اخبار داغ

تعهداتی که پس از 14 سال عملی نشد؛

مسکن مهر در کُما/ مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر

مسکن مهر در کُما/ مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر
مسکن مهر قرار بود با ۲۰ میلیون آورده و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تکمیل شود، اما اکنون با تغییرات مکرر قیمتی و تأخیر‌های چند ساله مواجه است و معلوم نیست با راه‌اندازی طرح ملی مسکن سرنوشت متقاضیان مسکن مهر چه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت نهم و دهم طرح مسکن مهر بود که علاوه بر خانه دار شدن بسیاری از خانواده‌های فاقد مسکن به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، موجب تعادل در قیمت زمین و مسکن در کشور شد، با پایان یافتن این دولت متأسفانه واحدهای تکمیل نشده مسکن مهر نیز به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته به فراموشی سپرده شد و متقاضیان چشم انتظار توجه مسئولان مربوطه برای بسته شدن و تکمیل پرونده مسکن مهر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

از آنجا که طرح مسکن مهر سال‌ها پیش برای خانه‌دار کردن افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه پایه‌ریزی شد اما چندین سال است که این طرح با مشکلات مختلف روبه‌رو شده و هر بار وعده جدیدی به ساکنان مسکن محل داده می‌شود؛ واحدهایی که به نام مسکن مهر در اختیار مردمان استان کردستان قرار گرفته، بعد از گذشت مدت‌ها از امکانات اولیه برخوردار نشده و مردمان ساکن در این منطقه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

, ,

۳۸ هزار و چهارصد واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای استان کردستان تعریف شد که یک هزار و ششصد و پنجاه واحد مسکونی آن تاکنون تکمیل نشده است. تاکنون از مجموع ۳۸ هزار و صد و هشتاد هزار واحد مسکن مهر کردستان ۳۶ هزار و دویست و دو واحد به متقاضیان تحویل شده و یک هزار و ششصد و هفتاد واحد باقیمانده نیز به طور میانگین از پیشرفت ۸۵ درصد برخوردار است.

,

 مسکن مهر قرار بود با ۲۰ میلیون آورده و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تکمیل شود، اما اکنون با تغییرات مکرر قیمتی و تأخیر‌های چند ساله مواجه است و معلوم نیست با راه‌اندازی طرح ملی مسکن سرنوشت متقاضیان مسکن مهر چه می‌شود. 

,

عده ای که به مسکن مهر دلخوش کرده بودند تا شاید با پرداخت هزینه ای کم صاحب خانه شوند، پس از 14 سال همچنان تکلیفشان روشن نیست و معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان عنوان می کند واحدهای ارغوان زاگرس و سپیده بهاران سنندج بدلیل مشکلات حقوقی همچنان بلا تکلیف مانده‌اند!

,

, ,

مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است

, مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است, مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است,

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت ۴ هزار و دویست واحد است که این واحدها در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته و به متقاضیان تحویل داده شد.

,

عرفان مرادی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی واحدهای مشکل دار نیز از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، افزود: بیشترین واحدهای مسکن مهر که تاکنون تکمیل نشده پانصد و شصت واحد در سنندج، دویست و هشتاد و هشت واحد در بانه و هشتاد و هفت واحد در قروه است. ضمن اینکه واحدهای ارغوان زاگرس و سپیده بهاران به‌دلیل مشکلات حقوقی همچنان بلا تکلیف مانده‌اند.

,

مرادی اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر افزایش قیمت مصالح ساختمانی است که پیمانکاران را برای تامین مصالح و نیروی کار و تحویل این واحدها با مشکل مواجه کرده است.

,

او یادآور شد: اکیپ‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر در این استان تلاش دارند تا پایان سال ۹۹ پرونده این پروژه‌ها بسته و واحدها تحویل متقاضیان شود.

,

, ,

۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر کردستان به متقاضیان تحویل شده است

, ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر کردستان به متقاضیان تحویل شده است, ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر کردستان به متقاضیان تحویل شده است,

محمدصدیق ثابتی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان در این خصوص اظهار داشت: از مجموع ۳۸ هزار و صد و هشتاد واحد مسکن مهر کردستان، ۳۶ هزار و دویست و شصت و دو واحد به متقاضیان تحویل شده و هزار و ششصد و هفتاد واحد باقیمانده نیز به طور میانگین از پیشرفت ۸۵ درصد برخوردار هستند.

,

وی افزود: از کل واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان حدود چهارصد و شصت و یک واحد دارای مشکل حقوقی بوده که پرونده آنها در مراجع قضائی در حال رسیدگی است و بقیه واحدها نیز از پیشرفت مناسب برخوردار بوده و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در اسرع وقت به متقاضیان تحویل شود.

,

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: محوطه سازی پروژه‌های مسکن مهر در حد الزامات و نیازهای اساسی مانند خاکبرداری، شن ریزی و جدول گذاری و آسفالت و پیاده رو اجرا و در اختیار مالکین و بهره برداران قرار گرفته است.

,

ثابتی با اشاره به انجام خدمات زیر بنایی همچون شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و گاز در سایت‌های مسکن مهر، یادآور شد: فضاهای عمومی نیز برای ایجاد خدمات روبنایی شامل فضاهای ورزشی، درمانی، فضای سبز که احداث آنها باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود، اختصاص داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه