اخبار داغ

به منظور رعایت نکات بهداشتی؛

ذبح قربانی در تویسرکان، با حضور ناظران دامپزشکی انجام می شود/ضرورت سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان

ذبح قربانی در تویسرکان، با حضور ناظران دامپزشکی انجام می شود/ضرورت سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان
برخی پدران در روزگار کرونایی با دستانی پینه بسته، به هر دری می زنند تا لقمه نانی حلال کسب کنند، هر یک از ما می توانیم با کمک های خود هرچند اندک، نگذاریم این پدران نزد زن و فرزند خود شرمنده شوند و روز عید قربان می تواند به فرصتی مناسب برای سوق دادن نذورات و ارائه کمک مؤمنانه به سمت نیازمندان تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در آستانه عید سعید قربان هستیم. این عید می تواند فرصت بی نظیری برای مواسات و یاری رساندن به نیازمندان باشد.چرا که هر ساله عده ای در این روز به قربانی کردن در راه خدا اقدام می کنند و این سنت دیرینه و مقدس را با قربانی کردن گوسفند، گاو، یا شتر انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با توجه به افزایش شیوع کرونا و همچنین احتمال انتقال بیماری تب کریمه کنگو ستاد ملی مقابله با کشور تأکید دارد که باید دستورالعمل های بهداشتی و توصیه ها و تذکرات دامپزشکی در این خصوص برای حفظ سلامت مردم در نظر گرفته شود و بهترین شیوه انجام قربانی در کشتارگاه هاست که نماینده یا نمایندگانی از دامپزشکی در آنجا حضور دارند.

,

و اما در تویسرکان چند سالی می شود که کشتارگاه قدیمی به دلیل واقع بودن در منطقه ای مسکونی و ۲۳ مشکل و ایراد دیگر که بهداشت عموم را به خطر می انداخت تعطیل شد و از آن زمان تاکنون قصاب های تویسرکانی گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه ملایر تأمین می کنند. اینکه شنیده شده تا پایان سال کشتارگاه جدید تویسرکان ساخته و مورد بهره برداری می رسد و چرایی ضعف در کندی ساخت آن را به گزارشی دیگر موکول می کنیم و می رسیم به نحوه ذبح قربانی در عید سعید قربان در تویسرکان.

,

در حال حاضر با توجه به نبود کشتارگاه در این شهرستان گفته شده که با همکاری دامپزشکی دو اکیپ سیار از مسئولان دامپزشکی در شهرستان فعال هستند تا ذبح نذورات به با رعایت پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی انجام شود.

,

یکی از این مکان ها که ناظر و نماینده دامپزشکی تویسرکان در آنجا مستقر شده کمیته امداد این شهرستان است که مکانی مناسب و موقت برای ذبح دام بهداشتی فراهم کرده است.

,

ذبح قربانی در تویسرکان با حضور ناظر دامپزشکی در مکان های خاص انجام می شود

, ذبح قربانی در تویسرکان با حضور ناظر دامپزشکی در مکان های خاص انجام می شود, ذبح قربانی در تویسرکان با حضور ناظر دامپزشکی در مکان های خاص انجام می شود,

در این باره محمد مرادی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: در روز عید قربان نزدیک به ۲۰ رأس دام که به صورت نذورات مردمی است و در اختیار ما قرار گرفته در مکانی مناسب که این نهاد فراهم کرده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تحت نظر ناظر دامپزشکی ذبح می شود.

,

مرادی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا این روزها تعدادی از خیران نذورات خود را به کمیته امداد ارائه دادند تا با به شناخت این نهاد از نیازمندان سریعتر به دست مستحقان برسد.

,

نذورات در همان روز عید قربان به دست نیازمندان می رسد

, نذورات در همان روز عید قربان به دست نیازمندان می رسد, نذورات در همان روز عید قربان به دست نیازمندان می رسد,

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: ذبح قربانی در صبح روز عید قربان محقق می شود و بلافاصله با بسته بندی در همان روز، نذورات توسط پنج گروه به دست محرومان شهرستان رسانده می شود.

,

مرادی همچنین عنوان کرد: افراد دیگر هم می توانند برای ذبح قربانی خود به کمیته امداد مراجعه کنند، چرا که ناظر دامپزشکی در آنجا مستقر است تا ذبح با رعایت تمامی قوانین بهداشتی انجام شود.

,

ضرورت سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان در روزگار کرونایی

, ضرورت سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان در روزگار کرونایی, ضرورت سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان در روزگار کرونایی,

بارها شده که افراد غنی و متمکن به شکرانه سلامتی و به نیت قربانی کردن در روز عید قربان دست به کار می شوند و قربانی می کنند. سابق بر این به طور معمول این نذورات بین اقوام و آشنایان که از نظر مالی در وضعیت مطلوبی بودند توزیع می شد.اما در سال جاری اوضاع و احوال زندگی برای برخی از خانواده های نیازمندان بیش از پیش سخت شده است.

,

روزگار کرونایی به معیشت بسیاری از اقشار مختلف مردم، آسیب رسانده و حتی خانواده هایی هستند که چندین ماه از نعمت یک وعده غذای مناسب بی بهره مانده اند و فردا فرصت مناسبی برای آنانی است که واجد شرایط قربانی کردن در روز عید قربان هستند تا نذورات خود را به دست نیازمندان و محرومان برسانند و بدین ترتیب نه تنها ذخیره ای برای آخرت خود فراهم سازند بلکه دل خانواده ای را نیز شاد کنند.

,

آنان می توانند قربانی خود را برای ذبح به کمیته امداد تویسرکان ببرند تا هم از نظرنکات بهداشتی موارد ذبح به درستی رعایت شود و هم تمام و یا بخشی از نذورات خود را به متولیان این نهاد برای توزیع بین نیازمندان اهداء کنند.

,

یادمان نرود خانواده های بسیاری در روزهای کرونایی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، آنان این روزها نیازمند کمک های مؤمنانه خیران نیک اندیش هستند.

,

امروز برخی پدران با دستان پینه بسته، به هر دری می زنند تا لقمه نانی حلال کسب کنند، هر یک از ما می توانیم با کمک های خود هرچند اندک، نگذاریم این پدران نزد زن و فرزند خود شرمنده شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه