اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

25 اکیپ بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان نظارت می‌کنند

25 اکیپ بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان نظارت می‌کنند
حاج کاظکی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به فعال شدن 25 اکیپ جهت نظارت بر ذبح دام‌ها در عید قربان گفت: از این تعداد 12 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌باقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اکیپ‌های نظارتی برای روز عید قربان آماده باش هستند اظهار کرد: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز مستقر هستند و نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه اکیپ‌ها به صورت ثابت و سیار فعال بوده و نظارت‌های لازم را بر کشتار‌ها انجام خواهند داد عنوان کرد: ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود و دام‌ها قبل از ذبح مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند دام‌های خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در روز عید قربان 12 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار در نظر گرفته شده است ابراز کرد: در مجموع این 25 اکیپ بر کشتار دام‌ها نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

,

وی با بیان اینکه هم استانی‌ها میتواند جهت اطمینان از سالم بودن دام و همچنیم جلوگیری از انتقال بیماری دامی بین انسان و حیوان دام‌ها خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند تاکید کرد: ناظران شرعی نیز در کشتارگاه‌ها حضور دارند و در ذبح دام در کشتار‌ها هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

,

حاج‌کاظمی همچنین تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا رعایت بهداشت در کشتار دام‌ها باید جدی گرفته شود و در کشتار دام از ماسک و دستکش استفاده شود.

,

وی بیان کرد: انتقال بیماری کرونا از دام به انسان می‌تواند از طریق فیزیکی در حسن کشتار و تقسیم لاشه اتفاق بیفتد پس تاکید می‌شود حتما همشهریان در حین کشتار و توزیع گوشت دام از دستکش و ماسک استفاده کنند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: بعد از کشتار دام نباید گوشت آن بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد و باید لاشه به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود تا از انتقال بیماری‌های احتمالی دام مانند تب کریمه کنگو جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه