اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان البرز مطرح کرد؛

استقرار 3 جایگاه ذبح دام ویژه عید قربان/ با کشتارهای غیر مجاز برخورد قضائی می‌شود

استقرار 3 جایگاه ذبح دام ویژه عید قربان/ با کشتارهای غیر مجاز برخورد قضائی می‌شود
غلامرضا توکلی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا 3 کشتارگاه در فردیس و کرج، اشتهارد و ساوجبلاغ فعال شده است و دامپزشکان و ناظران شرعی ذبح دام در این کشتارگاه ها حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل دامپزشکی استان البرز همزمان با عید قربان درباره پروتکل های بهداشتی ذبح دام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: امسال بر خلاف سنوات گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا، تغییراتی در شیوه برگزاری برنامه های این روز ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
غلامرضا توکلی افزود: بر اساس چارچوب های اعلام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، در ستاد کرونای استان البرز تصمیماتی گرفته شد و پیشنهاد من به مردم این است که ذبح دام در روز عید قربان را به پول نقد تبدیل کرده و در اختیار بهزیستی، ایتام و مراکزی که نیازمندان را تحت پوشش قرار داده اند، بگذارند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه قدم برداشتن در راه اخیر اجر بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: اگر برخی از خانواده های البرز اصرار به ذبح دام دارند به نزدیکترین قصابی منطقه سکونت خود مراجعه کنند تا تمامی امور در آن مرکز انجام شود، همچنین پس از تحویل گرفتن لاشه، باید بر اساس پروتکل های بهداشتی گوشت را به جای سردخانه تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.
,
 
,
توکلی مدت زمان نگهداری امحاء و احشا دام در یخچال را 48 ساعت اعلام و تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا 3 کشتارگاه در فردیس و کرج، اشتهارد و ساوجبلاغ فعال شده است و دامپزشکان و ناظران شرعی ذبح دام در این کشتارگاه ها حضور دارند، این مراکز از ساعت 7 صبح الی 13 روز جمعه فعال هستند.
,
 
,
وی گفت: گشت های ویژه ای با همکاری نیروی انتظامی، دامپزشکی و شهرداری فعال شده اند و با کشتارهای غیر مجاز برخورد جدی خواه شد، به مردم توصیه می کنیم فارغ از عید قربان خارج از کشتارگاه هیچگونه ذبح دامی صورت نگیرد زیرا برخی بیماری ها از طریق تنفس، گوارش و تماس منتقل می شود.
,
 
,
توکلی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو حتی از طریق یک زخم میکروسکوپی روی پوست منتقل می شود زیرا دام تا زمانی که زنده است علائم بالینی ندارد، افزود: سال های گذشته مکان هایی را در سطح شهر پیش بینی کرده بودیم اما امسال این اماکن وجود ندارد در نتیجه اگر مردم به جای ذبح دام هزینه آن را صرف امور خیر کنند قطعا اجر بیشتری خواهد داشت.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه برخورد جدی و قضایی با کشتارهای غیر مجاز در روز عید قربان در دستور کار است، اظهار داشت: باید از مراکزی استفاده شود که تحت نظر دامپزشکی هستند چرا که دامپزشکان کنترل و نظارت لازم دارند و مردم از اقلامی که مهر دامپزشکی برخوردار هستند می توانند با خیال راحت استفاده کنند.
,
 
,
مدیر کل دامپزشکی استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: خوشبختانه تب کریمه کنگو تا امروز در البرز گزارش نشده است اما نمی توانیم بگوئیم وجود دارد یا ندارد، لذا بهتر است برای اطمینان کامل از ذبح دام از کشتارگاه ها استفاده کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه