اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

برخی روزها شاهد فوت ۸ بیمار مبتلا به کرونا هستیم/استفاده از نقاهتگاه‌های قزوین در صورت تکمیل بیمارستان‌‌ها

برخی روزها شاهد فوت ۸ بیمار مبتلا به کرونا هستیم/استفاده از نقاهتگاه‌های قزوین در صورت تکمیل بیمارستان‌‌ها
پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میزان فوتی‌ها در یک هفتۀ گذشته با میزان فوتی‌های اواخر فروردین برابر شده است و ما گاهی شاهد فوت روزانه ۶ الی ۸ بیمار در استان بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا اظهار کرد: باتوجه به تغییری رفتاری که در ویروس کووید 19 ایجاد می‌شود، برخلاف آنچه که احساس می‌کردیم جوانان و کودکان می‌توانند ناقل باشند و به طور شدید به بیماری مبتلا نشوند؛ اما امروز جوانان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین ,

وی افزود: امروز شاهدیم که جوانان 20 الی 40 سال بدون سابقه و نقص ایمنی به شکل‌های مختلف به بیماری کووید 19 مبتلا شده و تعدادی هم فوت کردند.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در این مدت، تعداد بیماران حادّ تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان 170 نفر بوده که این میزان به 270 نفر رسیده است.

,

نامدار بیان کرد: میزان فوتی‌ها در یک هفتۀ گذشته با میزان فوتی‌های اواخر فروردین برابر شده است و ما گاهی شاهد فوت روزانه 6 الی 8 بیمار در استان بودیم که در بعضی روزها به 2 الی 3 مورد رسیده است.

,

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بیماران بستری شده نشانگر اضافه شدن تعداد بیماران است و البته این امر نشان دهندۀ نقص سیستم درمانی نیست.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: زمانی که بستری 170 بیمار در استان صورت می‌گرفت، میزان فوتی‌ها نیز بین صفر الی دو نفر بود اما اکنون با افزایش بستری‌ها، میزان فوتی هم افزایش و در حال رشد است.

,

نامدار ادامه داد: با تمام بررسی‌های صورت گرفته و با وجودی که مردم همکاری مناسبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک داشته‌اند اما اجتماعات همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده تا میزان بستری و فوتی در استان کاهش نیابد.

,

مشکل کمبود فضا برای پذیرش بیماران نداریم

, مشکل کمبود فضا برای پذیرش بیماران نداریم,

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران کرونایی یادآور شد: ظرفیت‌های بیمارستان که برای پذیرش بیماران حادّ تنفسی درنظرگرفته شده بود، در حال تکمیل است لذا ما مجبور شدیم بیماران کووید ۱۹ را در سایر بیمارستان‌های استان پذیرش کنیم.

,

وی اضافه کرد: ما نگرانیم که بیماران غیر کرونایی نتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی استان استفاده کنند.

,

نامدار اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که در بیمارستان‌های اجتماعی، خصوصی و سایر بیمارستان‌های استان درنظر گرفته شده هم‌اکنون مشکل کمبود فضا برای پذیرش بیماران نداریم.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: اگر به سمتی پیش برویم که بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش کووید 19 را نداشته باشند، می‌توانیم از ظرفیت نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی برای مدت سه روز استفاده کنیم.

,

وی گفت: بیمارستان رحیمیان نیز با 60 تخت، ظرفیت مناسبی برای بستری بیماران منطقه شهرستان البرز خواهد بود که در دو الی سه ماه گذشته تمام تجهیزات برای آن راه‌اندازی شده است.

,

نامدار در پایان یادآور شد: تلاش ما این است که تخت‌های بیمارستانی را برای سایر بیماران جدا کنیم و پذیرش بیماران کووید ۱۹ تنها در یک بیمارستانِ سطح استان و شهرستان صورت بگیرد اما با شرایط موجود باید به سمتی برویم که تمام بیمارستان‌های استان برای بستری بیماران کووید 19 اختصاص داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه