اخبار داغ

سرپرست شبکه دامپزشکی درگز:

خدمات کشتارگاه درگز برای روز عید قربان رایگان است

خدمات کشتارگاه درگز برای روز عید قربان رایگان است
شمس گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و احتمال انتقال بیماری از دام به انسان در کشتارهای غیر مجاز و خانگی، کشتارگاه شهرداری درگز در روز عید قربان به صورت رایگان خدمات کشتار و ذبح دام را برای همشهریان انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد شمس در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت، از برنامه ریزی شبکه دامپزشکی و شهرداری درگز برای ذبح و قربانی رایگان دام در روز عید قربان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: هر ساله با فرارسیدن عید قربان، عده ای از همشهریان اقدام به خرید دام، ذبح آن و توزیع بین نیازمندان می کنند؛ اما امسال با توجه به شرایط کرونایی که در کشور پیش آمده با یک سری محدودیت هایی مواجه هستیم.

,

سرپرست شبکه دامپزشکی درگز افزود: در همین راستا و طبق سنوات گذشته، کشتارگاه شهرداری درگز در روز عید قربان به صورت رایگان خدمات کشتار و ذبح دام را برای همشهریان عزیز انجام می دهد.

,

شمس تاکید کرد: مطابق دستورالعمل ها، هر گونه کشتار در فضای خارج از کشتارگاه در حکم کشتار غیر مجاز محسوب می شود و تبصره و ماده قانونی برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز وجود دارد؛ لذا از همشهریان عزیز تقاضا مندیم از ذبح دام در منازل، معابر و خیابان ها اکیدا خودداری کنند.

,

وی تبیین کرد: ذکر این نکته ضروری است که بیش از 30 درصد از حجم کشتار گوسفند ضایعات است که معمولا افرادی که خارج از کشتارگاه اقدام به ذبح دام می کنند این ضایعات را یا در چاه منازل ریخته و یا در بیابان های افراد رها می کنند؛ این مساله علاوه بر تهدید بهداشت عمومی، باعث انتقال بیماری از حیوان به انسانها می شود.

,

سرپرست شبکه دامپزشکی درگز در پایان خاطرنشان کرد: میدان دام و کشتارگاه شهرداری درگز و نوخندان، در روز عید قربان از ساعت 7 صبح با رعایت تمام اصول و نکات بهداشتی، آماده خدمت رسانی به همشهریان درگزی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه