اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا مطرح کرد:

90 روستای لردگان و خانمیرزا با تنش جدی آب شرب مواجه است

90 روستای لردگان و خانمیرزا با تنش جدی آب شرب مواجه است
حسین بامیری نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در نشست مسئولان وزارت نیرو گفت: وجود رودخانه‌های خرسان و کارون از قابلیت‌های منحصربه فرد استان چهار محال و بختیاری است اما هم‌اینک این منطقه با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است که همت والای مسئولان را در رفع این مشکلات می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  جهان‌بین نیوز؛ حسین بامیری،  نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : وجود رودخانه‌های خرسان و کارون از قابلیت‌های منحصربه فرد این منطقه است اما هم‌اینک این منطقه با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است که همت والای مسئولان را در رفع این مشکلات می‌طلبد.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه ظرفیت‌های منحصربه فردی در حوزه آب و کشاورزی در این منطقه وجود دارد امید است با ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوان از این ظرفیت‌ها در راستای رشد و توسعه استان بهره‌گیرد کرد.

حسین بامیری افزود: وجود رودخانه‌های خرسان و کارون از قابلیت‌های منحصربه فرد این منطقه است اما هم‌اینک این منطقه با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است که همت والای مسئولان را در رفع این مشکلات می‌طلبد.

در این نشست بامیری  با بیان اینکه ضریب محرومیت چهارمحال و بختیاری مخصوصا شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مقایسه با سایر استان‌ها بالا است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها ظرفیت استان وجود آب است ایجاب می‌کند نوع نگاه با رویکرد تامین منابع مالی در تهیه طرح‌های مطالعاتی در تخصیص آب متفاوت از گذشته باشد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی‌رغم قرار گرفتن شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در سرشاخه کارون، 50 روستای این شهرستان‌ها از طریق تانکر آبرسانی می‌شود و 90 روستای آن با تنش جدی آب شرب مواجه است. در دو سال گذشته اجرای سد خرسان 3 با کمبود اعتبارات تعطیل شده که نیاز به اعتبارات پیوسته دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهان‌بین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه