اخبار داغ

مناطق شهری؛ پایه اساسی شیوع کرونا

مناطق شهری؛ پایه اساسی شیوع کرونا
وقتی به بیماری همه گیر واکنش نشان می دهیم و برای بهبودی تلاش می کنیم، به شهرهای خود به عنوان قطب های اجتماع، نوآوری و نبوغ انسانی نگاه می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در 90 درصد از موارد گزارش شده، مناطق شهری پایه اساسی همه گیری کووید19 هستند. بسیاری از شهرها با سیستم های بهداشتی ضعیف، خدمات آب و فاضلاب نامناسب و دیگر چالش ها از این بحران آسیب می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

این وضعیت به ویژه در مناطق فقیرنشین که این همه گیری به شدت در معرض نابرابری های ریشه ای قرار گرفته رخ می دهد.

,

شهرها همچنان محل همبستگی و مقاومت فوق العاده ای هستند. غریبه ها به یکدیگر کمک می کنند، خیابان ها از کارگران اساسی حمایت کرده و مشاغل محلی تجهیزات زندگی‌بخش اهدا می کنند.

,

وقتی به بیماری همه گیر واکنش نشان می دهیم و برای بهبودی تلاش می کنیم، به شهرهای خود به عنوان قطب های اجتماع، نوآوری و نبوغ انسانی نگاه می کنیم.

,

امروزه، ما فرصتی برای انعکاس و تنظیم مجدد نحوه زندگی، تعامل و بازسازی شهرهای خود را داریم و به همین دلیل است که "مختصر سیاست درباره کووید19 در دنیای شهری" را آغاز می کنیم.

,

این سیاست، 3 پیشنهاد کلیدی را ارائه می دهد:

,

اول؛ ما باید اطمینان حاصل کنیم که تمام مراحل پاسخگویی به بیماری همه گیر با نابرابری ها و کسری های توسعه بلند مدت مبارزه کرده و انسجام اجتماعی را حفظ می کند.

,

ما باید کسانی که در شهرهای ما آسیب پذیرتر هستند از جمله؛ تضمین امنیت پناهگاه ها برای همه و اسکان اضطراری و فوری بی خانمان ها را در اولویت قرار دهیم.

,

دسترسی به آب و فاضلاب نیز بسیار حیاتی است.

,

وضعیت نامناسب خدمات عمومی در بسیاری از شهرها به ویژه شهرک های غیر رسمی نیاز به توجه فوری نیاز دارد.

,

نزدیک به یک چهارم از جمعیت شهری جهان در زاغه ها زندگی می کنند.

,

دولت های محلی در حال حاضر در آسیب پذیرترین مناطق به ممنوعیت تخلیه مستأجر و ایجاد ایستگاه های جدید آب پاک در این بحران می پردازند.

,

دوم؛ ما باید ظرفیت های دولت های محلی را تقویت کنیم. این امر به اقدامی قاطع و همکاری عمیق تر میان مقامات محلی و ملی نیاز دارد.

,

بسته های حمایتی و دیگر کمک ها رفاهی باید پاسخ های متناسب را پشتیبانی کرده و ظرفیت دولت محلی را تقویت کند.

,

سوم؛ ما باید بهبود اقتصادی سبز، انعطاف پذیر و جامع را پیگیری کنیم.

,

بسیاری از شهرها خطوط جدید دوچرخه و مناطق عابر پیاده را ایجاد کرده اند، فضاهای عمومی را بازیابی نموده و رفت و آمد و امنیت و کیفیت هوا را بهبود می بخشند.

,

بسته های حمایتی با تمرکز بر تحولات زیست محیطی بالا و اشتغال زایی می توانند باعث کاهش کربن و پیشبرد اهداف توسعه پایدار شوند.

,

تصویب سریع ارتباط از راه دور نشان می دهد که چگونه جوامع می توانند در عرض یک شب برای مقابله با تهدیدهای فوری دگرگون شوند.

,

ما باید با همان فوریت عمل کنیم و تصمیم به دگرگونی شهرها بگیریم و بحران های آب و هوایی و آلودگی را رفع کنیم.

,

اکنون زمان بازنگری و تغییر مجدد جهان شهری و لحظه ای برای مطابقت دادن واقعیت و همه گیری های آتی است.

,

ما برای ساخت شهرهایی مقاوم تر، جامع تر و پایدارتر فرصت بهبود بهتر داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه