اخبار داغ

وقوف حجاج بیت‌الله الحرام در عرفات آغاز شد

وقوف حجاج بیت‌الله الحرام در عرفات آغاز شد
از صبح امروز وقوف تعداد محدود حجاج بیت‌الله الحرام در عرفات آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، تعداد بسیار محدود حجاج بیت الله الحرام امروز بعد از نماز صبح از منی عازم صحرای عرفات شدند تا مراسم حج تمتع را آغاز کنند. حجاج بعد از اذان ظهر به خطبه‌های عرفه در مسجد نمرة گوش داده و نماز ظهر و عصر را می‌خوانند و بعد از آن مشغول دعا و ذکر می‌شوند. هنگام مغرب نیز حجاج از عرفات به مزدلفه می‌روند و نماز مغرب و عشا را در آنجا می‌خوانند و شب را در همان جا اقامت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مراسم حج امسال از عصر دیروز چهارشنبه بعد از عزیمت حجاج بیت الله الحرام از مکه به منا آغاز شد. مراسم امسال همراه با اقدامات شدید بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و همراه با تعداد بسیار محدودی از حجاج بیت الله الحرام شامل حدود 10 هزار نفر از حجاج سعودی و شهروندان دیگر کشورها مقیم در عربستان در شهرهای مختلف این کشور می‌شود. این در حالی است که مراسم سالهای گذشته با حدود دو و نیم میلیون مسلمان برگزار می شد.

,

شرکت کنندگان در مراسم امسال تجهیزات و لوازم ویژه‌ای را دریافت می‌کنند که از جمله آنها لباس احرام بهداشتی و ضدعفونی شده و سنگریزه‌های بهداشتی برای رمی جمرات و ماسک و سجاده و چتر مخصوص است. آنها همچنین برای مشخص شدن تردد و رفت و آمد خود مجبور به استفاده از دستبندهای الکترونیک هستند.

,

حجاج شرکت کننده در مراسم حج امسال همگی تست کرونا داده و بعد از انجام آزمایش به مدت دو هفته در هتلی قرنطینه شده‌اند.

,

خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، دیروز به نقل از سخنگوی فرماندهی امنیت حج عربستان اعلام کرد که نیروهای سعودی در چارچوب دستورالعمل اعلام شده مربوط به حج امسال، صدها نفر از کسانی را که بدون مجوز وارد مشاعر مقدسه شده بودند، دستگیر کردند.

,

وی گفت: نیروهای امنیتی عربستان 936 نفر از متخلفان پروتکل های پزشکی و مخالفان با دستورات مربوط به ورود بدون مجوز به مشاعر مقدسه (منا، مزدلفه و عرفات)، بازداشت شدند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه