اخبار داغ

رئیس اتحادیه آتلیه‌داران مشهد خبر داد

خسارت میلیاردی کرونا به آتلیه‌های مشهد/ 180 آتلیه عروسی به دلیل شیوع کرونا ورشکسته شدند

خسارت میلیاردی کرونا به آتلیه‌های مشهد/ 180 آتلیه عروسی به دلیل شیوع کرونا ورشکسته شدند
دائمی گفت: علی‌رغم خسارت چند میلیاردی آتلیه‌های عکاسی و فیلم برداری مشهد از کرونا، این صنف جزء مشاغل آسیب دیده از کرونا تشخیص داده نشده و شامل هیچ‌گونه کمکی از سوی دولت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دائمی، رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و آتلیه‌داران مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: بیشترین پیک عروسی و مراسم دو ماه قبل از عید نوروز است اما به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً از اسفند ماه اکثر مراسم عروسی تعطیل شد که باعث وارد شدن ضربه اقتصادی به تالارها و آتلیه‌های عروسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اکثر آتلیه‌های عروسی 4 ماه پیش از انجام مراسم قراردادهای خود را با مشتریان می‌بندند و بیعانه دریافت می‌کنند که این مبالغ را اکثراً در بازسازی دکورها و به‌روزرسانی فضای آتلیه خود هزینه کرده‌اند و زمانی مجالس به دلیل کرونا تعطیل شد بسیاری از مشتریان درخواست مبالغ بیعانه را داشتند که مشکلات فراوانی را برای آتلیه داران ایجاد کرد.

,

خسارت میلیاردی کرونا به آتلیه‌های مشهد

, خسارت میلیاردی کرونا به آتلیه‌های مشهد,

دائمی با اشاره به اینکه عملاً صنف آتلیه داران از اسفند ماه به‌طور کامل تعطیل است، گفت: بیش از 1300 نفر در مشهد به صورت مستقیم از راه عکاسی و فیلم برداری مراسم امرارمعاش می‌کنند اما متأسفانه علی‌رغم خسارت چند میلیاردی آتلیه‌های عکاسی و فیلم برداری مشهد از کرونا، این صنف جزء مشاغل آسیب دیده از کرونا تشخیص داده نشده و شامل هیچ‌گونه کمکی از سوی دولت نشده است.

,

رئیس اتحادیه عکاسان و آتلیه داران مشهد خاطر نشان شد: کارشناسی درستی از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام نشده است زیرا ما شاهد آن هستیم که مشاغلی همچون فروش خشکبار یا شیرینی فروشان علی‌رغم اینکه به فعالیت خود ادامه داده‌اند و کمابیش فروش دارند، جزء مشاغل آسیب دیده از کرونا تشخیص داده‌شده‌اند، اما شغل ما که از اسفند ماه به‌طور کامل تعطیل شده است، جزء مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته نشده است.

,

ورشکستگی 180 آتلیه عروسی به دلیل شیوع کرونا

, ورشکستگی 180 آتلیه عروسی به دلیل شیوع کرونا,

وی از ورشکستگی 180 آتلیه عروسی به دلیل شیوع کرونا خبر داد و بیان کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر بازگشت بیعانه‌ها توسط آتلیه‌ها از سوی ستاد مقابل با کرونا استان یا اتاق اصناف به ما داده نشده است لذا بر اساس قرارداد تنظیم شده بین مشتری و آتلیه، همکاران من تنها می‌توانند زمان مراسم را تغییر دهند و از طرف دیگر برای ایجاد رضایت در مشتریان، تمامی آتلیه‌ها ملزم به تغییر زمان مراسم مشتری و انجام کار آن‌ها تا پایان سال، بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی شده‌اند.

,

حدود 450 عکاس حرم بازار بیکار شده‌اند

, حدود 450 عکاس حرم بازار بیکار شده‌اند,

دائمی ادامه داد: علاوه بر آتلیه‌ها، پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن حرم مطهر رضوی، بیش از 450 عکاس حرم بازار در حریم ثامن به همراه چند شاگرد مشغول به فعالیت بودند که عملاً این افراد نیز با تعطیل شدن حرم مطهر رضوی و کاهش ورود مسافران به مشهد، نیمه فعال و بیکار شده‌اند.

,

رئیس اتحادیه عکاسان و آتلیه داران مشهد در پایان خاطر نشان شد: از مسئولان استانی و کشوری درخواست داریم تا فکری به صنف آتلیه داران و عکاسان بکنند زیرا با این وضع معیشتی به وجود آمده، تمامی همکاران من در معرض ورشکستگی و بی‌کاری قرار گرفته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه