اخبار داغ

سرگزی در گفت و گو با دانا مطرح کرد:

تشریح سفر نایب رئیس مجلس به استان سیستان/ 20 طرح عمرانی برزمین مانده در سیستان عملیاتی خواهد شد

تشریح سفر نایب رئیس مجلس به استان سیستان/ 20 طرح عمرانی برزمین مانده در سیستان عملیاتی خواهد شد
نماینده مردم زابل و زهک عنوان کرد: کمیته ای را در مجلس ایجاد خواهیم کرد تا براساس فرصت های موجود در استان سیستان و بلوچستان اشتغال زایی برای مردم ایجاد شود.
[

«محمد سرگزی»، نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن تشریح جرئیات بازدید نایب رئیس مجلس از استان سیستان و بلوچستان گفت: حوزه سیستان و بلوچستان از سوی مقام معظم رهبری به تنگه احد جمهوری اسلامی ایران تعبیر شده است و همواره نگاه ویژه ایشان بر ماندگار کردن مردم در این منطقه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه متاسفانه در 41 سال گذشته مهاجرت از این منطقه بسیار زیاد انجام شده است افزود: جمعیت سیستان و بلوچستان در سال 56 چهار صد و شصت هزار نفر بوده در حالی که این رقم جمعیت در سال 99 به ششصد و هفتاد هزار نفر کاهش یافته است. ضمن اینکه حدود 2 میلیون نفر از جمعیت این استان در طول این سالها از منطقه سیستان خارج شده اند.

,

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با بیان اینکه در حوزه های مختلف زیرساختی و عمرانی مشکلات متعددی در این استان وجود دارد تصریح کرد: مشکل اشتغال مهمترین مسئله مردم این استان است به طوری که هیچ کارخانه ای برای جذب نیروی کار در این منطقه وجود ندارد به طوری که مردم غالبا معیشت خود را برپایه یارانه مدیریت می کنند.

,

سرگزی با بیان اینکه مشکلات خشکسالی و نبود آب برای کشاورزی از دیگر مشکلات این استان است عنوان کرد: تنها در فصولی که آب از افغانستان به سمت سیستان سرریز می شود، کشاورزی به صورت سنتی در این استان انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات موجود در استان سیستان و بلوچستان را در مجلس یازدهم مطرح کردیم گفت: به اعضای هیئت رئیسه مجلس اعلام کردیم که اگر قرار است سیستان و بلوچستان به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران تامین کننده امنیت کشور باشد نیازمند ارده ملی برای حل مشکلات در این استان هستیم.

,

نماینده مردم زابل و زهک با اشاره به اینکه آقایان نیکزاد، موسوی و احمدی بخش عمده ای از نمایندگان در مراحل بعد عزم خود را جزم کرده تا برای حل مشکلات سیستان گام جدی بردارند تاکید کرد: بنا داریم در تمام استان سیستان و بلوچستان چهره محرومیت را از بین ببریم به طوری که براساس برنامه ریزی صورت گرفته بنای رسیدگی به مشکلات کل استان را داریم و تنها محدود به بخش خاص نخواهیم بود.

,

سرگزی با اشاره به اینکه در این سفر یک روزه مشکلات عمرانی، آب و فاضلاب و آموزشی را احصاء کرده و با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات رایزنی کردیم عنوان کرد: در بازدید های میدانی صورت گرفته مشکلات از نزدیک مورد بررسی شد و بنا شد کارهایی برای حل مشکلات انجام گیرد.

,

مصوبات عمرانی سفر نایب رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان

, مصوبات عمرانی سفر نایب رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان, مصوبات عمرانی سفر نایب رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان,

 این نماینده مجلس با اشاره به مصوبات این سفر گفت: در حوزه عمرانی مقرر شد جاده زاهدان - زابل که بیش از 13 سال است که عملیات اجرایی آن با کندی شدید مواجه شده مقرر شد تسریع شده و  30 کیلیومتر آن برای امسال و برای سال آینده 20 کیلومتر باقی مانده به اتمام برسد.

,

وی افزود: جاده زابل به هریمند حدود 6 سال است که رها شده و مقرر شد 18 کیلومتر آن اجرایی شود.

,

سرگزی گفت: فاضلاب زابل 47 سال پیش اجرایی شده و امروز بسیاری از کانال های فاضلابی آن از بین رفته است که مقرر شد حوزه های تنش زای این مسیر فاضلابی به طور کامل تا پایان امسال حذف شده و مشکل ریزش معابر را نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب شرب این استان گفت: مشکل مردم سیستان طعم و بوی نامطبوع آب شرب است که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد پروژه آب گیر  از چاه نیمه یک به چاه نیمه سوم منتقل شود.

,

سرگزی با بیان اینکه چاه نیمه یک دچار رسوب شده است تصریح کرد: جلبک های رشد کرده در این چاه نیمه باعث طعم و بوی بد آب شده است، در این بخش چاه نیمه سوم برای برداشت آب شرب شهری مورد استفاده قرار می گیرد که ما تاکید کردیم برداشت آب روستایی هم سوم برداشت شود تا مشکل آب روستایی برطرف شود.

,

مصوبات آموزشی سفر نمایندگان به سیستان و بلوچستان

, مصوبات آموزشی سفر نمایندگان به سیستان و بلوچستان, مصوبات آموزشی سفر نمایندگان به سیستان و بلوچستان,

نماینده مردم زابل و زهک با اشاره به مصوبات حوزه آموزشی در این استان گفت: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان سالانه 35 هزار دانش آموز به بخش آموزشی اضافه می شود، مقرر شد نوسازی مدارس و تدابیر لازم برای ایجاد مدارس جدید در این استان صورت بگیرد.

,

نماینده مردم زهک و زابل تاکید کرد: در جریان سفر نمایندگان به این استان 20 طرح عمرانی مصوب شد و مقرر گردید با همت مجلس این طرح ها عملیاتی شود.

,

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در حوزه معیشت گفت: مقرر شد کمیته ای را در مجلس ایجاد کنیم تا زمینه های ایجاد فرصت های شغلی در این استان را احصاء کرده و با کمک دستگاه های مرتب استانی برای به کار گیری نیروی کار در استان سیستان اقدام کنیم.

,

سرگزی با اشاره به اینکه نگاه مجلس یازدهم به مشکلات نگاه بخشی و منطقه ای نخواهد بود عنوان کرد: نمایندگان هر استان و منطقه ای برای حل مشکلات به کمک خواهند آمد. زیرا بنا داریم در این مجلس نگاه های منحصر به یک بخشی یا منطقه ای را از اولویت کار خارج کرده و همه برای حل جمیع مشکلات تلاش کنیم.

,

نماینده مردم زابل و زهک درباره تامین مالی این طرح ها گفت: این طرح های، جدید نیست بلکه پیش از این مصوب شده و بودجه آن در نظر گرفته شده است اما متاسفانه بودجه در نظر گرفته شده یا کمتر از رقم مصوب اختصاص یافته و یا صرف اموری غیر از کارهای عمرانی شده است.

,

وی افزود: هر وزارتخانه ای بودجه های گلوبال دارند، قرار شد با استفاده از این بودجه های گلوبال و بودجه های خود این طرح ها با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای انجام این طرح ها استفاده شود.

,

سرگزی تصریح کرد: قرار نیست برای این طرح ها بودجه جدید در نظر گرفته شود عنوان کرد: تا کنون یا تنها 20 درصد از بودجه مصوب این طرح ها تخصیص یافته و یا کل بودجه در طول 5 یا 6 سال اختصاص یافته است؛ بنابراین از بودجه های خود این طرح ها برای اتمام آنها استفاده خواهد شد.

,

نماینده مردم زهک و زابل با بیان اینکه برای اتمام این طرح ها بازه زمانی تعیین شده و بودجه مورد نیاز هم مورد بررسی و مصوب شد عنوان کرد: ستادی در مجلس با عنوان کمیته پیگیری مصوبات سفر تشکیل شده که موظف است پیشرفت طرح ها را به طور دقیق بررسی و به نمایندگان مجلس گزارش دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در نیمه دوم امسال سفر دوم نمایندگان به سیستان برای بررسی میزان پیشرفت کار صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه