اخبار داغ

سیر صعودی کرونا در قم؛

عدم رعایت فاصله اجتماعی،قم را به وضعیت نارنجی رساند/ اعمال مجددا محدودیت ها کرونایی در قم

عدم رعایت فاصله اجتماعی،قم را به وضعیت نارنجی رساند/ اعمال مجددا محدودیت ها کرونایی در قم
با وجود افزایش استفاده از ماسک توسط مردم به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری مراسم‌ها و تجمعات، قم را به وضعیت نارنجی کرونا رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور که همه استان ها از جمله قم درگیر این بیماری شده بود رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری مراسم ها و تجمعات باعث سیر نزولی این بماری شده بود و .وضعیت قم رو به بهبودی بود و بیمارستان های از حالت کرونا خارج شده بودند و تنها یک بیمارستان بستری بیماران کرونا را داشت اما طی یک ماه گذشته به علت عادی سازی تجمعات در قم این سیر نزولی روند عکس پیدا کرد تا جایی که از روز گذشته وضعیت قم از زرد به نارنجی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته سرمست استاندار قم ممنوعیت برگزاری مراسم های عروسی و عزا در قم رعایت نمی شود متاسفانه با وجود ممنوعیت برگزاری مراسم های عروسی و عزا شاهد برگزاری برخی از این مراسم ها در قم هستیم

,

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این زمینه گفت: وضعیت قم از شب گذشته به مرحله هشدار و رنگ قم از زرد به نارنجی تبدیل شد و شاهد افزایش بار مراجعات به بیمارستان ها هستیم.

,

وی افزود:  درمان ویروس کرونا روی تخت بیمارستان نیست، بلکه بهترین روش استفاده از ماسک، عدم تجمعات و عدم حضور در مراسم هایی از جمله عزاداری و عروسی و پیشگیری است، محدودیت ها باید هوشمند بوده و در صورتی که پروتکل ها رعایت نشود کادر درمان آسیب می بینند.

,

 

,

قدیر خاطر نشان کرد: تعداد بیماران بدحال ما دو برابر شده و البته سیاست ما بر این است که بیمارستان های کرونایی را از غیرکرونایی جدا کنیم و سلامت همه مردم برای ما مهم است، متاسفانه آن همدلی اولیه در سطح استان کمتر دیده می شود، بارها تاکید بر تعطیلی برخی اماکن کرده ایم اما عملی نشده و باز هم شاهد تجمعات هستیم.

,

وی عنوان کرد: شب گذشته ۴۰ موتورسوار در یک خانه تجمع و مراسم برگزار می کنند، اینگونه رفتارها و تجمع ها واقعاً چه معنی دارد؟

,

اعمال مجددا محدودیت ها کرونای در قم

, اعمال مجددا محدودیت ها کرونای در قم,

مشاهدات خبرنگار قم فردا از سطح شهر قم نشان دهنده این است که استفاده مردم از ماسک نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است اما با این وجود شاهد سیر صعودی مبتلایان و بستری شده گان به کرونا در بیمارستان های قم هستیم و بنا به گفته مسئولان و آنچه مشاهدات نشان می دهد تجمعات و عدم رعایت فاصله اجتماعی عامل اصلی شیوع مجدداً بیماری کرونا است.

,

هرچند که در سطح کل کشور این نگرانی خیلی جدی تر است اما استان قم با توجه به همراهی خوبی که مردم قم داشتند انتظار شیوع مجدد کرونا را نداشتیم بعد از بازگشایی هایی که صورت گرفت و تعطیلاتی که بعد از عید فطر و برخی از مناسبت ها صورت گرفت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کم کردند.

,

در هفته های اخیر در نتیجه عادی شدن رفتارهای عمومی مردم شاهد برگزاری مراسم های مختلف هستیم که بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی یکی از دلایل شیوع مجدد و افزایش بیماری کرونا برگزاری همین برگزاری همین مراسم ها است.

, .,

پیش از این استاندار قم اعلام کرده بود که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود سختگیری ها بیشتری در استان صورت خواهد گرفت به نظر اگر این تصمیمات جدی گرفته و اجرا نشود ممکن است به وضعیت قرمز برسیم.

,

به نظر بسته شدن راه های ارتباطی استان ها باید هم به صورت ملی و هم به صورت استانی مجددا  اعمال شود زیرا یکی از راه‌های انتقال که بسیار نیز می‌تواند خطرناک باشد، مسافرت رفتن به ویژه مسافرت به مناطق قرمز یا حضور افرادی از مناطق قرمز به قم است، در چند روز گذشته چند فوتی در استان قم ثبت شده که یک مورد فوتی مربوط به کرونا در قم ثبت شد  که یک خانم میانسال از طریق اقوامشان که از یک منطقه قرمز به قم سفر کرده بود، مبتلا و متاسفانه جان خود را از دست داد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه