اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

ذبح قربانی فقط در کشتارگاه های مجاز استان یزد انجام می شود

ذبح قربانی فقط در کشتارگاه های مجاز استان یزد انجام  می شود
فاتحی نیا تاکید کرد: امسال با توجه به ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در هیچ یک از شهرستان های استان قربانگاهی نخواهیم داشت و ذبح قربانی فقط در کشتارگاه های مجاز استان یزد انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فاتحی نیا در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: مجموعه دامپزشکی استان یزد تمهیدات ویژه ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است. در همین راستا تعداد ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار مشتمل بر ۱۹ نفر دکتر دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ نفر ناظر شرعی در کشتارگاه های سنتی و صنعتی استان مستقر  شده و خدمات خود را ارائه می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد: کلیه همکاران ما از ساعت ۷ تا ۱۳ ظهر روز جمعه عید سعید قربان فعال خواهند بود  و همشهریان عزیز که قصد قربانی دارند می بایست به کشتارگاه ها مراجعه کنند.

,

وی تاکید کرد: امسال با توجه به ابلاغ جدید ستاد ملی مقابله با کرونا در هیچ یک  از شهرستان های استان قربانگاهی نخواهیم داشت.

,

این مقام مسئول ابراز داشت:  از  همشهریان عزیز درخواست میکنم در مراجعه به  کشتارگاه های استان پروتکل های بهداشتی، نکات ایمنی پیشگیری از کرونا، فاصله گذاری و عدم تجمع و ازدحام در کشتارگاه را رعایت کنند.

,

فاتحی نیا گفت: نکته مهم و حائز اهمیت این است که کشتار و تمام خدمات دیگر به صورت رایگان ارائه می شود.

,

وی در ادامه توصیه کرد: از مردم درخواست می کنیم به پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو توجه ویژه داشته باشند. یکی از بهترین و موثرترین شیوه های کنترل و پیشگیری از این بیماری پیش  سرد گذاری گوشت است.  در  این  شیوه  گوشت به مدت ۲۴ ساعت پس از کشتار در دمای ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد یخچال نگهداری می شود. این  مساله   باعث به  وجود آمدن حالت اسیدی در گوشت شده که در نتیجه ویروسهایی مثل ویروس CCHF از بین می روند  و مردم بعد از  این  مدت می  توانند نسبت به خرد کردن، بسته بندی و مصرف گوشت اقدام کنند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: شهروندان عزیز می توانند هر گونه سوال و انتقادی را با سامانه ۱۵۱۲ که  پل ارتباطی میان اداره کل دامپزشکی یزد و مردم است، مطرح کنند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه