اخبار داغ

پوریا آذربایجانی در گفت‌وگو با دانا:

اعطا مجوز کارگردانی به شاخ‌ اینستاگرامی نتیجه سال‌ها بی خیالی فرهنگی است

اعطا مجوز کارگردانی به شاخ‌ اینستاگرامی نتیجه سال‌ها بی خیالی فرهنگی است
پوریا آذربایجانی، کارگردان در خصوص حواشی پیش آمده بر سر اعطای مجوز کارگردانی به یک شاخ اینستاگرامی گفت: مخاطبی که دیگر هیچ کتابی نمی خواند و تنها منابع مطالعاتی او صفحات اینستاگرام است، انتظار می رود فیلم سینمایی هم که می بیند، فیلم همان شاخ های اینستاگرامی باشد.
[

پوریا آذربایجانی، کارگردان و فیلمنامه نویس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حواشی پیش آمده بر سر اعطای مجوز کارگردانی به یک شاخ اینستاگرامی گفت: آن زمانی که من مجوز کارگردانی گرفتم، یعنی حدودسال 82 داستان دیگری بود؛ آن زمان کانون کارگردانان خانه سینما برای این کار مجوز می داد که برای این کار شما باید حداقل چند فیلم کوتاه در رزومه خودتان داشته باشید، جوایزی گرفته باشید، تحصیلات مرتبط با حوزه سینما که هر کدام از این ها نمراتی داشت که اگر مجموع آن ها به نمره مورد نظر می رسید، شورای مرکزی کانون کارگردانان به شما این مجوز را می داد.

, پوریا آذربایجانی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز تمام ضوابط و شرایط فرق کرده و تاجاییکه می دانم ارشاد این مجوز را می دهد و من خیلی مسلط به قوانین امروز نیستم که بر چه اساسی این مجوزها داده می شود.

,

اصلا اینستاگرام ندارم که او را بشناسم/ سطح سلیقه مردم به شدت پایین آمده

, اصلا اینستاگرام ندارم که او را بشناسم/ سطح سلیقه مردم به شدت پایین آمده, اصلا اینستاگرام ندارم که او را بشناسم/ سطح سلیقه مردم به شدت پایین آمده,

کارگردان مجموعه تلویزیونی «نوار زرد» در ادامه درباره اعطای این مجوز پر حاشیه گفت: خداروشکر من اصلا اینستاگرام ندارم و این شخص را نمی شناسم ولی متاسفانه چیزی که مشهود است و در فیلم «جشن دلتنگی» که دراین باره ساختم، توضیح داده ام که دراین سال ها شبکه های مجازی و حتی ارگان های دولتی و غیر دولتی به شکل خود خواسته و یا ناخواسته سطح سلیقه مردم را به شدن پایین آورده اند و مخاطبی که دیگر هیچ کتابی نمی خواند، روزنامه ورق نمی زند و تنها منابع مطالعاتی او صفحات اینستاگرام است، انتظار می رود فیلم سینمایی هم که می بیند، فیلم همان شاخ های اینستاگرامی باشد.

,

آذربایجانی با اظهار تاسف و ناراحتی از وضعیت موجود افزود: کاری که ما سال ها باید انجام می دادیم و نکردیم، به هر دلیلی؛ الان نتیجه اش شده این موضوع و اگر بخواهیم بگوییم الان یک اشتباهی در دادن مجوز کارگردانی رخ داده، نگاهی کاملا سطحی و مقطعی است. تمام اولویت هایی که موقعی ارزش به حساب می آمد و باعث می شد که سطح بینش مردم بیشتر شود، کاملا از بین رفته و ما با مخاطبی مواجه ایم که سطح سواد رسانه ایش به شدت پایین آمده است.

,

دلم به حال فرهنگ مملکتم می سوزد

, دلم به حال فرهنگ مملکتم می سوزد, دلم به حال فرهنگ مملکتم می سوزد,

وی در خاتمه گفت: من واقعا دلم به حال فرهنگ مملکنم که حال خوشی ندارد، می سوزد. به حال فرهنگی که کسانی که باید دلسوز آن باشند و برای آن کاری کنند، سال هاست آن را رها کرده اند. من این شخص نوعی را نمی شناسم ولی خروجی کار قطعا اتفاق مبارکی نیست و باز تاکید می کنم که مبارک نبودن این اتفاق مربوط به شورای خاصی نیست که به این شخص مجوز داده؛ بلکه ماجرا وسیع تر از این حرف هاست و عده ای سال هاست که تلاش کرده اند تا سطح سلیقه مردم را پایین بیاورند.

, وی در خاتمه گفت: من واقعا دلم به حال فرهنگ مملکنم که حال خوشی ندارد، می سوزد. به حال فرهنگی که کسانی که باید دلسوز آن باشند و برای آن کاری کنند، سال هاست آن را رها کرده اند. من این شخص نوعی را نمی شناسم ولی خروجی کار قطعا اتفاق مبارکی نیست و باز تاکید می کنم که مبارک نبودن این اتفاق مربوط به شورای خاصی نیست که به این شخص مجوز داده؛ بلکه ماجرا وسیع تر از این حرف هاست و عده ای سال هاست که تلاش کرده اند تا سطح سلیقه مردم را پایین بیاورند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

احسان رستمیان

, احسان رستمیان]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه