اخبار داغ

مشکل بی آبی چوار ادامه دارد

کم آبی بیخ گوش سد گلال ایلام

کم آبی بیخ گوش سد گلال ایلام
قطعی های شبانه در شهر چوار مشکلاتی را برای مردم به وجود اورده است، این شرایط در حالی است که ماه های گذشته سد مهم گلال برای رفع مشکل کم آبی چوار و روستاهای بخش اطراف با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، در چله تابستان قرار داریم، روزهایی که طاقت تحمل گرما به اوج خود رسیده است. اما در این شرایط بسیار سخت، آب شرب شهر چوار با قطعی همراه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

آن گونه که مردم این دیار به خبرنگار ما گزارش می دهند، آب شرب این منطقه با قطعی در ساعات طولانی همراه شده و همین شرایط را برای زندگی کردن در چله تابستان با مشکل مواجه کرده است. 

,

یکی از ساکنان این منطقه در این رابطه می گوید: حدود 10 روزی است که آب شرب با قطعی زیاد مواجه می شود و این شرایط به گونه ای است که حتی بدون اطلاع قبلی این امر صورت می گیرد.

,

وی ادامه داد: عدم اطلاع قبلی از سوی دستگاه های مربوطه باعث شده تا نتوانیم نسبت به ذخیره سازی درست آب اقدام کنیم.

,

این شهروند چواری با انتقاد از قطعی ها مکرر آب می گوید: شرایط قطعی پی در پی در این دیار در حالی است که قرار در اطراف این محل سد ایجاد شود.

,

وی تأکید کرد: متاسفانه حتی از سوی مسئولان هیچ گونه پیگیری که شهروندان از آن باخبر باشند صورت نگرفته است.

,

کلافگی مردم چوار از قطعی های مکرر

, کلافگی مردم چوار از قطعی های مکرر, کلافگی مردم چوار از قطعی های مکرر,

"عباس خانمحمدی"، عضو شورای شهر چوار در گفتگو با ایلام بیدار ضمن تأیید این موضوع گفت: متاسفانه آب شرب شهر چوار چند روزی است که با قطعی مکرر همراه شده و این خود مشکلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

,

وی اظهار کرد: این در شرایطی است که روزانه چندین تانکر کار آبرسانی را به اهالی منطقه انجام می دهند.

,

خانمحمدی افزود: علیرغم پیگیری ها با مسئولان ذیربط اما تاکنون نه تنها هیچ گونه اقدامی انجام نگرفته بلکه پاسخی هم دریافت نکرده ایم.

,

عضو شورای شهر چوار با اشاره به مشکل منبع آب شهر چوار گفت: این منبع از دیرباز و براساس جمعیت وقت شهر چوار احداث شده است در صورتی که جمعیت فعلی شهر چوار چندین برابر زمان وقت است.

,

وی ادامه داد: انتظار می رود که مسئولان در راستای تقویت شبکه آب شهر چوار تلاش های لازم را به عمل آورند.

,

, ,

قطعی ها کمتر از پنج درصد است

, قطعی ها کمتر از پنج درصد است, قطعی ها کمتر از پنج درصد است,

در همین راستا ایلام بیدار مشکل را با مسئولان آب و فاضلاب استان پیگیری کرده است، "نورالله تیموری"، مدیرعامل ابفای ایلام به خبرنگار ما گفت: سال گذشته مخزن چوار در ثانیه 28 لیتر در ثانیه آب وارد مخزن می کرد اما امسال حدود دو میلیارد تومان هزینه و با تجهیزات جدید اکنون آبی که وارد مخزن می شود 58 لیتر است.

,

وی اظهار کرد: برای ابرسانی به روستاهای حوزه چوار در روز تعداد 10 بوسیله تانکر کار آبرسانی به روستاهای اطراف چوار انجام می گیرد. علیرغم این مسائل اما قطعی ها زیر پنج درصد است.

,

تیموری افزود: بلافاصله بعد از اعلام مشکل قطعی اب در چوار اکیپی از شرکت آبفا به منطقه اعزام شد و با مشاهدات و پیگیری های بعمل امده مشکل خاصی گزارش نشد و بیشتر قطعی ها با مواردی همچون کیپی کنتورها و یا انشعابات غیرمجاز برمی گردد.

,

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ادامه داد: اما با این وجود باز هم چنانچه برای ما محرز شود که شهر چوار با قطعی آب برای عموم مردم رو به رو است بلافاصله ورود می کنیم و سریعا موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

,

قطعی های شبانه و کم آبی در کنار سد

, قطعی های شبانه و کم آبی در کنار سد, قطعی های شبانه و کم آبی در کنار سد,

پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار در رابطه با این مشکل همچنان ادامه داشته و این بار موضوع قطعی آب چوار وارد مرحله جدیدی شده است.

,

بنا بر ارسال فیلم های مردمی آب شهر چوار در روزهای اخیر از بامداد هر روز تا صبح روز بعد به تناسب درصدی در میان مشترکان با قطعی مواجه می شود.

,

این در حالی است که در جلسه ای که به همین منظور در چوار با حضور مسئولان آبفا و مدیران محلی برگزار شده تأکید شد که رایزنی ها برای تخصیص اعتبار جهت رفع مشکل آب چوار از جمله اصلاح شبکه آب و مرئی سازی شیر آلات و همچنین برچیده شدن انشعابات غیرمجاز و احداث مخزن آب انجام گیرد.

,

همه این شرایط در حالی است در اردیبهشت ماه سال جاری سد مهم گلال واقع در چوار با دستور رئیس جمهور افتتاح شد، سد گلال واقع در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام قرار دارد و در اهداف ساخت آن تامین آب آشامیدنی بخش چوار و همچنین تامین آب بخش صنعت پتروشیمی ایلام و پالایشگاه گاز پیش بینی‌ شده است.

,

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام‌، هم‌اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب‌شرب تامین می‌شود که با بهره‌برداری سد گلال کمبود آب‌شرب مردم استان نیز مرتفع خواهد شد.

,

با توجه به شرایط خاص حاکم در جهان و انتشار ویروس کرونا و خطرات آن می طلبد که تلاش ها برای رفع مشکل آب چوار در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.

,

پیشنهاد می شود با توجه به بعد مسافت کوتاه سد گلال تا پتروشیمی ایلام هر چه سریعتر مقدمات احداث خط انتقال آب از این سد به مجتمع آغاز شود. بعد از اتمام این کار خط آب شرب احداث شده به پتروشیمی به دلیل مجاورت و نزدیکی با شهر چوار به این منطقه اضافه شود و یا از طریق سد گلال کار ابرسانی به شهر انجام گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه