اخبار داغ

هشدار جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین:

۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا طی ۳ روز فاجعه است/ آماده‌سازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه‌ها در قزوین

۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا طی ۳ روز فاجعه است/ آماده‌سازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه‌ها در قزوین
منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: براساس آمارهای ارائه شده طی امروز، روند ابتلا به کرونا بی سابقه بوده است؛ چراکه در این مدت آماری نداشتیم که در سه روز ۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا صورت بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز (پنج شنبه) در ستاد مقابله با کرونا که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آمار شیوع کرونا در استان در حال گسترش بوده و این واقعیتی است که باید مردم را نسبت به آن آگاه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: به استناد آمار و ارقام، اگر برنامه‌ای برای مقابله با کرونا صورت نگیرد، شرایط بسیار نگران کننده است و کرونا اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی را رقم می‌زند.

,

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: براساس آمارهای ارائه شده طی امروز، روند ابتلا به کرونا بی سابقه بوده است؛ چراکه در این مدت، آماری نداشتیم که در سه روز ۱۱۳ مورد تست مثبت کرونا صورت بگیرد.

,

وی اضافه کرد: آمار ابتلا به کرونا نگران کننده است، لذا باید برنامه‌ای برای آن داشته باشیم؛ آمار تعداد افرادی که در بخش آی سی یو بستری هستند بالاترین رقم را در مدت پنج روز اخیر داشته است.

,

این مقام مسئول مطرح کرد: از آنجایی که ابتلای یک نفر به ویروس کرونا می‌تواند چند نفر دیگر را مبتلا کند، از دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی درخواست داریم تا نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در شهرستان‌های بوئین زهرا و الوند خبرهای خوبی دیده نمی‌شود و نظارت بر برگزاری مراسمات عروسی، عزا و فعالیت تالارها باید با جدیت در این دو شهرستان مدنظر قرار گیرد.

,

حبیبی گفت: در حوزۀ فعالیت پارک‌ها نیز مصوب کردیم که تجمع جمعیتی در آن صورت نگیرد و درصورتی که لازم باشد، چراغ آن را در شب خاموش کنیم تا تجمعی صورت نگیرد، شهرداری‌ها نیز در این حوزه پای کار بیایند.

,

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین یک استان کارگری است، تقسیم بندی بیمه برای این افراد صورت گرفته است. براین اساس بیماران کرونایی دارای دفترچۀ تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و بیماران دارای بیمه تکمیلی هم به سمت بیمارستان‌های خصوصی هدایت می‌شوند.

,

این مقام مسئول گفت: آمارها نشان می‌دهد که باید بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کنیم و این آمارها ما را نگران می‌کند.

,

حبیبی در پایان عنوان کرد: مدیران باید پاسخگوی فعالیت‌های خود باشند و شهرداران باید موضوع ضدعفونی پارک‌ها را انجام دهند. باید آموزش تولید و دوخت ماسک خانگی صورت بگیرد و مردم بتوانند ماسک خانگی تولید کنند.

,

اگر محلی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، پلمب می‌شود

, اگر محلی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، پلمب می‌شود,

در ادامه هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار کرد: زمانی که خطری در جامعه مطرح می‌شود این خطر متوجه همه افراد جامعه و خانواده است؛ چراکه فرد ناقل می‌تواند دیگران را مبتلا کند‌.

,

استاندار قزوین بیان کرد: اگر در محلی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، تصمیم می‌گیریم که آن محل پلمب شود و این امر و نظارت بر آن جزو وظایف دانشگاه علوم پزشکی است.

,

وی یادآور شد: هیچ تفاوتی برای ما در برخوردها وجود ندارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌های ورزشی نیز رعایت نشود آن باشگاه‌ها پلمب می‌شوند، اما مکان‌هایی که پروتکل‌ها رعایت شود اجازه فعالیت آنها را می‌دهیم.

,

استاندار قزوین عنوان کرد: وظیفه ما تدبیر، پیشگیری و مراقبت است؛ با فرسایشی که در بخش درمان اتفاق افتاده، نمی‌توانیم بپذیریم که بی‌توجهی در عدم رعایت پروتکل‌ها صورت بگیرد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: انتظار ما از دستگاه‌ها این است که ناظر بر رعایت پروتکل‌ها باشند و ضرورتی به دخالت استانداری نباشد. باید اقدامات جدی برای مقابله با کرونا را انجام دهیم چراکه آمارهایی که اعلام می‌شود قابل پذیرش نیست.

,

جمالی‌پور یادآور شد: در روزهایی که اطلاع رسانی به مردم صورت می‌گرفت شاهد کاهش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس بودیم، اما بی توجهی مجدد به آن، شیوع ویروس کرونا را افزایش داد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه