اخبار داغ

در گفت و گو با ورزشکاران عنوان شد؛

پویش به وقت روشنایی؛ فرصتی برای خدمت به محرومان/ کاهش خاموشی با فرهنگسازی مصرف بهینه برق و همراهی مردم محقق می‌شود

پویش به وقت روشنایی؛ فرصتی برای خدمت به محرومان/ کاهش خاموشی با فرهنگسازی مصرف بهینه برق و همراهی مردم محقق می‌شود
تعدادی از ورزشکاران ملی پوش و چهره‌های ملی ورزش، ضمن پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی و دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش، اظهار کردند که پویش به وقت روشنایی؛ در کنار کاهش خاموشی ها، فرصتی برای خدمت به محرومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، بر کسی پوشیده نیست که زندگی امروز جوامع بشری، وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد، به طوری که اختلال در این شبکه حتی برای چند ساعت و یا شاید چند دقیقه، مستقیماً ایجاد اختلال در زندگی مردم را به دنبال خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

همه ساله با افزایش دمای در تابستان و گرمای هوا، مصرف برق در کشور افزایش یافته و به تبع آن بار شبکه سراسری برق افزایش پیدا می‌کند که امسال نیز شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شده تا این مصرف برق در کشور افزایش بیشتری پیدا کند.

,

در این شرایط هر روز هم در اخبار و رسانه ها از افزایش مصرف برق می شنویم و مسئولانی که مدام از مردم تقاضای صرفه جویی در مصرف برق داشته و از آنها می خواهند تا الگوی مصرف برق را برای جلوگیری از خاموشی رعایت کنند.

,

لذا برای اینکه با خاموشی و قطعی برق که در گرمای تابستان، خوشایند هیچ کس نیست، نشویم  پویش ملی  #به_وقت_روشنایی در سراسر کشور با همکاری وزارت نیرو و بسیج در راستای کمک به کاهش مصرف انرژی در اوج مصرف راه اندازی شده که با اجرای این طرح و با خاموش کردن ۱۵ دقیقه‌ای یک سیستم سرمایشی و یا هر وسیله برقی دیگر در زمان اوج مصرف، یک هزار مگاوات در ساعت برق مصرفی در زمان پیک کاهش خواهد یافت.

,

در همین راستا نیز تعدادی از ورزشکاران ملی پوش و داوران ملی فوتبال کشور ضمن پیوستن به پویش #به_وقت_روشنایی و دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش، اظهار کردند که با ۱۵ دقیقه صرفه جویی در زمان اوج مصرف برق می توان زمینه ساز محرومیت زدایی در نقاط محروم شد.

,

فرهنگ سازی الگوی مصرف بهینه با پویش “به وقت روشنایی”

, فرهنگ سازی الگوی مصرف بهینه با پویش “به وقت روشنایی”, فرهنگ سازی الگوی مصرف بهینه با پویش “به وقت روشنایی”,

, ,

حمید رضا کنعانی، کمک داور  لیگ برتر فوتبال کشور در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای رعایت الگوی مصرف برق گام برداریم.

,

وی افزود: هر خانواده ای با خاموش کردن یک لامپ در خانه می تواند سهم بسزایی در کاهش مصرف برق در سطح کشور داشته و در نتیجه از خاموشی و قطعی برق جلوگیری شود.

,

کنعانی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم داده و صنعت برق را یاری کنیم، تصریح کرد: بنده ضمن پیوستن به پویش “به وقت روشنایی” ، از مردم عزیز کشور و همشهریانم می خواهم تا به این کمپین بپیوندند.

,

این کمک داور ملی فوتبال هم چنین بر لزوم فرهنگ سازی در راستای رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره و اظهار کرد: خانواده ها باید با فرهنگ سازی و آموزش به فرزندان خود مصرف برق و یا در سایر زمینه ها مانند مصرف آب و… به وظیفه خود عمل کرده و مصرف انرژی را به حداقل برسانند.

,

مردم با صرفه جویی مانع از خاموشی شوند

, مردم با صرفه جویی مانع از خاموشی شوند, مردم با صرفه جویی مانع از خاموشی شوند,

, ,

محمد پورباقر، داور لیگ برتر فوتبال کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر ضمن پیوستن به پویش “به وقت روشنایی” ی، گفت: همه وظیفه داریم در این روزها گرم و کرونایی در کشور، دست به دست هم دهیم و با کاهش مصرف برق و رعایت الگوی مصرف، صنعت برق را یاری کنیم.

,

وی با بیان اینکه کولر یکی از وسایل پرمصرف برقی در این ایام است، افزود: با خاموش کرد ۱۵ دقیقه ای کولر در ساعات اوج مصرف می توان علاوه بر کاهش مصرف برق، از خاموشی ناخواسته نیز جلوگیری کنیم.

,

این داور لیگ برتر فوتبال کشور اظهار کرد: از عموم همشهریان و هموطنان می خواهم تا از استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت اوج مصرف برق خودداری کرده و با رعایت الگوی مصرف برق به نقش خود در این زمینه عمل کنند.

,

کاهش خاموشی با مصرف بهینه برق

, کاهش خاموشی با مصرف بهینه برق, کاهش خاموشی با مصرف بهینه برق,

, ,

سید علی کریمی کاراته کار ملی پوش و کاپیتان تیم ملی کاراته امید ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت: بنده نیز به پویش “به وقت روشنایی” می پیوندم و از عموم مردم و همشهریان و ورزشکاران نیز می خواهم به این کمپین ملحق شوند.

,

وی با بیان اینکه همه ساله با افزایش دمای هوا شاهد افزایش مصرف برق در کشور هستیم، افزود: هریک از ما می توانیم با مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف، شاهد کم شدن خاموشی‌ها باشیم.

,

کریمی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مسئولان، صرفه جویی در مصرف برق علاوه بر کاهش خاموشی ها در صرفه جویی منابع مالی نیز نقش دارد، اظهار کرد: از منابع حاصل از محل صرفه جویی در مصرف برق می توان در امر محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور بهره برد.

,

پویش به وقت روشنایی؛ فرصتی برای خدمت به محرومان

, پویش به وقت روشنایی؛ فرصتی برای خدمت به محرومان, پویش به وقت روشنایی؛ فرصتی برای خدمت به محرومان,

, ,

مسعود خاکی رکابزن ملی پوش میاندوآبی و رکورددار جوانان کشور در رشته استقامت جاده نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با اعلام پیوستن خود و خانواده اش به پویش “به وقت روشنایی”، گفت: از همه همشهریان، ورزشکاران و همچنین مردم عزیز کشورمان درخواست دارم تا با پیوستن به پویش “به وقت روشنایی” در مصرف برق صرفه جویی کنند.

,

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف برق لازمه عبور از پیک بار مصرف بدون خاموشی است، افزود: هر خانواده ایرانی می تواند با مدیریت مصرف بهینه برق به نقش خود در پکم شدن خاموشی‌ها عمل کند.

,

خاکی با اشاره به اینکه راهکارهای مدیریت مصرف برق بارها توسط مسئولان در تلویزیون و رسانه ها اعلام شده است، اظهار کرد: خاموش کردن ۱۵ دقیقه‌ای کولر در ساعت‌های اوج مصرف که بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده، خاموش کردن لامپ های اضافی در خانه و یا محل کار، استفاده از لامپ های کم مصرف، قرار دادن دمای کولر روی  ۲۴ درجه و …. نقش زیادی در مدیریت و کاهش مصرف برق دارد.

,

این رکابزن ملی پوش میاندوآبی تصریح کرد: صرف منابع حاصله از کاهش مصرف برق در راستای پویش “به وقت روشنایی” در محرومیت زدایی در مناطق مختلف، قدم خیری است که هر یک از ما می توانیم در این کار خیر با تنها ۱۵ دقیقه خاموش کردن کولر در پیک گرما سهیم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه