اخبار داغ

آغاز شناسایی خانه‌های خالی توسط سامانه املاک/اطلاعات تکمیلی در اختیار اداره مالیات قرار می گیرد

آغاز شناسایی خانه‌های خالی توسط سامانه املاک/اطلاعات تکمیلی در اختیار اداره مالیات قرار می گیرد
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه با اشاره به بارگذاری اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی در سامانه اسکان و املاک از شناسایی مالکانی که بیش از دو واحد مسکونی دارند، گفت: عملیات شناسایی واحدهای خالی توسط این سامانه آغاز شده و با تعیین وضعیت املاک، صدور مالیات در دستور کار قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام خبر آغاز به کار سامانه املاک و اسکان، گفت: پس از تکمیل فرآیند بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، عملیات شناسایی واحدهای خالی توسط این سامانه آغاز شده و اطلاعات واحدهای مسکونی خالی نیز مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
*ارسال پیامک برای مالک‌های واحدهای مسکونی خالی
,
 
,
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح گام‌های بعدی به منظور اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، عنوان کرد: مرحله بعدی پس از شناسایی واحدهای مسکونی خالی، ارسال پیامک از سوی سامانه به مالک‌های حقیقی و حقوقی این واحدهای مسکونی است تا تا نسبت به تعیین وضعیت واحد مسکونی خود اقدام کنند.
,
 
,
وی در تشریح اقدامات این وزارت‌خانه در ارتباط با سامانه املاک و اسکان، توضیح داد: با شناسایی مالکین واحدهای متعدد مسکونی از طریق سامانه و تعیین تکلیف آنها در زمان مشخص، اطلاعات تکمیلی در اختیار اداره مالیات خواهد بود تا اقدام لازم را انجام دهد.
,
 
,
به گزارش فارس، محمودزاده در ادامه ضمن اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده به منظور حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت مسکن، گفت: هدف این است که این واحد‌های مسکونی ساخته شده وارد بازار شوند و درخواست ما از مالکان این است، این واحد‌های مسکونی را در بازار برای خرید و فروش و اجاره ارائه کنند.
,
 
,
*شناسایی 1000 واحد مسکونی متعلق به یک نهاد حقوقی
,
 
,
پیش از این، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با صدا وسیما، از شناسایی 1000 واحد مسکونی متعلق به یک نهاد حقوقی توسط سامانه املاک خبر داده بود.
,
 
,
محمودزاده با اشاره به وضعیت واحدهای مسکونی خالی که در اختیار اشخاص حقیقی قرار دارد، افزوده بود: براساس آنالیزها انجام شده توسط سامانه املاک، افراد حقیقی نیز وجود دارند که هر یک حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران دارند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه