اخبار داغ

حاجی‌دلیگانی در گفت و گو با دانا:

دولت در ارائه گزارش سالانه به مجلس بنای تمکین از قانون را ندارد/ هیئت رئیسه پیگیر گزارش وزراست

دولت در ارائه گزارش سالانه به مجلس بنای تمکین از قانون را ندارد/ هیئت رئیسه پیگیر گزارش وزراست
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچه نشان می دهد حاکی از این است که دولت بنا ندارد درباره ارائه گزارش سالیانه به مجلس به قانون تمکین کرده و به نمایندگان گزارش دهد.
[

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مواد 235 و 238 آیین نامه داخلی مجلس گفت: شخص رئیس جمهور و تمامی وزرا مکلف هستند براساس آن برنامه ای که در ابتدای آغاز کار خود برای گرفتن رای اعتماد از مجلس به نمایندگان ارائه داده و براساس قانون موظف به انجام آن بودند باید هرساله گزارش یک ساله به مجلس ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته دولت گزارش یک ساله عملکرد خود را به مجلس ارائه نکرد عنوان کرد: دولت در سال 98 به نوعی از پاسخگویی فرار کرد.

,

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه متاسفانه به نظر می رسد دولت امسال نیز همین روال را در نظر گرفته است و بنای ارائه گزارش به مجلس را ندارد ادامه داد: آنچه نشان می دهد حاکی از این است که بنا ندارد در این باره به قانون تمکین کرده و به مجلس گزارش دهد.

,

حاجی دلیگانی با بیان اینکه براساس قانون هر وزیر موظف است گزارش خود را به طور مجزا و مستقل به مجلس ارائه دهد تصریح کرد: گزارش ها به کمیسیون های مربوطه ارسال می شود و پس از برگزاری جلسات و ارزیابی این عملکرد نتیجه را به صحن ارائه خواهد کرد.

,

وی گفت: پس از آنکه گزارش وزرا در کمیسیون های تخصصی بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه شد، به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد تا مجلس به عملکرد هر وزیر نمره دهد. در صورتی که وزیری نمره قبولی از مجلس کسب نکرد با کسب سه نمره منفی فرآیند استیضاح در خصوص آن وزیر انجام خواهد شد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال دریافت گزارش عملکرد یک ساله اعضای دولت است خاطرنشان کرد: این مسئله در هیئت رئیسه مجلس مطرح شده است و مقرر شده که رئیس مجلس زمینه اجرای این مسئله را فراهم کند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه