اخبار داغ

در نشست تدوین شیوه نامه بومی بازتوانی معتادان متجاهر استان کرمان مطرح شد؛

ضرورت افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در کرمان

ضرورت افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در کرمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر ایجاد ظرفیت لازم برای ساماندهی تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر در استان تاکید کرد وگفت: نیاز به افزایش ظرفیت ها برای ساماندهی و درمان این افراد در مراکز ماده ۱۶ وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان صبح امروز در نشست تدوین شیوه نامه بومی بازتوانی معتادان متجاهر در استان کرمان گفت: یکی از مباحث مورد توجه در جمع آوری معتادان متجاهر، پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی این افراد است و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر ایجاد ظرفیت های لازم برای جمع آوری این افراد تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بیان کرد: هرگونه قصور دستگاه ها در ایجاد زمینه لازم برای جمع آوری و درمان معتادان متجاهر در استان قابلیت پیگرد قضائی خواهد داشت.

,

دادستان کرمان بر لزوم توجه به ساز و کارهای مراقبت پس از خروج برای معتادان متجاهر تحت درمان در مراکز ماده ۱۶، اظهارکرد: در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر مشکلی نداریم و سایر دستگاه های متولی از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید زمینه های لازم برای نگهداری و درمان این افراد را فراهم کنند.

,

سالاری از پیگیری های مجدانه و توجه ریاست کل دادگستری استان به موضوع جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تقدیر کرد و ادامه داد: اقدامات و تلاش های فرماندهی انتظامی استان و عوامل پلیس، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای جمع آوری و پالایش معتادان متجاهر نیز جای تقدیر ویژه دارد.

,

دادستان کرمان از همراهی ها و پشتیبانی های مجموعه اجرایی استان به ویژه استاندار کرمان و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان به منظور هماهنگی طرح جمع آوری معتادان متجاهر نیز تقدیر کرد و اظهارداشت: جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش سرقت ها، کاهش تکدی گری و رفع ناامنی تاثیر به سزایی دارد.

,

سالاری ادامه داد: نقش معتادان متجاهر در شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز قابل توجه است و کار جمع آوری این افراد نباید به صورت ابتر و ناکارآمد باقی بماند.
وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه ها، عنوان کرد: اجرای موفق و کامل طرح جمع آوری و بازپروری معتادان متجاهر با همراهی و همکاری اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان یادآور شد: استان کرمان با توجه موقعیت جغرافیایی و شرایط موجود خود از استان های بسیار آسیب پذیر در حوزه مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود و با توجه به کمبود امکانات مورد نیاز برای انجام اقدامات اثرگذار از سوی سازمان های عمل کننده، لازم است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در تامین امکانات و اختصاص اعتبارات با توجه به اقدامات خوب مقابله ای استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر، توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

,
,
,

نیروی انتظامی برای جمع آوری معتادان متجاهر آمادگی کامل دارد

, نیروی انتظامی برای جمع آوری معتادان متجاهر آمادگی کامل دارد,

در ادامه سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: افزایش مطالبه افکار عمومی برای جمع آوری معتادان متجاهر منجر به اجرای طرح جمع آوری این افراد شده و این طرح نیز در صورت تائید مراجع قضائی و اجرایی، تداوم خواهد داشت.

,

وی با اشاره به این مطلب از اسفندماه سال گذشته کار جمع آوری معتادان متجاهر در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، گفت: ظرفیت متناسب در سال ها و سنوات گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر ایجاد نشده است که این خلاء در اسرع وقت باید از سوی مسئولان مربوطه مرتفع گردد.

,

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: با شیوع بیماری کووید – ۱۹ باید توجه می کردیم که معتادان، افراد آسیب پذیری بوده اند که امروز آسیب زا هستند و به عنوان منبعی برای شیوع کرونا به شمار می روند و لازم است که ساماندهی لازم در رابطه با این افراد انجام شود لذا در امر جمع آوری و نگهداری این افراد با توجه به بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

,

سردار ناظری با اشاره به این مطلب که باید ظرفیت لازم برای جمع آوری معتادان متجاهر در استان ایجاد شود، گفت: فرایند جمع آوری، نگهداری و اقدامات پس از دوران بازپروری در شرایط فعلی نیاز به توجه ویژه دارد.
وی عنوان کرد: جلب و افزایش همکاری خیران به ویژه پس از دوران بازپروری جهت عدم برگشت افراد به چرخه مصرف مواد مخدر نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه