اخبار داغ

لزوم تعیین دقیق دستورالعمل های برگزاری مراسم ایام محرم در استان همدان/بلاتکلیفی در برگزاری مراسم دعای عرفه

لزوم تعیین دقیق دستورالعمل های برگزاری مراسم ایام محرم در استان همدان/بلاتکلیفی در برگزاری مراسم دعای عرفه
عدم قطعیت در نحوه برگزاری مراسم مذهبی بدون شک به ایجاد مشکلات گسترده و نارضایتی اقشار مختلف مردم منجر خواهد شد و با توجه به اینکه که علی رغم دستورات و تاکیدات مسئولان برگزاری مراسم عزا و عروسی در مناطق مختلف استان همدان همچنان ادامه دارد، این عدم تعیین تکلیف مراسم مهم و جریان ساز مذهبی و عزاداری سید و سالار شهیدان قطعا موجبات ناراحتی شدید متدینین و مردم خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از عصر همدان؛ برگزاری مراسم مذهبی و ادعیه مختلف در کشور ما همواره موجب ایجاد تقویت جمعی و تسکین بسیاری از مشکلات روحی بوده است.در ماه های پس از آغاز بیماری کرونا همواره یکی از دغدغه های اساسی مردم متدین ایران نحوه و چگونگی برگزاری مراسم مذهبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همانطور که در ماه رمضان نیز رهبری برگزاری این مراسم را برای ایجاد روحیه و انگیزه در مردم مفید دانستند. در ماه های اخیر با توجه به شور و علاقه زائدالوصف مردم به سید و سالار شهیدان یکی از مهمترین دغدغه های مردمی بحث عزاداری برای امام حسین ع بوده است.

,

در آستانه ماه محرم و روز عرفه برخی ناهماهنگی ها نشان داد که هنوز مجموعه مدیریت دستگاه های مسئول در کشور نتواسته اند به فرآیند مشخصی برای نحوه و چگونگی برگزاری این مراسم دست پیدا کنند.

,

به نظر می رسد نوعی نا هماهنگی و عدم تصمیم در مجموعه های فرهنگی، مذهبی و بهداشتی و درمانی وجود دارد که هر چه سریعتر باید این مسئله حل شود.

,

در حالی که رئیس جمهور از برگزاری مراسمات مربوط به محرم حتی در مناطق قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی سخن گفته است اما در استان های مختلف در خصوص برگزاری مراسم دعای عرفه نظر واحدی وجود ندارد و در استان همدان مدیرکل اجتماعی استانداری همدان از برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی فقط در شهرستان های سفید خبر داده است.

,

در شهرستان رزن نیز در حالی که تمام هماهنگی ها بری برگزاری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده بود و سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کرده بودند اما این دعا برگزار نمی شود.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های رزن و درگزین در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: با وجود آمادگی لازم برای برگزاری این دعای روح بخش بنا به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا و در خواست مجموعه استانداری و فرمانداری همدان این دعا بصورت جمعی برگزار نمی شود.

,

حجت الاسلام سید روح الله حسینی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای این برنامه ادامه داد: همه هماهنگی های لازم برای برگزاری همراه با رعایت مسائل بهداشتی انجام شده بود اما ما در این زمینه تابع دستورات ستاد ملی کرونا و استانداری و فرمانداری هستیم.

,

ابراهیم لشکری، معاون سیاسی فرمانداری رزن نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، اظهار کرد: بنا به نامه و ابلاغ مدیرکل اجتماعی استانداری همدان و ستاد ملی کرونا این دعا فقط در مناطق و شهرهای سفید قابل برگزاری است.

,

وی با بیان اینکه در این زمینه ما و مجموعه فرمانداری تابع تصمیم و نظر ستاد کرونا هستیم،ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با رعایت مجموع دستور العملهای بهداشتی در راستای کاهش نفوذ این بیماری قدم برداریم.

,

لزوم تعیین دقیق دستورالعمل های برگزاری مراسم ایام محرم در استان همدان

, لزوم تعیین دقیق دستورالعمل های برگزاری مراسم ایام محرم در استان همدان, لزوم تعیین دقیق دستورالعمل های برگزاری مراسم ایام محرم در استان همدان,

با توجه به مجموعه اقدامات و سخنان گفته شده در خصوص نحوه برگزاری مراسم مذهبی در ایام عاشورا و محرم امسال به نظر می رسد متاسفانه هنوز هیچ تصمیم قاطع و همراه با لحاظ دید مجموعه عوامل فرهنگی و اجتماعی تعیین نشده است.

,

این عدم قطعیت بدون شک به ایجاد مشکلات گسترده و نارضایتی اقشار مختلف مردم منجر خواهد شد. درحالی که علی رغم دستورات و تاکیدات مسئولات برگزاری مراسم عزا و عروسی در مناطق مختلف استان همدان همچنان ادامه دارد، این عدم تعیین تکلیف مراسم مهم و جریان ساز مذهبی و عزاداری سید و سالار شهیدان قطعا موجبات ناراحتی شدید متدینین و مردم خواهد شد.

,

آنچه امروز باید هر سریعتر در خصوص آن تعیین تکلیف شود ابلاغ شیوه نامه یکسان و قاطع برگزاری برنامه های مذهبی در سراسر کشور است تا بتوان هم عزاداری سید و سالار شهیدان را که عملی عبادی، عقلانی و عاطفی است انجام داد و هم دغدغه های بهداشتی و درمانی را رعایت کرد. قطعا جلوگیری از برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان بدون دلیل یا بر اثر ناهماهنگی اثرات مخرب فراوان بر اعماق جان میلیون ها عاشق حسین(ع) در کشور بر جای خواهد گذاشت. اقشار مختلف مردم بخصوص اقشار مذهبی و عشاق الحسین همواره نشان داده اند که بیشترین پایبندی را به مباحث اجتماعی و بهداشتی دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه