شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان اصفهان
ساعت: 15:13 منتشر شده در مورخ: 1399/05/09 شناسه خبر: 1632148
کارشناس ورزشی:

بانوان در ایام کرونا چگونه ورزش کنند؟

بانوان در ایام کرونا چگونه ورزش کنند؟
یک کارشناس ورزشی در مورد ورزش هایی که بانوان در روزهای کرونایی می توانند جایگزین ورزش های فضاهای سر پوشیده کنند، گفت: پیاده روی در فضای باز و به دور از ازدحام جمعیت می تواند گزینه مناسبی باشد؛ پیاده روی ورزش هوازی آسان و بسیار موثری است که می تواند در چربی سوزی و سلامت سیستم قلبی عروقی مفید واقع شود و در عین حال نیاز به تجهیزات و فضای خاصی ندارد و علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روانی فرد اثرگذار است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ بانوان به عنوان گروه تاثیر گذار در اجتماع که نقش آن ها در سلامت جامعه نقش پر رنگ و غیر قابل انکاری است از این رو سلامت روح و جسم این قشر همیشه یکی از دغدغه ها برای هر جامعه به حساب می آید؛ سلامتی بانوان به نوع زندگی و رفتار آن ها بستگی دارد و سبک زندگی می تواند ضمانت کننده سلامت جسم و روح باشد.

ورزش که یکی از ابزار های تضمین سلامتی به حساب می آید مورد توجه است و البته برای بانوان با توجه به شیوع بیماری کرونا چگونگی انجام آن علامت سوال های زیادی را ایجاد کرده است؛ به همین خاطر صاحب نیوز در گفت و گو با کارشناس حوزه ورزش بانوان این موضوع را بررسی کرده است.

سمیه الماسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: فعالیت بدنی کافی، ورزش و تحرک کلید واژه های قرن حاضر که خواه ناخواه با سلامت بشر بیش از پیش گره خورده اند؛ چرا که عصر تکنولوژی فعالیت بدنی را به حداقل رسانده و توجه به ورزش کردن به عنوان نسخه سلامتی را مورد توجه همگان قرار داده است

کارشناس حوزه ورزش بانوان تصریح کرد: شاید کمتر کسی حتی تصور می کرد روزی حضور در سالن ورزشی و باشگاه که خاستگاه ورزش به شمار می رود نه تنها با محدودیت همراه شود که مخاطره آمیز هم باشد؛ آنچه هم اکنون بیش از چندین ماه است شاهد آن هستیم حاصل ویروس ناخوانده ای است که روابط انسانی را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است به طوری که تجمعات به ویژه در فضاهای سر بسته را در سایه ویروس نامحسوس و منحوس کرونا خطر آفرین کرده است

وی در ادامه افزود: یکی از اماکن پر ازدحام سالن های ورزشی است که این روزها بر طبق پروتکل های بهداشتی شاید ورزشکاران کمتری را به خود می بیند، در این میان انچه مسلم است اهمیت سالن های ورزشی برای بانوان دوچندان بوده و هست که با وجود کووید ۱۹ و لزوم رعایت اصول بهداشتی شاید مراجعات به مراکز ورزشی کاهشی بوده و عاملی برای کم تحرکی بیشتر این روزها ی بانوان شده است

سمیه الماسی عنوان کرد: اما با وجود این مخاطرات آیا باید ورزش به ویژه برای بانوان را به فراموشی سپرد؟ انچه مسلم است عدم تحرک خود مشکل ساز خواهد بود و باید در زندگی با کرونا ورزش را در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرارداد چرا که ورزش کردن می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد که خود دشمن کروناست

الماسی  ادامه داد: اما بانوان چه ورزشهایی را در روزهای کرونایی میتوانند جایگزین ورزشهای در فضاهای سر پوشیده کنند موضوع مهمی است؛ پیاده روی در فضای باز و به دور از ازدحام جمعیت می تواند گزینه مناسبی باشد؛ پیاده روی ورزش هوازی آسان و بسیار موثری است که می تواند در چربی سوزی و سلامت سیستم قلبی عروقی مفید واقع شود و در عین حال نیاز به تجهیزات و فضای خاصی ندارد و علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روانی فرد اثرگذار است

این کارشناس حوزه ورزش بانوان تصریح کرد: از دیگر ورزش های در فضای باز برای بانوان می توان دوچرخه سواری را پیشنهاد کرد انچه در فضای تعبیه شده برای دوچرخه سواری بانوان ایجاد شده می تواند این ورزش نیز انجام شود؛ دو چرخه سواری نیز ورزش هوازی چربی سوزی مناسب برای تقویت عضلات پا و سیستم قلبی تنفسی است

سمیه الماسی بیان کرد: اما حتی در فضای محدود خانه نیز میتوان با بهره گیری از وسایل ساده ای مثل انواع کش های ورزشی و دمبل ساده وتوپ های فیزیوبال یا پیلاتس و توپ های معمولی و یا حتی انجام حرکات کششی و ایستگاهی مثل درازونشست و طناب زدن و حلقه در کنار تناسب اندام و تقویت عضلات ورزش هوازی چربی سوز را به راحتی بدون نیاز به حضور در اماکن شلوغ ورزشی در برنامه روزانه خود قرار داد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد قبل از اینکه چگونه ورزش کردن را مورد توجه قرار دهیم باید از لحاظ فکری به جایی برسیم که برای سلامتی، ورزش را هم در رفتارهای روزانه خود ببینیم و این دید یک محرکه بسیار خوب برای انجام ورزش است.

الماسی بیان کرد: اهمیت و توجه به ورزش در بانوان در جامعه امروز بسیار باید مورد توجه قرار گیرد و این علاوه بر فرهنگ سازی و دیده شدن در تصمیم گیری ها باید از فرد فرد بانون آغاز و ادامه یابد، تا تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت آن را در جامعه ببینیم.

کارشناس حوزه ورزش بانوان گفت: به هر حال ما تا مدت نامعلومی با بیماری کرونا رو به رو هستیم و نباید بانوان ورزش خود را ترک کنند، البته این به معنای یک رفتار پر خطر نیست چرا که اصلا هدف ورزش سلامتی است؛ اما می توان به راحتی حتی در خانه نیز با نرمش ها و حرکاتی آمادگی جسمانی و سلامت عضله ها را حفظ کرد و حتی به آن کیفیت بخشید.

سمیه الماسی بیان کرد: ورزش برای سلامتی اصلا مستلزم هزینه زیاد بر خلاف برخی باورها نیست و لازم است برخی تفکرات که برخی اشخاص برای ورزش کردن برای خود بوجود آورده اند کنار گذاشته تا راحت تر بتواند ورزش را در سبک زندگی خود گنجانده و آن را به عنوان یک رفتار عادی و آسان تلقی کنند.

وی گفت: امیدوارم بانوان با اهمیت ویژه دادن به سلامتی خود بتوانند نقش خود را در جامعه بهتر ایفا کنند و اثرات این اتفاق را در جامعه بیش تر از پیش ببینیم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1632148
ارسال نظر
نظرات