اخبار داغ

در شورای اداری کرمانشاه تاکید شد؛

تدوین برنامه 3 ساله برای توسعه زیرساخت‌های محروم‌ترین بخش کرمانشاه

تدوین برنامه 3 ساله برای توسعه زیرساخت‌های محروم‌ترین بخش کرمانشاه
سرفیروزآباد به عنوان محروم‌ترین بخش کرمانشاه امروز یکی از مهمترین موضوعات شورای اداری این شهرستان بود که بر تدوین برنامه 3 ساله برای توسعه زیرساخت‌های آن تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , شورای اداری شهرستان کرمانشاه امروز با حضور محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمد رشیدی در این جلسه اظهار داشت: به حاشیه رفتن مدیران شهرستان یکی از اتفاقات بد کلانشهر کرمانشاه است، متأسفانه به دلیل اینکه مدیران کل در مرکز استان هستند و ادارات کل در اینجا هستند مدیران شهرستان به حاشیه رفته و هیچ گونه بروز و ظهوری ندارند و حس می‌کنند تصمیم گیرنده نیستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است مدیران شهرستان خود را دریابند چون مدیر شهرستانی هستند که مرکزش کلانشهر و نهمین شهر بزرگ کشور است و یک میلیون و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز,
,
,
,
,

لزوم تفویض اختیار به مدیران شهرستانی

وی بیان داشت: مدیران شهرستان کرمانشاه باید در میدان باشند و مدیران کل نیز باید به مدیران شهرستانها تفویض اختیار کنند و به آنها جایگاه بدهند، بدون شک از مدیران شهرستان بحث بودجه شهرستان کرمانشاه را مطالبه خواهم کرد.

, لزوم تفویض اختیار به مدیران شهرستانی,
,
,

رشیدی، بودجه کرمانشاه را قابل قبول ندانست و افزود: ضروری است این بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه استان بازنگری شود چرا که باید در بودجه توازن و عدالت وجود داشته باشد ضمن اینکه حق دیگر شهرستان‌ها نباید ضایع شود.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان کرمانشاه ۷۰ درصد استان است و به اندازه یک شهرستان کوچک در استانی دیگر بودجه ندارد این توزیع بودجه غیرعادلانه است و هیچ توازنی در آن نیست.

,


به دنبال عزل و نصب و مهره چینی نیستم

این مسئول تصریح کرد: به دنبال عزل و نصب و مهره چینی نیستم، اما در جایی که نیاز به تغییرات باشد به طور استثنایی این کار را انجام خواهیم داد.

,
, به دنبال عزل و نصب و مهره چینی نیستم,
,
,

وی گفت: مدیران نباید در مقابل انتقادات جبهه گیری کنند بلکه اگر در انجام امورات اختلافاتی وجود داشته باشد باید به دنبال حل و فصل آن باشیم هیچ اختلافی نباید به تنش تبدیل شود و پیگیری هاست که باید ما را به نتیجه برساند.
رشیدی اظهار داشت: هر دستگاهی که امورات مردم از جمله آب، برق، گاز و … را در اختیار دارد باید کار و تلاش کنند.

,
,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرهنگسازی و انجام اقدامات فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید بر مساله فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم، برخی اقدامات از جمله جلوگیری از آبرسانی به روستاهای پایین دست توسط روستاییان به دلیل عدم فرهنگسازی است.

,

وی افزود: بر این اساس تشکیل کارگروه فرهنگی جهت توسعه فرهنگ بخش‌های مختلف شهرستان کرمانشاه یکی از اولویت‌های کاری است که در اسرع وقت نسبت به تشکیل آن باید اقدام شود و لازم است در این راه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهایت کمک را به کار گیرد.

,

رشیدی بیان داشت: ضروری است در بازدیدهای به عمل آمده مصوبات در اسرع وقت عملیاتی شوند و مدیران به این منظور به طور جد باید پای کار باشند و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

,

این مسئول ادامه داد: مدیری که در روز ۸ ساعت کار کند مدیر نیست باید مدیران در روز حداقل ۱۲ ساعت کار کنند تا امورات مردم بر روی زمین نماند و من نماینده نیز باید ۱۶ تا ۱۸ ساعت برای مردم وقت بگذارم.

,

رشیدی در ادامه با تاکید بر بررسی مشکلات آب و برق بخش سرفیروزآباد کرمانشاه گفت: در بازدیدی که از این بخش به همراه مدیران داشتیم مشکلات احصا شد که تا کنون نیز اقدامات شایسته ای نسبت به مرتفع شدن این مشکلات صورت گرفته است و ضروری است مدیران تا رفع کامل این مشکلات همچنان به تلاش خود ادامه دهند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برنامه توسعه بخش‌های کرمانشاه را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: این برنامه باید عملیاتی شود و فقط در حد حرف نباشد و همانطور که رهبر تاکید داشتند تصمیماتی بگیرید که عملیاتی باشد.

,

وی گفت: مدیران تا پایان دولت با تمام توان کار خود را انجام دهند و نسبت به عملیاتی کردن کارها نهایت سعی و تلاش را بکار گیرند ضمن اینکه از اسراف در جلسات بپرهیزند چنانچه با ورود آقای قالیباف سه نوع غذای مجلس به یک نوع تبدیل شده است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کار روحیه جهادی نیاز دارد و هرکس انگیزه برای کار کردن ندارد باید کار را تحویل دهد و کنار بکشد.
فضل الله رنجبر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری که به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش سرفیروز آباد برگزار شد، اظهار داشت: در وصیت نامه سیاسی الهی امام موضوع رسیدگی به حل مشکلات محروم این موارد مورد تاکید قرار گرفته است.

,
,

فرماندار کرمانشاه افزود: امام (ره) سرفصل کاری همه مدیران و عاقبت به خیری کارگزاران را در رسیدگی به حل مشکلات محرومان و مستضعفان دانستند لذا نباید از این اصل دور شویم.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه تنگناها و محدودیت‌های فراوانی داریم اما زمینه کار فراهم است و در این شرایط سخت و تحریم ظالمانه باید تلاش کنیم مردم داری و مردم محوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رنجبر گفت: اگر مدیران و مسئولان تلاش کنند یک نفر را هم راضی نگه دارند موجب رضایت خدا و مردم خواهد بود و جو بی اعتمادی که دشمن در حال پررنگ نشان دادن آن است با صبوری مدیران از بین خواهد رفت.

این مسئول در ادامه اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان داشت و بیان داشت: در حال حاضر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان کرمانشاه فعال است و در این خصوص تصمیمات خوبی گرفته شده که ضروری است مدیریت اجرایی شود.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید دارند و در استفاده از ماسک در اجتماعات پیش قدم شدند همه ما موظفیم در مراسمات و اجتماعات این توصیه را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر فرهنگسازی در بحث پیشگیری از بیماری کرونا افزود: باید با حساسیت هر چه تمام تصمیمات اتخاذ شده جهت ریشه کن کردن این بیماری را دنبال کنیم و در این راه از روش‌های تبلیغی استفاده کنیم تا جلوی اجتماعاتی را که سبب شیوع بیشتر بیماری می‌شود گرفته شود.

رنجبر اشاره‌ای نیز به وضعیت آب کرمانشاه داشت و گفت: مصرف آب در کرمانشاه ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از حد طبیعی و مشابه سال قبل است لذا ادارات باید ضمن صرفه جویی در مصرف آب نسبت به این امر تبلیغات لازم را داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه خاطر نشان‌کرد: اگر بتوانیم ۱۰ درصد این مصرف را کاهش دهیم بدون شک به شرایط پایدار خواهیم رسید.

وی همچنین به صرفه جویی در مصرف برق نیز تاکید داشت و خاطرنشان کرد: این کار به ما کمک می‌کند تا صدماتی را که قطعی برق به آب شرب وارد می‌کند، کاهش داشته باشد.

رنجبر ادامه داد: بر این اساس ادارات پس از ساعت اداری که یک بعدازظهر تعیین شده نسبت به خاموش کردن برق و کولرها باید اقدام کنند در صورت هرگونه گزارش با آنها برخورد خواهد شد چرا که ادارات باید الگو برای مردم باشند.

وی به مصوبات بازدید نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از بخش سرفیروز آباد اشاره کرد و گفت: در این بازدید تصمیماتی در زمینه آب شرب، برق، بهبود مشکلات مخابرات و تقویت آنتن دهی گرفته شد که بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و ادارات نسبت به مرتفع شدن آنها اقدامات شایسته ای انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: بحث توسعه فیروز آباد بنا به دستور استاندار و با همراهی معاونت اقتصادی استاندار قرار شد در قالب یک برنامه سه ساله در بخش‌های مختلف زیربنایی شاهد تحولاتی باشیم.

رنجبر گفت: بر این اساس استانداری کرمانشاه با همکاری بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بسیج سازندگی جهت ایجاد قرارگاهی در منطقه فیروزآباد اقدام کنند و مبنای توزیع اعتبار نیز توجه به این موضوع خواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه