اخبار داغ

نامزدهای اصلی پازل مدیریتی نفت و گاز گچساران / سکان هدایت به کدام گزینه می‌رسد؟

نامزدهای اصلی پازل مدیریتی نفت و گاز گچساران / سکان هدایت به کدام گزینه می‌رسد؟
آنچه مسلم و خواست پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران است، جلوگیری از ورود مسائل سیاسی به بدنه شرکت و تحقق اهداف وزارت نفت تنها با حضور مدیری کاردان، خلاق و مستقل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ این روزها حرف و حدیث ها در خصوص رفتن هوشنگ صیدالی از مدیرعاملی نفت وگاز گچساران و جایگزین وی در محافل نفتی به عنوان خبر اول مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

هرچند  جایگزین های زیادی برای گرفتن سکان هدایت یکی ازمهمترین شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب صحبت به میان می آید اما از آنجا که شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را می توان یکی از سیاسی ترین شرکت های بهره بردار نفتی در سطح وزارت نفت دانست؛ انتخاب مدیرعامل این شرکت همیشه با حاشیه های بسیاری همراه بوده است.

, .,

اما  شهرستان گچساران اکنون از داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی محروم است و به نوعی دوران پسا نماینده را سپری می کند اما حضور مدیران منتصب به نماینده سابق گچساران در بدنه این شرکت و سیاست های مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب درانتصابات قبلی نشان از آن دارد که مدیران جایگزین از میان مدیران همان مجموعه انتخاب می شوند.

,

 با این تحلیل، شاید یکی از مدیرانی که به عنوان گزینه جایگزینی هوشنگ صیدالی مطرح شود "احمد پورهادی" باشد اما تجارب گذشته در رد این پست از سوی پورهادی این احتمال را دور از تصور نمی داند، پورهادی که اکنون سمت مدیرعملیات را برعهده دارد اینبار هم مدیرعاملی را قبول نکند.

,

اما از سویی دیگر با نگاهی اجمالی به نخبگان بومی نفتی که برخی از آنها حتی سابقه خدمت در این شرکت مهم نفتی را هم در کارنامه خود دارند اینبار به عنوان کاندیداهای اصلی پازل مدیریتی نفت و گاز گچساران مطرح هستند.

, .,

که از مهمترین آنها می توان به حمید ایزدی مدیرعامل زاگرس جنوبی، محسن دلاویز مشاور وزیر نفت و مدیرعامل پیشین نفت خزر، یوسف باقری مدیرسابق خدمات نفت گچساران و مدیرفعلی تولید نفت و گاز پارس، سعید غلامی مدیر منابع انسانی سابق نفت و گاز گچساران ، مدیر پیشین مجتمع علوم فنون مناطق نفتخیز جنوب، روح الله قابضی از مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت، ابوالحسن غلامی رئیس سابق روابط عمومی و باشگاه ورزشی و مشاور فعلی مدیرعامل نفت و گاز گچساران، محمدحسین دانشفر  رییس حراست شرکت ملی نفت ایران و مدیر برنامه ریزی نفت فلات قاره را در کارنامه خود دارد و ابراهیم پیرامون که هم اکنون مدیرعامل نفت امیدیه است، اشاره کرد.

,

همه این نخبگان جوان مدیریتی نفت بومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و با توجه به سوابق ارزشمند و تاثیرگذاری که در پست های مدیریتی از خود نشان داده اند این روزها نگاه کارشناسان نفتی را برای هدایت سکان مهمترین شرکت بهره بردار نفت جنوب کشور به سمت خود کشانده اند.

,

هر چند قرار گرفتن در سال پایانی دولت و سیاست های وزیر برای جمع بندی برنامه ها و حرکت به سوی انسجام بیشتر نیروی انسانی در شرایط سخت تحریم با تکیه برصرفه جویی مالی انتخاب مدیران را بسیارسخت کرده است، اما شرایط خاص منطقه ای و توجه به تفکرات مدیران جوان و البته با تجربه انتخاب گزینه بومی را ازمیان این تعداد نخبه نفتی مسیری هموارتر پیش روی مدیران وزارت نفت قرار خواهدداد.

,

هرچند  با توجه به عدم وجود نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ، فشارهای نمایندگان سایر استان ها بر تصاحب صندلی مدیرعاملی این شرکت مهم نفتی، فرصت بهره مندی از توانایی این نخبگان بومی را برای این منطقه دچار چالش خواهدکرد که این مسئله مهم نباید از دید مجمع نمایندگان استان و مدیریت مناطق نفتخیز جنوب پنهان بماند.

,

بی شک مدیریت مناطق نفتخیز جنوب این روزها با چالش مهمی برای انتخاب مدیری کارآمد در نفت و گاز گچساران روبرو است ، شرکتی که با همه ظرفیت ها استراتژیک تولیدی و گستره تاسیساتی مهم نفتی این روزها در شرایط بحران تحریم و شیوع ویروس کرونا همچون بسیاری از شرکت های تابعه وزارت نفت به تحقق معیشت کارکنان و ایجاد رضایتمندی  پرسنل می اندیشد.

,

آنچه مسلم و خواست پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران است ،جلوگیری از ورود مسائل سیاسی  به بدنه شرکت و تحقق اهداف وزارت نفت تنها با  حضور مدیری کاردان، خلاق ومستقل است که در شرایط خاص کشور و صنعت نفت روح نشاط و خودباوری را درمیان نیروی انسانی تقویت و پیگیر حل مشکلات معیشتی پرسنل رسمی و غیر رسمی وتوجه ویژه به مسئولیت های  اجتماعی خود درقبال مردم  منطقه گچساران باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه