اخبار داغ

اسدآباد فاقد کشتارگاه!/ مردم دام قربانی را در کشتارگاه صالح‌آباد ذبح کنند

اسدآباد فاقد کشتارگاه!/ مردم  دام قربانی را در کشتارگاه صالح‌آباد ذبح کنند
شهرستان اسدآباد در استان همدان سال‌هاست که کشتارگاه دام ندارد و امسال برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم دام خود را باید در کشتارگاه صالح‌آباد ذبح کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مهم مسلمانان است که قربانی کردن در این روز یک اعمال مستحب مؤکد است و برخی از مردم اقدام به ذبح دام و ادای نذر خود می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

امسال با توجه به شرایط کرونا و برای پیشگیری از شیوع این ویروس رعایت بهداشت برای ذبح دام مورد تأکید است و در این زمینه رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مردم خواسته که به‌هیچ‌وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند و این کار را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

,

این در حالی است که اسدآباد سال‌ها فاقد کشتارگاه است و ذبح دام در طول این سال‌ها در صالح‌آباد انجام می‌شده و مسئولان بنایی بر همراهی برای ایجاد کشتارگاه در این شهرستان ندارند.

,

علی ایحال سؤالی مطرح است که آیا مسئولان چاره‌ای برای این اقدام که مردم به‌صورت بهداشتی دام خود را ذبح کنند، در دستور دارند یا خیر؟

,

لزوم رعایت بهداشت در ذبح دام

, لزوم رعایت بهداشت در ذبح دام, لزوم رعایت بهداشت در ذبح دام,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد به خبرنگار عصر همدان گفت: افرادی که ذبح دام قربانی بر آنان واجب است، حتماً بایستی پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی و تذکرات دامپزشکی مبنی بر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و تب کریمه کنگو را رعایت کنند.

,

عادل بصیری محمدپور بابیان اینکه اسدآباد کشتارگاه ندارد، گفت: طبق سنوات گذشته برای پیشگیری از هرگونه آلودگی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام مردم می‌توانند دام خود را برای ذبح به کشتارگاه صالح‌آباد ببرند.

,

اسدآبادی ها در کشتارگاه صالح آباد دام را رایگان ذبح کنند

, اسدآبادی ها در کشتارگاه صالح آباد دام را رایگان ذبح کنند, اسدآبادی ها در کشتارگاه صالح آباد دام را رایگان ذبح کنند,

وی بیان کرد: در عید قربان کشتارگاه صالح‌آباد دام‌های قربانی شهروندان را به‌صورت رایگان و تحت نظارت‌ شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار می‌کند و لازم است مردم و شهروندان از این ظرفیت به‌منظور حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه به خوبی استفاده کنند.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد توصیه کرد: شهروندان در صورتی که ناچار به ذبح دام در منزل هستند، قبل از شروع، هماهنگی‌های لازم را با اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی داشته باشد تا ذبح دام تحت شرایط شرعی و بهداشتی صورت بگیرد.

,

نگهداری لاشه دام در دمال یخچال

, نگهداری لاشه دام در دمال یخچال, نگهداری لاشه دام در دمال یخچال,

وی تأکید کرد: باید پس از نگهداری لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال گوشت قربانی توزیع و مصرف شود.

,

بصیری محمدپور از ساماندهی دو اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در شهرستان در روز عید سعید قربان برای نظارت بر ذبح دام در منازل خبر داد و افزود: سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و خط ثابت ۳۳۱۴۸۰۲۰ دامپزشکی را به‌عنوان پل ارتباطی کارشناسان دامپزشکی و مردم در روز عید سعید قربان است و مردم می‌توانند ما را در جریان ذبح دام خود قرار دهند.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از ممنوعیت فروش دام در سطح شهر خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال جایگاه عرضه موقت دام برای فروش امکان ندارد، بنابراین باید شهرداری و نیروی انتظامی در این زمینه ورود و با عرضه‌کنندگان دام در سطح شهر برخورد کنند.

,

استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام در منزل

, استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام در منزل, استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام در منزل,

وی از مردم خواست برای ذبح دام از دستکش و ماسک و چکمه استفاده کنند تا از تماس با لاشه‌ها و کنه‌ها در انتقال بیماری به خود جلوگیری کنند.

,

بصیری محمد پور به شهروندان توصیه کرد که در هنگام خرید دام، از خرید و تهیه دام‌های که دچار تب، لاغری شدید، ترشحات آبکی و چرکی از چشم و بینی، کنه روی بدن دام، لنگش، زری چشم، مشکلات گوارشی نظیر اسهال و مشکلات تنفسی مانند سرفه شدید هستند، خودداری کرده و همچنین از مصرف گوشت و جگر دام قربانی به‌صورت خام و یا نیم‌پز پرهیز کنند.

,

به گزارش عصر همدان؛ البته گویا مسئولان راهکار جز استفاده از کشتارگاه صالح‌آباد ندارد و این در حالی است که جمعیت ۱۱۰ هزارنفری اسدآباد نیازمند یک کشتارگاه است و با رفت‌وآمد مردم به کشتارگاه صالح‌آباد هم شیوع کرونا بیشتر است و هم هزینه دیگری را برای تردد بر دوش مردم خواهد گذاشت که گویا مسئولان برنامه‌ای در این زمینه ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه