اخبار داغ

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه :

بسیاری از دستگاه‌ها عفاف و حجاب را فراموش کرده‌اند/ تشریح اقدامات پلیس در برخورد با بدحجابی

بسیاری از دستگاه‌ها عفاف و حجاب را فراموش کرده‌اند/ تشریح اقدامات پلیس در برخورد با بدحجابی
محمدرضا آمویی با تشریح اقدامات پلیس در برخورد با بدحجابی گفت: بسیاری از دستگاه‌ها عفاف و حجاب را فراموش کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص اقدامات پلیس در زمینه برخورد با بدحجابی اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یکی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد عفاف و حجاب نقش های متفاوتی را ایفا می کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: زمانی که صحبت از عفاف و حجاب می شود تمام ذهن‌ها معطوف به بانوان سطح جامعه است، در صورتی که مردان هم باید پوشش مناسب و عفاف را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما صرفا جهت محدود کردن خانم ها نیست، بلکه واقعیت امر این است که با توجه به اینکه دین اسلام یک دین کامل و جامعی است به خاطر حساسیت هایی که در وجود زنان قرار گرفته است عفاف و حجاب را در بانوان لازم و ضروری‌تر دیده‌اند.

حوزه‌های فرهنگی باید دقت ویژه‌ای به موضوع عفاف و حجاب داشته باشند

سرهنگ آمویی گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار پررنگ‌تر به این مسئله پرداخته شود. باید حوزه های فرهنگی ما به این موضوع بپردازند و دقت عمل ویژه‌ای به موضوع عفاف و حجاب داشته باشند.

این مسئول به اوضاع نامناسب پوشاک اشاره کرد و گفت: متاسفانه اگر بانوی محجبه‌ای قصد داشته باشد لباس مناسبی تهیه کند به سختی می‌تواند به آن پوشش مناسب دست پیدا کند و اگر هم پیدا شود بدون شک هزینه بالایی دارد.

وی ادامه داد: همچنین چادر به عنوان حجاب برتر با هزینه‌های گزاف در بازار موجود است این در حالی است که مانتو و پوشش های نامناسب با نازلترین قیمت به طور فراوان در بازار عرضه می‌شود.

سرهنگ آمویی اظهار داشت: با توجه به این موضوع ضروری است اصناف به بحث مد و لباس متناسب بیشتر توجه داشته باشد.

حجاب و عفاف به هفته‌های خاصی مختص می‌شود

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه افزود: در حوزه عفاف و حجاب به غیر از تعدادی از دستگاه‌ها که فی مدخل اصلی هستند بسیاری از دستگاه‌های دیگر این موضوع را فراموش کرده و آن را فقط به هفته هایی که بحث عفاف و حجاب مطرح است واسپاری می کنند.

سرهنگ آمویی گفت: در این شرایط ضروری است برای پسران و دختران جامعه توسط دستگاه‌های مختلف بحث های آموزشی و فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب برگزار شده و به نقش تربیتی توجه خاص شود.

وی اظهار داشت: در این راه لازم است تمام رسانه های خبری از جمله صدا و سیما، نشریات مکتوب، شبکه‌های اجتماعی و...به این مساله بپردازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: زمانی که در این زمینه کم کاری‌هایی شکل می گیرد، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ امنیت اخلاقی و امنیت اجتماعی که جزء وظایف ما و جمهوری اسلامی است نیروی انتظامی موظف است به عنوان یک حکم شرعی و یک دستور کاری در این حوزه نقش آفرینی کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: بر این اساس عملکرد نیروی انتظامی در ۲ حوزه مقابله ای و سلبی و همچنین حوزه ایجابی نشر پیدا می کند.

وی از تشکیل کمیته ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در معاونت اجتماعی پلیس خبر داد و خاطر نشان کرد: در این حوزه پلیس به صورت ایجابی عمل می کند و با استفاده از شیوه های نرم به برگزاری نمایشگاهها، نشست ها و آموزش های همگانی اقدام‌ می کند.

فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی و برخورد فروشندگان البسه نامناسب

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه ادامه داد: در این شرایط به دلیل خطرات شیوع بیماری کرونا نمی توانیم به صورت چهره به چهره با مخاطبین ارتباط برقرار کنیم لذا از ظرفیت فضای مجازی استفاده می کنیم و در قالب نشر کلیپ ، پرستر، بروشور، پادکست ها، مقالات مختلف و... فعالیت خود را انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: در کنار این وظیفه داریم بحث‌های مقابله ای و سلبی را در دستور کار قرار دهیم که در قالب گشت‌های امنیت اخلاقی تعریف شده و بحث برخورد با بدپوششی و بدحجابی انجام می‌شود.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: برای مقابله با آن دسته از مغازه دارانی که اقدام به فروش البسه نامناسب می کنند طرح مشترکی با اتاق اصناف و پلیس اماکن به صورت مشترک و روزانه انجام می شود.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دنبال این طرح به صورت روزانه از اصناف به خصوص فروشندگان پوشاک بازرسی هایی بعمل می آید و چنانچه فروش لباسهای نامتعارفی دیده شود بار اول تذکر داده می شود و در صورت مشاهده مجدد مغازه پلمب خواهد شد و تاکنون آمار قابل توجهی از چنین مغازه هایی را داریم.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی و همچنین ظرفیت‌های مردمی روزانه در مناطق شلوغ شهر از جمله نوبهار، خیابان آیت الله کاشانی و خیابان‌هایی که تردد جمعیت زیاد است همکاران ما نقش آفرینی می کنند.

این مسئول بیان داشت: در این خصوص افرادی نیز مورد تذکر قرار گرفتند و در بسیاری از موارد افرادی نیز به ناچار به علت عدم تمکین به قوانین و مقررات به مراجع قضایی سپرده شده اند.

آمویی بر فرهنگسازی طرح ها و مدهای ایرانی اسلامی تاکید داشت و عنوان کرد: اگر بتوانیم این طرح ها که بسیار زیبا هم هستند عرضه کنیم بدون شک مورد استقبال جوانان قرار خواهد گرفت.

برخورد با بدحجابی در خودروها

وی به بحث برخورد با بدپوششی در خودروها نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح از طریق پلیس راهور به این خودرو ها در مرحله اول به صورت پیامک اخطار داده می شود و در مراحل بعد در صورت تکرار خودروی آنها توقیف شده و به مراجع اجرایی تحویل داده می شوند.

آمویی گفت: همچنین رانندگانی که حیوان خانگی را در خودرو حمل کنند مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت و به طریق سلبی و ایجابی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی همه مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به عهده دارند آن هم در چارچوب و قواره ای که شرع مقدس و قوانین حاکم بر جامعه برای ما مشخص کرده است.

آمویی گفت: هم استانی های ما اگر مواردی از بدحجابی و بد پوششی را مشاهده گردند می توانند یا به گشت های اخلاقی که در منطقه حضور دارند اطلاع دهند و یا مورد را به شماره ۱۱۰ اعلام کنند تا همکاران ما در محل حضور پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد ,
,
,
,
,
,
, حوزه‌های فرهنگی باید دقت ویژه‌ای به موضوع عفاف و حجاب داشته باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حجاب و عفاف به هفته‌های خاصی مختص می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فعالیت گشت‌های امنیت اخلاقی و برخورد فروشندگان البسه نامناسب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برخورد با بدحجابی در خودروها,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه