اخبار داغ

برنامه های چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس از زبان سردار شیروانیان؛

نمایشگاه بزرگ نقش اصفهان در دفاع مقدس در نصف جهان‌ برپا می شود/ تکمیل فاز جدید موزه تا سال آینده

نمایشگاه بزرگ نقش اصفهان در دفاع مقدس در نصف جهان‌ برپا می شود/ تکمیل فاز جدید موزه تا سال آینده
امسال چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس است و با توجه به‌ اهمیت این بزرگداشت و برنامه ریزی های انجام شده برای آن در اصفهان با سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به گفت و گو پرداختیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرد؛ صدام رئیس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی به ویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند
,
 
,
از آن سال ۳۱ شهریور به دلیل شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.
,
 
,
امسال چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس است و با توجه به‌ اهمیت این بزرگداشت و برنامه ریزی های انجام شده برای آن در اصفهان با سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان و از فرماندهان دفاع مقدس به گفت و گو پرداختیم.
,
 
,
صاحب نیوز: 40 سال از دفاع مقدس مقدس می گذرد، امسال چه تفاوتی با سال های گذشته دارد؟
, صاحب نیوز: 40 سال از دفاع مقدس مقدس می گذرد، امسال چه تفاوتی با سال های گذشته دارد؟, صاحب نیوز: 40 سال از دفاع مقدس مقدس می گذرد، امسال چه تفاوتی با سال های گذشته دارد؟,
 
,
سردار شیروانیان: امسال چهلمن سالگرد دفاع مقدس است؛ سال ۵۹ جنگ تحملی توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، علیه ایران آغاز شد و زمانی که یک انسان و یا یک واقعه به چهل سالگی می رسد به کمال رسیده است.
,
 
,
جنگ تحمیلی حق علیه باطل با همراهی، رشادت ها و ایثارگری مردم، رزمندگان، تبدیل به یک افتخار شد که  امسال برای برگزاری این حماسه برنامه های مختلفی را پیش‌بینی کردیم.
,
 
,
به نظر شما بزرگترین سند افتخار ملت ایران در این جنگ چیست؟
, به نظر شما بزرگترین سند افتخار ملت ایران در این جنگ چیست؟, به نظر شما بزرگترین سند افتخار ملت ایران در این جنگ چیست؟,
 
,
زمانی قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم که حتی یک سانتیمتر از خاک جمهوری اسلامی ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت و تقریبا به بیشترین اهدافی که مد نظر مان بود قطعنامه رسیدیم؛ این بزرگترین سند افتخاری ملت ایران، رزمندگان و خانواده ایثارگران و شهدا است.
,
 
,
امسال برای بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چه برنامه هایی دارد؟
, امسال برای بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چه برنامه هایی دارد؟, امسال برای بزرگداشت 40 سالگی دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چه برنامه هایی دارد؟,
 
,
امسال که چهلمین سال دفاع مقدس، از برکات آن دوران دفاع مقدس و سرمایه دفاع مقدس استفاده می‌کنیم؛ باید که همه مردم و اقشار مختلف جامعه رسانه ها و دستگاه های که در دفاع مقدس نقش داشتند باید در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس ایفای نقش کنند.
,
 
,
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متولی این مأموریت است که از ارزش‌های دفاع مقدس حفاظت و فرهنگ آن را در بین جامعه ترویج کند.
,
 
,
ما امروز مدیون رزمندگان و شهدایی همچون خرازی، کاظمی، ردانی پور و حاج قاسم سلیمانی هستیم ؛ امسال برنامه‌های مختلفی برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ریزی و پیش‌بینی شده است تا این خاطرات تداعی شود.
,
 
,
یک جدول ۴۳ هفته ای از سوم خرداد شروع کردیم که تا اسفند ماه سال ۹۹  ادامه دارد و برنامه هایی را پیش بینی کردیم؛ هشت سال از دفاع مقدس دستاورد های خوبی برای ایران داشت که در حوزه های سیاسی، نظامی و بین المللی نمایان شده است.
,
 
,
چهار قله برای برنامه های  این 43 هفته مشخص شده است؛ سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اولین قله این برنامه ها و هفته دفاع مقدس دومین قله است که با یاری خدا و با دفع کرونا بتوانیم برنامه های خوبی را بررگزار کنیم؛ اگر هم همین وضعیت موجود ادامه پیدا کرد برنامه ها را به وسیله فضای مجازی را برگزار می کنیم.
,
 
,
سالروز حماسه مردم اصفهان سومین قله است که برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است؛ برنامه های قله چهارم هم ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمان۰ی که رهبر انقلاب فرمودند مکتب سلیمانی باید نامیده شود، برگزار می شود.
,
 
,
در مورد نقش مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس بیشتر توضیح دهد.
, در مورد نقش مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس بیشتر توضیح دهد., در مورد نقش مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس بیشتر توضیح دهد.,
 
,
استان اصفهان در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۰۰ هزار رزمنده از همه اقشار جامعه را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرده بود؛ اصفهان نقش ویژه‌ و تأثیرگذاری در دفاع مقدس داشت.
,
 
,
از برنامه‌های عمده دفاع هفته دفاع مقدس برقراری نمایشگاه نقش استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس است؛ این نمایشگاه در محل موزه دفاع مقدس اصفهان پیش‌بینی شده است.
,
 
,
این نمایشگاه از ابتدای هفته دفاع مقدس تا ۲۵ آبان سالروز حماسه مردم اصفهان برپا می شود.
,
 
,
تمکیل موزه دفاع مقدس اصفهان به چه نتیجه ای رسید؟
, تمکیل موزه دفاع مقدس اصفهان به چه نتیجه ای رسید؟, تمکیل موزه دفاع مقدس اصفهان به چه نتیجه ای رسید؟,
 
,
قسمتی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس امسال ساخته و سال آینده تکمیل می شود؛ مباحث سخت افزاری و بخش دیگر آن امسال کامل شود، امیدواریم که در سال آینده بتوانیم سازه های موزه دفاع مقدس را بهره برداری کنیم.
,
 
,
از مردم عزیز اصفهان می خواهیم رشادت های هموطنان خود را در دوران قبل حین و بعد از پیروزی انقلاب، قائله های کردستان و سیستان و بلوچستان و هشت سال دفاع مقدس را پشت سر رهبر و ولی فقیه خود قدم برداشتن و پا به پای رزمندگان و مسئولین حمایت می‌کردند، ببینند.
,
 
,
در مورد روحیه دفاع مقدس که در جامعه اشاعه شده است، بیشتر توضیح دهید.
, در مورد روحیه دفاع مقدس که در جامعه اشاعه شده است، بیشتر توضیح دهید., در مورد روحیه دفاع مقدس که در جامعه اشاعه شده است، بیشتر توضیح دهید.,
 
,
زنان اصفهانی با اعزام فرزندان، همسران، و برادران خود و کمک های مادی و غیر مادی به جبهه ها نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس داشتند.
,
 
,
این روحیه ها باعث شده امروز که درگیر کرونا و سال قبل که درگیر سیل و زلزله بودیم، مردم برای پشتیبانی استان های درگیر کمک می کردند.
,
 
,
امروز در موضوع کرونا، بحث کادر پزشکی و تهیه ماسک و لوازم بهداشتی مانند همان دوران دفاع مقدس شده است؛ جوانان و  نوجوانانی که در دوران دفاغ مقدس نبودند می توانند قسمتی از آن پشتیبانی ها را امروز مشاهده کنند.
,
 
,
کمک های مومنانه که رهبر انقلاب در نیمه شعبان فرمودند، امروز مردم به ندای رهبری لبیک گفتند و خوشبختانه آنقدر کمک‌ها خالص و مخلص  برای شرکت وجود داشت که چندین مرحله تاکنون توزیع شده و پیش‌بینی شده که تا پایان سال هم این کمک ها ادامه داشته باشد. مردم در کمک کردن به وقت هم پا به پای ولایت آمدند.
,
 
,
تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید و نکته آخر…
, تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید و نکته آخر…, تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید و نکته آخر…,
 
,
کمک های مردم در بحران های مختلف مانند سیل، زلزله و در حال حاضر کرونا، برگفته از تفکر و برکات دفاع مقدس است و به همین دلیل باید این تفکرات را در جامعه گسترش داد.
,
 
,
گفت و گو از محمدرضا باقری
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه