اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

توجیه آمریکایی‌ها در تعرض به هواپیمای ایرانی از روی استیصال و فرافکنانه است

توجیه آمریکایی‌ها در تعرض به هواپیمای ایرانی از روی استیصال و فرافکنانه است
علی کریمی‌فیروزجایی توجیه مقامات آمریکایی در مورد اقدام خطرناک شان را غیر منطقی و از روی استیصال و فرافکنانه دانست و گفت: این اقدام نابخردانه در حالی روی داد که آنها با اشراف بر کریدور پروازی منطقه از هویت هواپیمای مسافری ماهان آگاه بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کریمی‌فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به تهدید  هواپیمای مسافری کشورمان توسط جنگنده های آمریکایی، اظهار کرد: کار آمریکایی ها در این ماجراجویی ،مغایر تمام موازین و مقررات شناخته شده بین المللی و مصداق راهزنی هوایی است.

وی توجیه مقامات آمریکایی در مورد اقدام خطرناک شان را غیر منطقی و از روی استیصال و فرافکنانه دانست وافزود: این اقدام نابخردانه در حالی روی داد که آنها با اشراف بر کریدور پروازی منطقه از هویت هواپیمای مسافری ماهان آگاه بودند.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنگنده های آمریکایی در این ماجراجویی نقشه شومی را در سر داشتند که مهارت خلبان ایرانی مانع ازرخداد تلخ شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعقیب حقوقی مقامات آمریکایی در این ماجرا تصریح کرد: سازمانهای جهانی مسئول با توجه به مخاطره آمیز بودن اقدام تحریک آمیز جنگنده های آمریکایی ،در قبال آن اقدام قاطع و مسئولانه نشان دهند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران آمریکا را مظهر شرارت و ناامنی در منطقه خواند وافزود: آمریکا باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد که در فاصله 10 هزار کیلومتری مرزهایش در خاورمیانه چه هدفی را دنبال می کند.

کریمی فیروزجایی ایران را کشوری مقتدر و طالب صلح و آرامش در منطقه دانست و عنوان کرد: ایران در عین خویشتنداری در مورد حوادث و رویدادهای حساس به هرگونه تعدی و تجاوز آشکار دشمنان پاسخ قاطع و پشیمان کننده خواهد داد.جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال بررسی همه جوانب تحرکات خصمانه آمریکا علیه منافع ملی خود است.

وی یادآور شد: دولتمردان کوته فکر آمریکا نباید توان دفاعی و امنیتی خیره کننده ایران را که خودشان به آن اذعان دارند، نادیده بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم از ورود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به راهزنی اخیر هوایی آمریکا خبردادو افزود: مجلس شورای اسلامی به تمام جوانب و اجزای این حادثه و راههای برخوردهوشمندانه با آن ورود خواهد کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در پیگیری حقوقی این حادثه گفت: دولت باید تا حصول نتیجه قطعی، این ماجرای خطرناک را در مجامع جهانی پیگیری و گزارش آن را اعلام کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه