اخبار داغ

مخالفت ترامپ با خروج مأموران فدرال از پورتلند

مخالفت ترامپ با خروج مأموران فدرال از پورتلند
رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست فرماندار ایالت اورگن برای خروج نیروهای امنتی فدرال از شهرهای این ایالت از جمله پورتلند مخالفت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌رغم درخواست فرماندار ایالت «اورگن» از کاخ سفید برای خارج کردن نیروهای امنیتی فدرال از شهر پورتلند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اما با این درخواست مخالفت کرد.

روز گذشته «کیت براون» فرماندار ایالت اورگن در صفحه توئیتر خود نوشت «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با خروج مأموران یگان تاکتیکی پلیس فدرال ایالات متحده موافقت کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، با این حال ترامپ شامگاه پنجشنبه گفت تا زمانی که امنیت و ثبات به پورتلند بازنگردد، نیروهای امنیتی این شهر را ترک نخواهند کرد.

وی در صفحه توئیتر خود با حمله به فرماندار اورگن که عضو حزب دموکرات است، نوشت: «کیت براون، وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. او باید آشوب‌طلبان و یاغیان را از پورتلند پاکسازی و برخی از آنها را دستگیر کند. اگر او این کار را انجام ندهد، دولت فدرال این کار را برایش می‌کند. ما تا زمانی که در آنجا امنیت نباشد، نمی‌رویم».

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگن شده تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب کنند.

این در حالی است که فرماندار اورگن در همان زمان ضمن مخالفت با استقرار نیروهای امنیتی فدرال در این شهر، اعلام کرده بود این امر از موافقت مقام‌های محلی برخوردار نیست و می‌تواند بیشتر باعث آسیب رسیدن به اماکن و اموال دولتی شود.

به نوشته رویترز، براون در توئیت خود، نوشت که نیروهای فدرال به جای کمک به آرام شدن اوضاع، «مانند نیروهای اشغالگر رفتار کرده و با خود خشونت» به این منطقه آورده بودند.

روز چهارشنبه نیز، شهردار سیاتل از خروج نیروهای امنیتی فدرال از این شهر خبر داده بود.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه