اخبار داغ

مدیر کل امور عشایری لرستان:

۱۹ میلیارد تومان تسهیلات پرواربندی به عشایر لرستان پرداخت شد

۱۹ میلیارد تومان تسهیلات پرواربندی به عشایر لرستان پرداخت شد
کریمی، مدیر کل امور عشایر لرستان گفت: 19 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات پرواربندی به عشایر لرستان پرداخت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: پرواربندی از طرح های اجرایی در امور عشایر است که این برنامه با هدف جلوگیری از فروش زودرس بره انجام می شود که این طرح علاوه بر افزایش بهره وری، از نظر اقتصادی و اشتغال برای عشایر مفید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: در همین راستا نوزده میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح پرواربندی بره در نظر گرفته شد که همه این میزان تسهیلات در استان جذب شده و ۶۰ هزار راس بره پرواربندی شد.

,

 مدیر کل امور عشایری لرستان تصریح کرد: در برخی از موارد بره ها در وزن کمتری به فروش می رسند اما این اقدام سبب کاهش بهره وری می شود و در همین راستا برنامه ریزی برای قرارگرفتن این بره ها در برنامه پروار انجام شده است.

,

کریمی عنوان کرد: برای افزایش بهره وری، تسهیلاتی با عنوان سرمایه در گردش در اختیار عشایر قرار داده می شود تا اقدام به خرید علوفه و شبدر برای دام کنند و پس از رسیدن به وزن مطلوب آنها را عرضه کنند.

,

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پروتئین استان توسط عشایر تولید می شود گفت: سالانه ۲۵ درصد پروئین استان لرستان توسط جمعیت عشایری تامین می شود و بیش از ۱۲ هزار تن گوشت را تولید و در بازار عرضه می کنند.

,

مدیرکل امور عشایری استان لرستان با اشاره به توزیع پنل های خورشیدی افزود: لیست خانوارهای عشایری که در استان از نعمت برق برخوردار نیستند به اداره برق تحویل داده شده تا پنل های خورشیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

,

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در استان اجرا شد که بیشتر پروژه ها مربوط به بخش راه و آب بود خاطرنشان کرد: تامین سوخت، تامین آب کشاورزی، بازسازی گرگرهای تخریبی از سیل، مرمت پل ها، توزیع آب، توزیع نفت سفید، گازوئیل و سیلندرگاز از مهمترین اقداماتی بوده که سال گذشته انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه