کرد: الان حواس پنجگانه ما حس شنوایی، بویایی، چشایی، زمانی می توانند به کارش ادامه دهدکه از مغز دستور بگیرند اما اگر مغز از کار بیفتد وجود و عدم این حواس فرقی نمی کند چون اتاق فرمان دچار مشکل شده است به همین دلیل کسانی که سکته مغزی می کنند اول این حواس از کار می افتند.

,

حجت الاسلام جهانگیری بیان کرد: امام برای یک جامعه، مثل مغز است برای بدن. و دشمنان هم اهمیت این نعمت نورانی را فهمیده و به همین دلیل در صدد خاموش کردن آن بودند و امروز هم دشمن خوب فهمیده لذا تمامی سعی خودش را بر همین گذاشته که امامت و ولایت رشد نکند برای اینکه به هدفشان برسند رسانه ای و غیر رسانه ای از چه فعالیتی دریغ می کنند؟ شب و روز مشغول توطئه هستند.

,

وی افزود: قران کریم این حقیقت را برای ما روشن کرده است که دشمن شب و روز در حال فعالیت است وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‏ خائِنَهٍ مِنْهُمْ یعنی پیوسته دشمن در حال خیانت و خباثت است.

,

این کارشناس مسئال مذهبی عنوان کرد: می طلبد که جبهه اسلام تقویت شود و مقابل این دسیسه ها بایستند تنها راه مقابله با دشمن، جمع شدن زیر پرچم امامت و ولایت است و اگر امر محقق شد، خدای متعال وعده پشتیبانی و حمایت داده است که توطئه های دشمنان و آتش کینه و غضب انها را خاموش کند.کُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ . یعنی هر آتشی که بر علیه ما روشن کردند خدای متعال خاموش کرد.

,

حجت الاسلام جهانگیری خاطرنشان کرد: با وجود همه این دشمنی ها و نامهربانی ها، ائمه فعالیت خودشان را تعطیل نکردند، و بویژه امام باقر و به تبع آن امام صادق (ع) که شاگردان زیادی تربیت کردند از ابان بن تغلب گرفته تا هشام بن حکم و حمران و زراره و محمد بن مسلم و یونس بن عبدالرحمن و مفضل …. که هرکدامشان یک فحل و استوره ای بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه