اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی:

۵۴ درصد اهداءکنندگان خون در استان مرکزی، مستمر هستند/ رتبه دوم بانوان استان مرکزی در اهدای خون

۵۴ درصد اهداءکنندگان خون در استان مرکزی، مستمر هستند/ رتبه دوم بانوان استان مرکزی در اهدای خون
مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: استان مرکزی در خصوص شاخص اهداکنندگان خون بانوان رتبه دوم را در کشور دارد به‌گونه‌ای که ۷ درصد از اهداکنندگان خون خانم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه‌السادات مهدویانی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان؛ با اشاره به نهم مراد ماه روز اهدای خون گفت: خوشبختانه با همت مردم ایران در طول این سال ها موفقیت های بسیار خوب و ارزنده ای در انتقال خون کسب کردیم و این مرهون اراده ها و تلاش های همه مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: ایران یک کشوری صد درصد با اهدای خون داوطلبانه است و امروز بیش از ۵۴ درصد از اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند و افرادی هستند که سالیانه حداقل دو مرتبه خون اهدا می کنند.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اینکه استان یک شاخص بسیار مطلوب در خصوص اهدای خون بانوان دارا است، گفت: استان مرکزی در خصوص شاخص اهداکنندگان خون بانوان رتبه دوم را در کشور دارد به گونه ای که ۷ درصد از اهداکنندگان خون خانم هستند.

,

وی با اشاره به رشد فرهنگ انتقال خون در جامعه بیان کرد: در خصوص افرادی که به هر دلیلی شرایط اهداکنندگی خون را ندارند اما شاهد این هستیم سایر اعضای خانواده و اقوام خود را به اهداکردن خون تشویق می کنند و این امر باید توسط همه مردم انجام شود تا اهدای خون به یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل شود.

,

مهدویانی با اشاره به نحوه مراجعه کنندگان برای اهدای خون گفت: مراجعه کنندگان در شهر اراک می توانند به ساختمان مرکزی اهدای خون واقع در خیابان شهید شیرودی مراجعه کنند.

,

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به نگرانی های مردم در خصوص انتقال ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه تعداد مراجعین کاهش پیدا کرده و امکان دارد مردم خیال کنند با مراجعه به مراکز انتقال خون آلوده به ویروس کرونا شود که اینگونه نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: کلیه پروتکل های بهداشتی به طور دقیق و با حساسیت های زیاد در مراکز انتقال خون رعایت و محیط های اهدای خون مرتب ضدعفونی می شوند و فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق رعایت می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه