اخبار داغ

تهیه‌کننده قمی:

تعرض هواپیماهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نقض قوانین بین‌المللی است/ وزارت امور خارجه نباید در برابر این جنایت کوتاهی کند

تعرض هواپیماهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نقض قوانین بین‌المللی است/ وزارت امور خارجه نباید در برابر این جنایت کوتاهی کند
تهیه‌کننده مطرح قمی بابیان این‌که تعرض هواپیماهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، گفت: وزارت امور خارجه نباید در برابر این جنایت کوتاهی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود آرزومندی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به تعرض اخیر جنگنده‌هایی آمریکایی به حریم پروازی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رفتار هواپیماهای جنگنده در قبال پرواز 1152 هواپیمایی ماهان و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری آن‌هم در خاک کشور ثالث نقض آشکار امنیت هوانوردی و تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی ادامه داد: تعرض به هواپیمای مسافری یک اقدام تروریستی است و چطور ممکن است هواپیمای مسافربری که طبق پروتکل‌های هوانوردی در مسیر تجاری خود در حال پرواز است از سوی جنگنده‌های یک کشور دیگر مورد تعرض و تهدید قرار بگیرد؟

,

آرزومندی تأکید کرد: مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی، به‌خاطرترس و وحشت آمریکا از موقعیت و دست برتر جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین پیروزی ایران در جبهه مقاومت است.

, .,

وی تأکید کرد: به اذعان کارشناسان، تحلیلگران، برخی مقامات و همچنین اندیشکده‌های خارجی، سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست‌خورده و علاوه بر این تحریم‌ها نتیجه نداده و ایران وارد تعاملات تجاری و اقتصادی با ونزوئلا، چین، عراق و برخی کشورها شده و علاوه بر این بر انتقام راهبردی و اقدام متقابل و خون‌خواهی شهید سلیمانی تأکید می‌کند، که همین موضوع آمریکا را عصبانی‌تر کرده است.

,

, ,

این تهیه‌کننده مطرح کشورمان افزود: ازاین‌رو آمریکایی‌ها در ادامه اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه خود علیه ملت ایران، این بار از طریق جنگنده‌های خود برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی مزاحمت ایجاد کرد تا با ایجاد رعب و وحشت، جمهوری اسلامی را به تعدیل سیاست‌های راهبردی خود مجبور کنند؛ درحالی‌که تهدید هواپیمای مسافربری ایران، سند درماندگی آمریکاست نه اقدامی برای فشار بر ایران!
وی بیان داشت: دلیل این کار هم پیروزی‌های بزرگ محور مقاومت با محوریت ایران در سوریه و عراق بود؛‌ زیرا این سیاست آمریکا است؛‌ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

, !,
, !,

آرزومندی تأکید کرد: آنچه در این ماجرا انتظار می‌رود این است که مقامات کشورمان ضمن اقدامات دیپلماتیک و تعقیب حقوقی، تعرض جنگنده‌های آمریکایی را بی‌پاسخ نگذارند و در ادامه «انتقام راهبردی» اقدام متقابل نه علیه مسافران عادی، بلکه علیه نظامیان  تروریست آمریکایی را در دستور کار قرار دهند و این نشانه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است که با پیشرفت‌هایش، با جوانان برومندش، با سلیمانی‌ها، همدانی‌ها، زین‌الدین‌ها، کاظمی‌هایش خواب را از چشمان مستکبران جهان ربوده و تحت امر ولی امر مسلمین جهان، رهبر فرزانه و بی‌بدیلش جمله هیهات من الذله را چون خاری در چشم زورگویان و مستکبران جهان می‌کند..

, » , .,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه