اخبار داغ

بخشدار مرکزی خلیل آباد:

بازنگری طرح هادی روستایی باید در بازه زمانی کمتری اجرا شود

بازنگری طرح هادی روستایی باید در بازه زمانی کمتری اجرا شود
شریعتی با بیان اینکه زمین های خارج محدوده یا کاربری های مختلف در داخل محدوده یکی دیگر از معضلات روستاها است که باید به آن توجه ویژه ای شود، گفت: متاسفانه بازنگری طرح هادی هر ده سال یکبار انجام می شود که باید به دو سال تغییر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ریحانه شریعتی، بخشدار مرکزی خلیل آباد ظهر امروز در نشست نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی با دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسیر خدمت از دهیاری آغاز می شود و دهیاران در نوک پیکان خدمت رسانی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه قدرت در روستاها در بحث آسفالت در دست بنیاد مسکن است و چون مسیر خدمت و نوک پیکان خدمت دهیار است اگر قرار به در نظر گرفتن سرانه قیر هست باید برای دهیاری ها باشد، خاطرنشان کرد: در این بحث باید بخشدار آنقدر توانایی داشته باشد که بتواند این سهمیه را توزیع کند.

,

بخشدار مرکزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه زمانی که این سرانه در اختیار دهیاری ها قرار گیرد مطمئناً جلوی تبعیض گرفته خواهد شد، تصریح کرد: دهیاران امروز با دهیاران 10 سال قبل تفاوت دارند، امروزه دهیاران صاحب ایده و تفکر و از قشر با سواد روستا انتخاب می شوند.

,

وی با اشاره به اینکه امروزه دهیاران ما به خود کفایی رسیده اند و حتی خود دهیار بحث زیرسازی و ابنیه و جدول کشی و آسفالت را انجام می دهد، اذعان کرد: باید به دهیاری و دهیار اعتماد کرد و قدرت را بیشتر به دهیار داده شود.

,

شریعتی با بیان اینکه زمین های خارج محدوده یا کاربری های مختلف در داخل محدوده یکی دیگر از معضلات روستاها است که باید به آن توجه ویژه ای شود ، عنوان کرد: باید تمام سهمیه خدمت در بحث تغییر کاربری ها به دهیاران روستاها داده شود و این نیاز به یک مصوبه در مجلس دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه افزایش مشاغل متفاوت تر از قبل را در روستاها به واسطه طرح توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی تجربه می کنیم و نیاز به این است که زمین های بیشتری در داخل محدوده روستا وارد شوند، تشریح کرد: متاسفانه بازنگری طرح هادی هر ده سال یکبار انجام می شود که باید به دو سال تغییر کند.

,

بخشدار مرکزی خلیل آباد با اشاره به اینکه زمانی که نتوانیم برای تولیدی هایی که در روستاها شکل می گیرد تغییر کاربری بدهیم مطمئناً از جهش تولید جلوگیری شده است، بیان کرد: قانون باید در راستای جهش تولید تفسیر شود ولی نیاز به مصوبه ای در مجلس است.

,

وی با بیان اینکه مردم در روستاها خواستار وام تعمیرات و مقاوم سازی منازل هستند ولی سقف آن 40 میلیون است، تاکید کرد: با پیگیری هایی که صورت گرفت 50 تسهیلات برای 50 واحد در روستای کلاته شادی با مبلغ 65 میلیون تومان برای هر واحد روستایی درخواست شد که با توجه به بالا رفتن هزینه های ساخت مسکن مردم از اخذ این تسهیلات خرسند نیستند.

,

شریعتی با تاکید بر اینکه اعتبارات در روستاها صرفاً بر اساس جمعیت توزیع می شود، ابراز کرد: اگر قرار است روستایی در روستا ماندگار شود و روستاها را رونق دهیم باید روال توزیع اعتبارات تغییر کند و پارامترهای دیگری نظیر گردشگری، تولیدی و... برای توزیع اعتبار در نظر گرفته شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید تسهیلات ویژه ای برای مقابله با بحران در شهرستان های نوپایی مانند خلیل آباد در نظر گرفته شود، افزود: بخش خصوصی تا اندازه ای می تواند پای کار بیاید و باید برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات ستاد مقابله با بحران تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

,

بخشدار مرکزی خلیل آباد با بیان اینکه کمبود آب شرب یکی از دغدغه های مسئولان و همچنین مطالبات مردم شهرستان است، اظهار کرد: کمبود آب شرب در برخی از روستاها و قسمتی از شهر کم است و به یک مطالبه اصلی تبدیل شده که نیازمند نگاه و اعتبار ویژه ای برای این امر است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه