اخبار داغ

امام جمعه نهاوند:

دعوت مسلمانان به وحدت، نکته مهم پیام رهبر معظم انقلاب است/ عید قربان فرصت مناسبی برای کمک به فقرا

دعوت مسلمانان به وحدت، نکته مهم پیام رهبر معظم انقلاب است/ عید قربان فرصت مناسبی برای کمک به فقرا
حجت‌الاسلام‌ مغیثی گفت: عید قربان فرصت مناسبی برای کمک به فقرا و سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: عید قربان حاوی پیام‌های مهمی است و سه پیام وحدت مسلمانان، برائت از دشمنان و کمک به فقرا در عید قربان مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به نکات مثبت عید قربان اظهار داشت: اجتماع مسلمین در عید قربان در مناسک حج به‌عنوان مانور قدرت مسلمانان است هرچند که امسال با توجه به شرایط کرونایی مناسک حج متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد.

,

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: رمی جمرات و جنگ با طواغیت و برائت از دشمن دومین پیام عید قربان است و پیام سوم قربانی کردن به معنی گذشتن از مال و توزیع بین فقرا است.

,

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی امسال نیاز است که کمک‌ها و قربانی‌های عید قربان به سمت کمک به نیازمندان و فقرا سوق داده شود.

,

مغیثی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت مناسک حج، گفت: مهم‌ترین نکته پیام حج رهبر معظم انقلاب دعوت اسلام به وحدت و اجتماع است، وحدتی که همه به جان هم نمی‌افتند و مسالمت‌آمیز باهم زندگی می‌کنند.

,

وی افزود: پیام رهبر انقلاب در رابطه با حج را حتماً گوش دهید چون ایشان نکات مهمی در رابطه با فریضه حج و اوضاع منطقه بیان فرمودند.

,

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اسلام فقرا را فراموش نکرده است در عید قربان مردم با کمک یکدیگر و نهادهای خیریه قربانی انجام داده و به فقرا بدهند.

,

وی عنوان کرد: هرچند حج به‌صورت هرسال برگزار نمی‌شود ولی مردم می‌توانند همه مظاهر انسانیت و اسلامیت عید قربان را به نمایش بگذارند و مردم می‌توانند قربانی‌ها و نذورات خود را به نهادهای مربوطه تحویل دهند.

,

مغیثی گفت: ان‌شاءالله به‌واسطه این اعمال نیک بندگان خدا هم کرونا از بین برود و هم دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها امریکا و صهیونیست و آل سعود خیانت‌کار از بین بروند.

,

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به خیانت‌های آل سعود افزود: قتل‌عام مردم مظلوم یمن به دست آل سعود بافرمان و پشتیبانی آمریکایی‌ها انجام می‌شود و کشورهای مسلمان را به جان هم انداخته‌اند درحالی‌که این کشورها باید در مقابل دشمن واحد بایستند.

,

وی بابیان اینکه امریکا منابع این کشورها را غارت می‌کند و آن‌ها را به جان هم می‌اندازند و به آن‌ها توهین هم می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم سران کشورهای اسلامی برگردند به وحدت اسلامی و در صف واحد در مقابل دشمنان قرار بگیرند و وضعیت جهان اسلام را بهتر از امروز کنند و کشورهای اسلامی را از چنگ دشمنان و صهیونیست‌ها نجات دهند.

,

مغیثی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای غربی گفت: در جوامع غربی و آمریکا می‌بینید چه وضعیتی است و سردمداران آن‌ها به‌دروغ مردم را به حقوق بشر دعوت می‌کنند ولی مردم خودشان را به بدترین شکل موردحمله و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه