اخبار داغ

به مناسبت روز عرفه و نیایش:

وقتی که د ل ها برای یاد خدا نرم و فروتن می شود

وقتی که د ل ها برای یاد خدا نرم و فروتن می شود
آیا برای اهل ایمان وقت آن نرسیده که دلهایشان برای یاد خدا و قرآنی که نازل شده نرم و فروتن شود و مانند کسانی نباشند که پیش از این به آنان کتاب آسمانی دادند، آنگاه روزگار سرگرمی در امور دنیا و مشغول بودن به آرزوهای دور و دراز برآنان طولانی گشت در نتیجه دلهایشان سخت و غیر قابل انعطاف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛  «قرآن را به حق نازل کردیم و به حق نازل شد و تورا جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم و قرآن را جدا جدا و بخش بخش قرار دادیم تا آن را با درنگ و تامل بر مردم بخوانی و آن را به تدریج برپایه حوادث، پیش آمدها و نیازها نازل کردیم» عرفه روز دعا و بخشش گناهان است و افرادی که به حج رفته اند، در سرزمین عرفات دور هم جمع شده و به نماز و نیایش می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حالا اما کرونا مهمان ناخوانده تمام اتفافات خوشایندمان است به بهانه روز بزرگ عرفه همه گرد هم آمده و آیاتی از قرآن خدا و صحبت هایش را می خوانیم؛ همانا من خدایم که جز من معبودی نیست پس مرا بپرست و نماز را برای یاد من برپادار، بی تردید قیامت که می خواهم زمان وقوعش را پنهان بدارم، آمدنی است تا هرکس را در برابر کوششی که می کند پاداش دهند.

,

زمانی که در دریا آسیبی به شما رسد هر که را جز خدا می خوانید ناپدید و گم می شود و چون شما را با سوق دادنتان به سوی خشکی نجات دهد از خدا روی می گردانید و انسان با اینکه الطاف خدا را همواره در زندگی خود لمس می کند بسیار ناسپاس است.

,

آیا ایمن هستید از اینکه شما را در خشکی در زمین فرو برد یا بر شما توفانی از شن و سنگریزه فرستد سپس برای خود نگهبانی نیابید؟ یا ایمن هستید از اینکه باردیگر شما را به دریا برگرداند پس توفانی سخت که با خود سنگ و ریگ می آورد برشما فرستد و به سبب اینکه ناسپاسی کردید غرقتان کند؟ آنگاه در برابر کارخدا برای خود دفاع کننده ای نخواهید یافت.

,

قرآن را به حق نازل کردیم و به حق نازل شد و تورا جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم و قرآن را جدا جدا و بخش بخش قرار دادیم تا آن را با درنگ و تامل بر مردم بخوانی و آن را به تدریج برپایه حوادث، پیش آمدها و نیازها نازل کردیم.

,

بگو خدا را بخوانید یا رحمان را بخوانید، هر کدام را بخواند ذات یکتای او را خوانده اید نیکوترین نام ها که این دو نام نیز از آن ها است فقط ویژه اوست و بگو همه ستایش ها ویژه خداست که نه فرزندی گرفته و نه در فرمانروایی شریکی دارد و نه او را به سبب ناتوانی کمک کار و یاوری است و او را بسیار بزرگ شمار.

,

بگو قطعا اگر جن و انس گرد آیند که مانند این قرآن را بیاورند نمی توانند مانندش را بیاورند اگرچه پشتیبان یکدیگر باشند و همانا در این قرآن برای هدایت مرد م از هر مثلی به صورت های گوناگون بیان کردیم ولی بیشتر مر دم جز انکار و کفران آن نعمت عظیم را نخواستند و گفتند ما به توا ایمان نمی آوریم مگر آنکه از این سرزمین خشک و سوزان مکه چشمه ای پرآب و سوزان روان سازی یا برای تو باغی از درختان خرما و انگور باشد و از لابلای آنها نهرها روان کنی یا آسمان را آنگونه که گمان کرده ای قدرت داری پاره پاره بر سر ما بیفکنی یا خدا و فرشتگان را روبه روی ما بیاوری یا خانه ای از طلا برای تو باشد یا در آسمان بالا روی و بالا رفتنت را باور نمی کنیم تا آنکه نوشته ای بر ما نازل کنی که آن را بخوانیم.

,

بگو پروردگارم منزه است از اینکه خواسته های سبک مغزان یاوه گو را پاسخ دهد آیا من جز بشری دارای مقام و رسالت هستم که برای هدایت شما فرستاده اند نه برای اینکه درخواست های بی مورد شما را پاسخ دهم. و چیزی مردم را زمانی که هدایت به سویشان آمد از ایمان آوردن باز نداشت جز اینکه گفتند آیا خدا بشری را به پیامبری برانگیخته است بگو در اگر زمین بجای بشر فرشتگانی بودند که به آرامی راه می رفتند یقینا فرشته ای را از آسمان برای آنان به پیامبری نازل می کردیم زیرا هدایت گر هر گرئهی باید از جنس خودشان باشد.

,

زمانی که وعده آخرت برسد همه شما را باهم به صحرای قیامت می آوریم

, زمانی که وعده آخرت برسد همه شما را باهم به صحرای قیامت می آوریم, زمانی که وعده آخرت برسد همه شما را باهم به صحرای قیامت می آوریم,

بگو بس است که خدا میان من و شما در صدق نبوتم شاهد باشد چون او به بندگانش آگاه و بیناست و هرکه را خدا هدایت کند پس او هدایت یافته است و آنان را که خدا به کیفرعنادشان گمراه سازد هرگز در برابر خدا برای آنان یاورانی نخواهی یافت و آنان را در روز قیامت در حالی که به رو درفتاده اند کور و لال و کر محشور می کنیم، جایگاهشان دوزخ است، هرگاه شعله آتش فرو نشیند، شعله ای دیگر بر آنان می افزاییم ایم کیفر آنان است به سبب اینکه به آیات ما کافر شدند و گفتند آیا ما وقتی استخوان جدا از هم و ریز ریز و پوسیده شدیم با آفرینش جدید برانگیخته خواهیم شد؟

,

آیا ندانسته اند خدایی که آسمان ها و زمین را آفرید می تواند مانند آن را نیز پس از پوسیده شدن بیافریند؟ برای آنان مدتی معین قرارداده که هیچ تردیدی در آن نیست ولی این ستمکاران جز انکار قیامت و تکذیب محشورشدن در آن را نخواستند.

,

به راستی به موسی آنگاه که نزد بنی اسرائیل آمد ۹ معجزه روشن دادیم بنابراین از آگاهان بنی اسرائیل بپرس که آن معجزه ها چه بود؟ پس فرعون با دیدن معجزات به او گفت ای موسی بی تردید من تو را جادو شده می پندارم موسی گفت مسلما تو می دانی این معجزه ها را که بصیرت آور هستند جز پروردگار آسمان ها و زمین نفرستاده است و ای فرعون قطعا من تو را هلاک شده می پندارم.

,

به دنبال این گفت و گو فرعون تصمیم گرفت آنان را از آن سرزمین حرکت داده و بیرون کند ولی ما او و همه کسانی را که با او بودند، غرق کردیم پس از فرعون به بنی اسرائیل گفتیم در این سرزمین ساکن شوید، زمانی که وعده آخرت برسد همه شما را باهم به صحرای قیامت می آوریم.

,

آیا برای اهل ایمان وقت آن نرسیده که دلهایشان برای یاد خدا و قرآنی که نازل شده نرم و فروتن شود؟ و مانند کسانی نباشند که پیش از این به آنان کتاب آسمانی دادند، آنگاه روزگار سرگرمی در امور دنیا و مشغول بودن به آرزوهای دور و دراز برآنان طولانی گشت، در نتیجه دلهایشان سخت و غیر قابل انعطاف شد، و بسیاری از آنان بدکار و نافرمان بودند، بدانید که خدا زمین را پس از مردگی اش زنده می کند همانا ما نشانه های ربوبیت و قدرت خود را برای شما بیان کردیم تا بیندیشید. (سوره طه، اسراء و حدید)

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه