اخبار داغ

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور مطرح کرد

عضویت ۱۸۰ هزار نفر از کادر درمان در بسیج جامعه پزشکی/ از کارآفرینان و مخترعان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت می‌کنیم

عضویت ۱۸۰ هزار نفر از کادر درمان در بسیج جامعه پزشکی/ از کارآفرینان و مخترعان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت می‌کنیم
شاهین محمدصادقی، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به آمار بسیجیان جامعه پزشکی اعلام کرد: در جامعه پزشکی نزدیک به ۶۰۰ هزار پزشک و بهیار را بسیجی می‌دانیم؛ اما به طور رسمی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار نفر در بسیج جامعه پزشکی عضویت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ شاهین محمدصادقی امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین که در دفتر خبرگزاری بسیج قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز با یک پدیده شوم با عنوان ویروس کرونا روبه‌رو هستیم که نه فقط زندگی مردم ایران، بلکه زندگی تمام مردم دنیا و مبادلات اقتصادی و سیاسی را به هم ریخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور اضافه کرد: کرونا البته پیامدهای مثبتی نیز را درپی داشته و برخلاف تصوری که در گذشته از جامعه پزشکی می‌شد، امروز از این جامعه اعاده حیثیت شده است.

,

وی عنوان کرد: گاهی خطاهایی که توسط همکاران ما صورت می‌گرفت؛ برخی افراد و دیدگاه‌های سیاسی آن را خطاهای تمام جامعه پزشکی قلمداد می‌کردند؛ اما شیوع کرونا و حضور کادر پزشکی نشان داد که این جامعه برای حفاظت از جان همه مردم پای کار هستند، همانگونه که در دفاع مقدس پای کار بودند.

,

محمدصادقی یادآور شد: در دفاع از حرم نیز تعدادی شهید و مجروح تقدیم کردیم و جامعه پزشکی امروز هم در حادثه کرونا نشان دادند که مدافع سلامت مردم هستند؛ گاها بعضی رفتارهایی که از پرستاران می‌بینیم قابل تقدیر و ستایش است.

,

وی اذعان کرد: ما خوشحالیم که واقعا بخش زیادی از فداکاری‌ها در جامعه پزشکی و افرادی که دیدگاه انقلابی داشتند، صورت گرفت؛ امروز هم جامعه پزشکی برای ادامه راه در سراسر کشور به عنوان پیش‌قراولان حوزه سلامت حضور دارند و تلاش دارند از جان مردم حفاظت کنند.

,

بسیج باید موتور محرکه پژوهش‌ها باشد

, بسیج باید موتور محرکه پژوهش‌ها باشد,

این مقام‌ مسئول عنوان کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی سپاه بنا داریم که علاوه بر خدمات، فعالیت‌های دیگری را انجام دهیم؛ رهبری بر حفظ جمعیت و افزایش آن تاکید دارند و بسیج جامعه پزشکی هم برای حفظ وضعیت جمعیتی کشور و افزایش آن برنامه‌هایی درنظر دارد و کارگروهی در این بین تعریف شده است.

,

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور اضافه کرد: بسیج باید موتور محرکه پژوهش‌ها باشد و اصرار مسئولان سپاه این است که ما کشور خود را در مرزهای دانش قرار دهیم و این جزو فعالیت‌های بسیج است که باید آن را انجام دهد.

,

وی گفت: از جمله اقدامات دیگر بسیج جامعه پزشکی، ورود به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است؛ ما به دنبال حمایت از کارآفرینان و مخترعانی هستیم که در حوزه داروها و تجهیزات پزشکی اقدامات موثری انجام می‌دهند.

,

محمدصادقی عنوان کرد: در حوزه محرومیت زدایی نیز مسئولیت داریم و بسیج باید خود را نوکر و خدمت‌گذار مردم بداند. همچنین مقابله با بحران‌ها و حوادث بخشی از وظایف این حوزه است و ما باید جزو اولین کسانی باشیم که خود را به آن نقطه برسانیم.

,

وی بیان کرد: بسیج باید در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریتی در دستگاه‌های سلامت، درمانی و دانشگاه‌ها و با کثرت نیروهای تخصصی علاوه بر خدمت‌گذاری، تلاش کند تا گفتمان عمومی اجتماع را به سمت سلامت عمومی پیش ببرد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: در جریان مقاومت و مبارزه با داعش نیروهای پزشکی نیز در دوره‌های بهداشتی و درمانی پابه‌پای مدافعان حرم حضور داشتند و اکنون هم باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

,

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اقدامات بسیج در حوزه فضای مجازی مطرح کرد: ما به دنبال آن هستیم که در فضای مجاری حضور داشته و خوراک مناسب را برای اشرافیت سلامت و افزایش سطح آگاهی در اختیار مردم قرار دهیم.

,

امروز کلاهبرداری غیراخلاقی به نام طب سنتی صورت می‌گیرد

, امروز کلاهبرداری غیراخلاقی به نام طب سنتی صورت می‌گیرد,

وی اظهار کرد: در حوزه طب سنتی و سبک زندگی اسلامی نیز فعالیت داریم؛ چراکه امروز کلاهبرداری غیراخلاقی به نام طب سنتی صورت می‌گیرد. در طب سنتی رهنمودهای پیشگیرانه و اخلاقانه درباره بهداشت و ازدواج وجود دارد که اگر به آن بپردازیم از بیماری‌های بسیاری پیشگیری می‌شود.

,

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور یادآور شد: باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی را تبیین کنیم؛ ما این سبک زندگی را مبتنی بر دانش می‌دانیم و قطعا استفاده از امکانات مدرن با سبک اسلامی را درنظرخواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: بسیج به معنی تمام ملت ایران است و بنا داریم از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم؛ از نظر ما کسانی که مقابل انقلاب و استقلال ملت ایستادگی می‌کنند، بسیجی نیستند.

,

این مقام مسئول با اشاره به آمار بسیجیان جامعه پزشکی اعلام کرد: تقریبا در جامعه پزشکی نزدیک به ۶۰۰ هزار پزشک و بهیار را بسیجی می‌دانیم؛ اما به طور رسمی حدود 170 تا 180 هزار نفر در بسیج جامعه پزشکی عضویت دارند.

,

محمدصادقی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که اکنون در بیمارستان‌های کشور و مراکز اطلاع رسانی حضور دارند، به عنوان عضوی از بسیج جامعه پزشکی محسوب می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: در بعضی استان‌ها زحمات جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا طاقت فرسا بوده است؛ با وجود تمام ظرفیت‌های استان‌ها بازهم با کمبود نیرو در مواردی روبرو شدیم که بسیج با هماهنگی استان‌ها، افرادی را برای کمک به استان‌های دارای وضعیت قرمز اعزام کرد و تلاش داریم آنها را در آینده ساماندهی کنیم.

,

محمدصادقی گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی از جمله اقداماتی بود که تقریبا در تمام استان‌ها یک مرکز راه‌اندازی شد. در تهران چندین نقاهتگاه را داشتیم که به علت خدمات بهداشت و درمان نیازی به استفاده از آنها نشد؛ اما این آمادگی داریم که در صورت رسیدن به مرحله بحرانی از ظرفیت آنها استفاده کنیم‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه