اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی مطرح کرد؛

مهمترین اعمال روز عرفه چیست؟

مهمترین اعمال روز عرفه چیست؟
کارشناس مسائل دین با اشاره به اینکه دعای عرفه حقیقت وجودی انسان را بیان می کند گفت: روز عرفه روز مخصوص دعا است پس باید این روز را غنیمت شمرد و به مهمترین محور این روز یعنی دعا مخصوصا دعای عرفه پرداخت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبر بیاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: برای روز عرفه اعمالی متعددی وارد شده است اما مهمترین عملی که در روز عرفه تاکید شده  و محور قرار گرفته است دعا و درخواست از خدا و مغفرت از خدا است.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: البته زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه نیز وارد شده که از اعمال بسیار مهم این روز است زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه نیز یک دعا است که در آن اهل بیت را واسطه قرار می دهیم تا حاجت هایمان را از خدا بخواهیم.

وی افزود: مهمترین دعایی که در روز عرفه وارد شده دعای عرفه امام حسین(ع) که دعای بسیار با ارزشی است که محور این دعا خودشناسی و خدا شناسی است در بخشی از این دعا انسان به شناخت خود می پردازد و سپس به شناخت خدا می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

بیاری تصریح کرد: دعای عرفه حقیقت وجودی انسان را بیان می کند پس روز عرفه را باید غنیمت شمرد و به مهمترین محور این روز یعنی دعا مخصوصا دعای عرفه پرداخت .

وی ادامه داد: روز عرفه نماد دعا است همانطور که ولادت حضرت زهرا(س) نماد روز مادر است در صورتی که باید در طول سال مقام گرامی داشته شود اما یک روز مخصوص را به نام مادر نامگذاری کردند روز عرفه هم همین طور است در طول سال باید دعا کرد اما روز عرفه مخصوصا روز دعا و استغاثه به درگاه خداوند و شناخت حقیقت وجودی انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شهادت حضرت مسلم(ع) گفت: حضرت مسلم نماد کامل ولایتمداری است حضرت مسلم بن عقیل نماینده حضرت امام حسین(ع) است و سیدالشهدا برای اینکه حجت را برای مسلمین تمام کند مسلم را از طرف خود به کوفه فرستاد و مسلم بن عقیل که تا پای جان پای ولایت ایستاد.

بیاری تاکید کرد: کوفیان حضرت مسلم(ع) را بعد از تهدیدات عبیدالله بن زیاد تنها گذاشتند و حضرت مسلم(ع) تنها ماند اما نکته ای که می تواند از حضرت مسلم برای ما درس و الگو باشد این است که ایشان در مسیر ولایت و حمایت از ولایت ثابت قدم ماند حتی زمانی که تنها ماند و مردم او را محاصره کردند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: حتی زمانی که حضرت مسلم بالای داراماره و در چند قدمی شهادت بودند ذره ای تزلزل از راهی که آمده بودند نکردند و تمام سختی ها و فشارهای جسمی و روانی را تحمل کردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه