اخبار داغ

قانونی که به اجرا نرسید؛

سهل انگاری 15 ساله در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان/ غفلتی که 1.5 میلیون تجرد قطعی به بار آورد

سهل انگاری 15 ساله در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان/ غفلتی که 1.5 میلیون تجرد قطعی به بار آورد
در حالی که قانون تسهیل ازدواج 15 سال است در سهل انگاری مسئولان به فراموشی سپرده شده است شاهد تجرد قطعی 1.5 میلیون ایرانی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سبلان‌ما، قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

این قانون در بر دارنده تمامی خدماتی است که نهادها و سازمان‌های مختلف باید در زمینه تسهیل ازدواج جوان همچون در نظر گرفتن وام ازدواج، مسکن، شغل انجام دهند.

,

اما با گذشت 15 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده و در بایگانی ها خاک می خورد و تنها وام ازدواج 50 میلیونی که با تورم های که شاهد هستیم کفاف خرید لوازم خانگی حتی به تعداد انگشتان دست را نیز نمی کند.

,

 

,

12 میلیون ایرانی در آستانه ازدواج

, 12 میلیون ایرانی در آستانه ازدواج,

1896907

, 1896907,

امیرحسین قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یکم مردادماه سال جاری با بیان اینکه 12 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج قرار دارند، گفت: یک ونیم میلیون نفر از جوانان ایرانی در آستانه تجرد قطعی قرار دارند.

,

در حالی که نزدیک به 15 سال است که قانون تهسیل ازدواج جوانان در پستوی ادارات مورد بی توجهی قرار می گیرد مسعود سطانی فر بمناسب هفته ازدواج  با صدور پیامی  از خانواده‌ها می‌خواهد «زمینه ازدواج جوانان را مهیا کنند» و خبر مشاوره رایگان ازدواج می دهد و معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از راه‌اندازی «پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران» خبر داده است.

,

واژه تجرد قطعی برای جمعیتی به کار گرفته می‌شود که بدون حتی یک بار ازدواج، وارد سن ۴۰ سالگی شده‌اند و از آنجا که احتمال مجرد ماندن این افراد بسیار بیشتر از ازدواج است.

,

چرا جوانان ایرانی نمی توانند ازدواج کنند؟

, چرا جوانان ایرانی نمی توانند ازدواج کنند؟,
امیر حسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در 7 تیرماه امسال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های فرهنگی جامعه را بحث ازدواج است گفت: آمار ازدواج سقوط آزاد داشته و حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است؛این در حالی است که جمعیت دم بخت ما نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش نیز داشته است.
,

 

,

آمار های نشان می دهد در دولت روحانی تورم  بالای 40 درصد دوباره خاطرات رکورد بی سابقه 49 درصدی در دوران ریاست جمهوری هاشمی را زنده کرده است و به طبع لوازام خانگی و مایحتاج زندگی برای جوانانی که می خواهند از صفر شروع کنند بسیار سخت شده است.

,

اگر از هر جوان ایرانی در مورد علت عدم ازدواجش پرسیده شود بیکاری و گرانی را در اول صحبت های آنها در می یابیم.

,

افزایش بی سابقه طلا و مسکن و کالا های که برای شروع یک زندگی در جوامع ایرانی از واجبات تلقی می شود ، در سایه غلفت دولت از احداث مسکن و مزخرف نامیدن این طرح ملی آروز خانه دار شدن را بر دل هر جوان ایرانی گذاشته است.

,

شاهد تعمیق مشکلات جوانان در ازدواج هستیم

, شاهد تعمیق مشکلات جوانان در ازدواج هستیم,

سوء مدیریت در دولت کاملا مشهود است/ به چالش کشاندن وزرا، مطالبه به حق مردم است

, سوء مدیریت در دولت کاملا مشهود است/ به چالش کشاندن وزرا، مطالبه به حق مردم است, سوء مدیریت در دولت کاملا مشهود است/ به چالش کشاندن وزرا، مطالبه به حق مردم است,

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در رابطه با قانون تهسیل ازدواج جوانان به خبرنگار ما گفت: با گذشت 15 سال از تصویب این قانون متاسفانه دولت‌های مختلف از اجرای کامل آن سر باز زده‌اند و امروز شاهد تعمیق مشکلات جوانان در امر ازدواج هستیم که با آموزه‌های دینی و ارزش‌های اجتماعی ما در تضاد است.
وی با بیان این که مشکل ازدواج یکی از مهمترین مسائل جامعه جوان کشور است افزود: دولت عزم جدی برای اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان ندارد و تعلل دستگاه‌های مسئول در این حوزه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

,
,

توصیه رهبر انقلاب برای تسهیل ازدواج

, توصیه رهبر انقلاب برای تسهیل ازدواج,

1896897

, 1896897,

مواد قانون «تسهیل ازدواج جوانان» درحالی مسکوت مانده و کسی مسئولیت اجرای آن را نمی‌پذیرد که رهبر انقلاب بارها حتی به صورت مستقیم از این قانون سراغ گرفته‌اند و لزوم اجرای آن را یادآورد شده‌اند.

,

در سال 1395وقتی رهبر انقلاب سیاست‌های کلی خانواده را ابلاغ کردند صریحا یکی از موارد سمت و سوی حرکت نظام را «ایجاد نهضت فراگیر برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان» عنوان کردند.

,

  واژه «نهضت ترویج ازدواج آسان» از دل این سیاست‌های ابلاغی بیرون آمد اما به جز در سخرنانی های گاه و بی گاه مسئولان بر سر زبان‌ها و روی کاغذها به جایی نرسید و مانند باقی موارد ابلاغی این نامه، مسکوت ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه