اخبار داغ

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور خبر داد:

کمبود فوری دو دستگاه سانترفیوژ پلاکت خون در نیشابور / 270 هزار یورو هزینه هر دستگاه

کمبود فوری دو دستگاه سانترفیوژ پلاکت خون در نیشابور / 270 هزار یورو هزینه هر دستگاه
سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور گفت: از سال گذشته تا الآن در کف استاندارد پلاکت هستیم و با توجه به گذشت زمان و فرسوده‌شدن دستگاه سانترفیوژ پیش‌بینی می‌کنیم طی دو، سه ماه آینده از سطح کیفیت استاندار خارج خواهد شد و نیشابور به مشکل اساسی در تأمین پلاکت خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا راه چمندی، سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: از ابتدای امسال پنج هزار و 461 مراجعه داشته‌ایم که سه هزار و 990 مورد خون‌گیری انجام‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: هفت درصد از اهداکنندگان خون در شهرستان نیشابور را بانوان تشکیل داده‌اند.

,

راه چمندی تصریح کرد: از ابتدای بحث اهدای پلاسمای خون کرونا تا به این لحظه 24 مورد تهیه و تزریق‌شده است و روند درمان این افراد تحت پیگیری است و نیشابور در این امر در استان پیشتاز است.

,

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: این تعداد پلاسما طی 30 روز گذشته تزریق‌شده است، نیشابور به دلیل عدم داشتن دستگاه پلاسما فرز امکان تهیه پلاسمای خون بیماران کرونایی را ندارد.

,

راه چمندی خاطرنشان کرد: درصد اهداکنندگان O مثبت در نیشابور به‌مانند اکثر نقاط کشور بیشتر است و به همین میزان نیز مصرف این محصول بیشتر است.

, O,

وی تأکید کرد: طی یک سال گذشته 26 هزار و 600 کیسه فرآورده خونی دریافت شده است که از این تعداد 18 هزار و 800 کیسه به مرکز استان ارسال‌شده است.

,

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: هزار و 400 واحد از فرآورده‌های خونی توزیع‌شده در نیشابور پلاکت بوده است که متأسفانه دستگاه نیشابور به علت فعالیت 20 ساله در کمترین کیفیت ممکن در حال استخراج است.

,

راه چمندی ادامه داد: از سال گذشته تا الآن در کف استاندارد پلاکت هستیم و با توجه به گذشت زمان و فرسوده‌شدن دستگاه سانترفیوژ پیش‌بینی می‌کنیم طی دو، سه ماه آینده از سطح کیفیت استاندار خارج خواهد شد و نیشابور به مشکل اساسی در تأمین پلاکت خواهد خورد.

,

وی گفت: نیاز داریم که خیرین سلامت جدی وارد این مبحث شوند و دو دستگاه سانترفیوژ را به قیمت هرکدام 27 هزار یورو تأمین کنند.

,

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: مشهد این دستگاه را دارد و کیفیت محصول این دستگاه دو برابر دستگاه نیشابور است علاوه بر این خطرات زیادی روشن کردن این دستگاه در حال حاضر به دلیل ماهیت آن وجود دارد.

,

راه چمندی اضافه کرد: در نیشابور یک پای سلامت شهرستان اهدای خون است و متأسفانه کمبودهای جدی دارد، به یاد داشته باشید امکان دارد فرآورده‌ای که الآن تولید می‌شود فردا مرود استفاده خودمان و نزدیکانمان باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: همین لحظه‌ای که در حال مصاحبه هستیم کودک سه‌ساله‌ای نیازمند دو واحد پلاکت دارد که به علت عدم توانایی باید تا مشهد مراجعه کرد و از آنجا تأمین شود و جان این کودک وابسته به این محصول است.

,

سرپرست سازمان اهدای خون شهرستان نیشابور بیان داشت: متأسفانه به دلیل نداشتن پزشک مستقر در پایگاه و استفاده از پزشکان طرحی مشکلات عدیده‌ای برای این پایگاه ایجادشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه