اخبار داغ

معاون امنیتی استاندار یزد:

مراسم دعای عرفه در یزد به صورت جمعی برگزار نخواهد شد/ اعلام محدودیت های جدید کرونایی

مراسم دعای عرفه در یزد به صورت جمعی برگزار نخواهد شد/ اعلام محدودیت های جدید کرونایی
ترحمی گفت: با توجه به اینکه در استان یزد منطقه سفیدی نداریم، قطعاً مراسم دعای عرفه وعید قربان به صورت جمعی و گروهی برگزار نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد ترحمی بهابادی معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد  در مصاحبه  با  خبرنگار یزدرسا گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کمیته  امنیتی و بهداشتی که روز گذشته  ابلاغ شد دعای عرفه و  مراسم  عید  قربان در سراسر کشور  فقط در مناطق سفید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: با توجه به اینکه در استان منطقه سفیدی  نداریم، قطعاً این مراسمات به صورت جمعی و  گروهی برگزار نمی شود.

,

ترحمی اظهار داشت: از شب گذشته به فرمانداران  و بخشداران در  این خصوص اعلام آماده باش و هشدار کرده ایم. به خاطر قرمز شدن وضعیت یزد برگزاری مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به صورت تجمعی تعطیل است.

,

معاون استاندار یزد اظهار کرد: بر اساس تصمیمات جدید مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های سرپوشیده تعطیل است. همچنین استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی فقط با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

,

وی ادامه داد: تیم های بازرسی و نظارت در  سطح  استان و شهرهایی  که  قرمز اعلام شده بر استفاده مردم در مراکز خرید، محل های تجمع وسایل حمل ونقل عمومی از ماسک نظارت می کنند.

,

ترحمی بیان داشت: وسایل حمل و نقل عمومی مجاز نیستند به افرادی که ماسک ندارندخدمات بدهند. همچنین افرادی که به ادارات، ارگانها و نهادهای دولتی مراجعه می کنند حتما باید ماسک داشته  باشند.

,

معاون استاندار یزد تاکید کرد: اصل مقابله با بیماری کرونا به رفتار مردم بازمی گردد و دولت و نهادهای دیگر در صورت عدم توجه مردم کاری از پیش نمی برند. واقعیت این است که کادر درمان بعد از سه چهارماه آماده باش مستمرخسته شده اند.

,

وی ابراز داشت: اکنون در  شرایط سختی  هستیم که تعداد بیماران بستری در بیمارستان های یزد از300 نفرگذشته و 80 مریض بد حال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.  ضمنا چندین  برابر این تعداد علائم خفیف داشته و  در  قرنطینه  خانگی به  سر می برند.

,

ترحمی تصریح کرد: اگرمردم نکات بهداشتی را رعایت کرده، و  در صورت  عدم تجمع و عدم مسافرت و پذیرش مسافر قطعا با کاهش بیماری مواجه خواهیم  شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه