اخبار داغ

در نشست هیات کاراته کرمانشاه با سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس مطرح شد؛

درخواست کمک از ادارات دولتی برای حمایت از تیم‌های ورزشی

درخواست کمک از ادارات دولتی برای حمایت از تیم‌های ورزشی
موضوع درخواست کمک دولتی با اختصاص ردیف بودجه از سوی وزارتخانه‌های متبوع برای حمایت از تیم‌های ورزشی یکی از مهمترین مطرح شده در نشست هیات کاراته کرمانشاه با سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس یود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد , نشست هیات کاراته کرمانشاه با سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد و ورزشی‌نویسان استان به بیان مطالبات و دغدغه‌های ورزش استان و مشکلات قهرمانان پرداختند و خواستار پیگیری این موضوعات در کمیسیون مذکور شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

علی رضایی، سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: ریشه مشکلات استان کرمانشاه در حوزه ورزش این است که استان صنعتی نیست.

,

وی با اشاره به رشد و پیشرفت ورزش در استان‌های برخورداری همچون فارس و اصفهان افزود: حمایت صنایع از تیم‌های ورزشی در توسعه و پیشرفت ورزش در هر منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است، چون ورزشکاران و قهرمانان تا سن خاصی از لحاظ مالی به خانواده وابسته هستند و بعد از آن اگر حمایت نشوند به مشکل برمی‌خورند.

,

نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از قهرمانان ورزشی گفت: دولت مکلف است در برابر ورزشکاری که تمام تلاشش برای افتخارآفرینی و قهرمانی است و مشقت طاقت فرسایی را در این مسیر متحمل می‌شود مورد حمایت قرار دهد.

,

رضایی یکی از مشکلات بر سر راه حمایت از قهرمانان را مربوط به محدودیت منابع برشمرد و بیان داشت: البته این موضوع نباید موجب نادیده گرفتن زحمات قهرمانان شود و مزد زحمات آنها باید پرداخت شود.
وی در مورد طرح‌های نیمه‌تمام حوزه ورزش که در صورت تکمیل می‌توانند موجب ارتقای سرانه ورزش استان شود نیز گفت: از سازمان برنامه و بودجه قول گرفتیم که طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان‌ها را در طول سال اول و دوم مجلس به اتمام برساند.

,
,

سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس تصریح کد: حتماً در این مورد از ظرفیت کمیسیون ورزش استفاده خواهیم کرد تا این طرح‌ها به سرانجام برسد.

,

رضایی در مورد عدم نیازسنجی در اجرای پروژه‌های ورزشی هم بیان داشت: با این موضوع که در توزیع امکانات ورزشی امکان‌سنجی خوبی صورت نگرفته موافقم و باید عدالت در توزیع امکانات لحاظ شود تا شاهد افراط و تفریط در این زمینه نباشیم.

,

وی در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز گفت: تلاش می‌کنم تا بخشی از نیروهای شرکتی به قراردادی و قراردادی به رسمی تبدیل وضعیت شوند.

,

نماینده مردم صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس در مورد استفاده از ظرفیت مرزی بودن استان در توسعه ورزش هم تصریح کرد: در جلسه احتمالی با مسئولان اقلیم کردستان برای تفاهم و تعامل با توجه به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق از تمام ظرفیت‌ها حتی ورزش برای توسعه استان بهره خواهیم برد.

,

وی در مورد فعالیت مدیران غیربومی نیز گفت: با مدیران غیربومی در ورزش و تمام حوزه‌ها موافق نیستیم.

,

سخنگوی کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مدیران حوزه ورزش باید ورزشی باشند و سابقه مدیریتی داشته باشند، افزود: امیدواریم وضعیت مدیریت استان نیز حل شود.

مجمع نمایندگان پیگیر حمایت ادارات دولتی از ورزش باشد

سعید نصراللهی، رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه  نیز در این جلسه اظهار داشت: یکسال پیش هیأت کاراته استان را تحویل گرفتیم و در حال بستن تقویم ورزشی سال ۹۹ بودیم که درگیر کرونا شدیم و برنامه‌های ما تحت‌الشعاع این بیماری قرار گرفت.

,
,
, مجمع نمایندگان پیگیر حمایت ادارات دولتی از ورزش باشد,
,
,

وی با بیان اینکه ورزش بیشترین لطمه را از این موضوع دید، افزود: بعید است با این وضعیت و آینده نامعلوم این بیماری تا پایان سال ۹۹ بتوان کاری از پیش برد و برنامه‌ای اجرا کرد.

,

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: در شرایطی که اغلب باشگاه‌ها تعطیل هستند، اما باشگاه‌های کاتا در حال فعالیتند؛ استارت مسابقات مجازی کاتا از استان کرمانشاه زده شد که در سطح کشور هم از آن الگوبرداری شد.

,

نصرالهی بیان داشت: در این مسابقات مجازی از کرمانشاه ۲۵۰ نفر در دو بخش آقایان و بانوان شرکت کردند که در بخش دختران چهار مدال برنز کسب کردیم.

,

وی تصریح کرد: در تقویم ۹۹ برگزاری حداقل یک مسابقه بین المللی در سطح بالا با حضور چند تیم اروپایی برای امسال در استان در نظر گرفته بودیم که متأسفانه قابل انجام نیست.

,

این مسئول به برنامه‌های آموزشی در سال گذشته اشاره‌ای داشت و افزود: در حوزه آموزش کلاس‌های مربیگری برگزار کردیم و برای برگزاری دوره‌های عملی هم فعلاً منتظر بهبود وضعیت هستیم.

,

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین قبل از شیوع بیماری کرونا کلاس‌های داوری خوبی با حضور مدرس‌های بین المللی برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.

,

وی در مورد وضعیت استان کرمانشاه در رشته کاراته نیز تصریح کرد: در کمیته بسیار مستعد هستیم، کاراته کرمانشاه در دنیا شناخته شده است و در صورت حمایت می‌توان به پیشرفت خوب این حوزه امیدوار بود.

,

این مسئول همچنین خواستار پیگیری فعالیت صندوق حمایت از قهرمانان از سوی کمیسیون ورزش مجلس شد و بیان داشت: صندوق حمایت از قهرمانان در سال‌های گذشته تشکیل شد و در مدتی کوتاه تعدادی را تحت پوشش بیمه قرار دادند اما بعد کلاً رها شد.

,

نصراللهی به مشکلات قهرمانان ورزشی هم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: ورزشکاران تا رسیدن به سن خاصی قادر به فعالیت هستند و بعد از آن نیاز به حمایت دارند که متأسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این عدم حمایت موجب کوچ قهرمانان ما به خارج از کشور می‌شود در همین رشته کاراته و در استان قهرمانانی بودند که به همین دلیل مجبور به کوچ شدند.

,
,

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه همچنین خواستار پیگیری مجمع نمایندگان استان برای کمک به جذب اسپانسر رشته‌های ورزشی به ویژه کاراته شد و گفت: در این زمینه طرحی داریم که نیاز است مجمع نمایندگان با دعوت از وزرای مربوطه از آنها مطالبه کنند که با اختصاص یک ردیف بودجه خاص ادارات دولتی تابعه را موظف به اسپانسری تیم‌های ورزشی استان کنند.

,

نصرالهی این اقدام را در ایجاد انگیزه بین ورزشکاران استان بسیار مؤثر دانست و افزود: تمام قهرمانان ما در استان‌های دیگر بازی می‌کنند و در صورت حمایت می‌توانند به استان بازگردند و برای کرمانشاه افتخارآفرینی کنند.

,

وی در مورد عملکرد این هیأت در یک سال اخیر هم بیان داشت: رشد تعداد ورزشکاران بیمه شده در این رشته و قرار گرفتن در بین هیأت‌های برتر کشور به خوبی عملکرد ما را نشان می‌دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه