اخبار داغ

در سایه عزم همگانی از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم ؛

پویشی از جنسِ روشنایی/ سهم هر ایرانی یک چراغ خاموش!

پویشی از جنسِ روشنایی/ سهم هر ایرانی یک چراغ خاموش!
پیوستن به پویش به‌وقت روشنایی و خاموش کردن یک چراغ و لامپ غیرضروری ، رزمایشی است از جنس امید برای کمک به همنوع!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، هشدار درباره پیامدها و بحران‌های احتمالی کمبود و یا نبودِ برخی منابع انرژی که حیات انسان‌ها بدان بستگی دارد سال‌هاست به‌عنوان دغدغه‌ای مهم از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

تأکید بر مدیریت بهینه و نهادینه شدن فرهنگی به نام استفاده صحیح از منابع انرژی و خودداری از ریخت‌وپاش‌های غیرضروری از نکات مهمی است که در صورت همکاری همه‌جانبه، خودبه‌خود منجر به صرفه‌جویی در بخش‌های مختلفی، می‌شود.

,

روزهای گرمی را پشت سر گذاشتیم و ایام گرم‌تر را پیش روداریم و طبیعتاً با اوج گرفتن دمای هوا، موج استفاده از منابع انرژی همچون برق به حداکثر می‌رسد.

,

در این شرایط پرهیز از مصارف غیرضروری در ساعات پیک مصرف از موارد مهمی است که بارها اعلام می‌شود و تحقق آن نیز یک عزم جدی را می‌طلبد.

,

در سایه عزم همگانی از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم 

, در سایه عزم همگانی از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم  , در سایه عزم همگانی از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم  ,

نکته حائز اهمیت این است که با توجه به شرایط حاد این روزها که مردم برای مصون ماندن از ویروس کرونا، به خانه نشستن تشویق می‌شوند، نمی‌توان انتظار داشت سیستم‌های سرمایشی کمتر مورداستفاده قرار گیرد یا تلویزیون کمتر روشن شود اما در سایه یک عزم همگانی و با رعایت استانداردها می‌توان به طرق مختلف از هدر رفت حامل‌های انرژی جلوگیری کرد.

,

اگر دقت کنیم در آغازین روزهایی که ویروس کرونا وارد کشور ما شد همه‌ به‌نوعی دچار یأس و ناامیدی محرز از ادامه حیات شدیم و البته سوء مدیریت‌ها در مهار این بحران به تضعیف هر چه بیشتر روحیه مردم دامن زد.

,

راه‌اندازی پویش‌ها متعدد در اوج کرونا آبی بر آتش سوءمدیریت‌ها در کشور

, راه‌اندازی پویش‌ها متعدد در اوج کرونا آبی بر آتش سوءمدیریت‌ها در کشور , راه‌اندازی پویش‌ها متعدد در اوج کرونا آبی بر آتش سوءمدیریت‌ها در کشور ,

در آن شرایط، راه‌اندازی و معرفی پویش‌های متعدد به‌منظور کمک به همنوع، همچون آبی بود که علاجِ آتش سو مدیریت‌ها شد چنانکه شاهد بودیم در روزهای اوج کرونا و به‌محض صدور فرمان رهبری مبنی بر ترویج کمک‌های مؤمنانه هرکسی به سهم خود سهام‌دار نیکی به همنوع شد و مردم در حد اعلی و با تکیه‌بر مدیریتی به نام خوداتکایی خود شاه‌کلید عبور از بحران در آن مقطع دشوار و حساس شدند.

,

حال هنوز در مسیر بحران هستیم و کرونا همچنان می‌تازد شرایط را در نظر بگیریم که یک بیمار کرونایی برای بهبود وضعیت جسمانی خود مجبور به طی کردن دوران نقاهت در منزل یا متوسل  شدن به دستگاه اکسیژنی است که ادامه حیاتش منوط به فعال بودن آن دستگاه است حال اگر به هر دلیلی برق منازل قطع شود تکلیف بیماری با این شرایط چیست؟

,

 ما مردم که در بحران‌های مختلف و به طرق گوناگون چه با روش‌های سنتی و چه مدرن و چه گاهی تلفیقی از هر دو یار و یاور همنوعان خود در شرایط سخت بودیم حالا و در روزهای ادغام اوج گرما و اوج گرفتن کرونا هم باید با اصلاح الگوی مصرف در منابع انرژی و به‌ویژه در مصرف برق، به کمک همنوع بشتابیم.

,

راه‌اندازی سامانه‌ای تحت عنوان «به‌وقت روشنایی» جزو آن دسته از اقدامات فرهنگی و باارزشی است که در راستای تعادل بخشی به مصرف بهینه و باهدف محرومیت‌زدایی و کمک به همنوعانِ مناطق محروم طراحی شده است.

,

هر ایرانی با خاموش کردن یک چراغ به پویش به وقت روشنایی بپیوندد

, هر ایرانی با خاموش کردن یک چراغ به پویش به وقت روشنایی بپیوندد, هر ایرانی با خاموش کردن یک چراغ به پویش به وقت روشنایی بپیوندد,

هر ایرانی و هر هم استانی با پیوستن عملی به این پویش و خاموش کردن حتی یک چراغ غیرضروری می‌تواند در امر خداپسندانه کمک به همنوع شریک شود

,

نرگس افضلی دوار بین‌المللی و عضو کمیته امور استان‌های فدراسیون کاراته کشور، ضمن حمایت از پویش به‌وقت روشنایی و تقدیر از این پویش فرهنگی از همه هم‌وطنان و شهروندان دعوت کرد هرکسی به‌نوبه خود و رعایت موارد جزئی حمایت خود را از این پویش که باهدف کمک به هم‌وطنان تدوین‌شده عملی کند.

,

وی با اشاره به فرهنگ غنی و حس مسئولیت‌پذیری ایرانیان نسبت به همنوعان خود اظهار داشت: گاهی با رعایت برخی از مسائل پیش افتاده و گرفتن یک قدم کوچک می‌توان بسیاری از مشکلات بزرگ را حل کرد که پویش به‌وقت روشنایی نیز در همین راستا تدوین شد.

,

این داور بین‌المللی و رئیس هیأت کاراته استان سمنان بیان کرد: پرهیز از مصارف غیرضروری منابع انرژی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور رعایت استانداردهای مصرف به فرزندان، اصل مهمی است که باید از همان دوران طفولیت مورد توجه والدین قرار گیرد.

,

افضلی بیان کرد: کسی که مصرف صحیح انرژی را به عنوان سرلوحه خود قرار می‌دهد از او به عنوان یک فرد بافرهنگی یاد می‌شود که در کشور متمدنی چون ایران رشد کرده است.

,

وی ادامه داد: دعوت به صرفه‌جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه استفاده درست و بهینه از منابعی است که در صورت رعایت، خودبه‌خود منجر به‌صرفه جویی می شود.

,

جامعه ورزشی پیشرو در ملحق شدن به پویش به وقت روشنایی

, جامعه ورزشی پیشرو در ملحق شدن به پویش به وقت روشنایی, جامعه ورزشی پیشرو در ملحق شدن به پویش به وقت روشنایی,

عضو کمیته امور استانهای فدراسیون کاراته‌ی کشور با اشاره به طراحی سامانه‌ای که مبالغ حاصل از عملیات این صرفه‌جویی را به سمت حوزه‌های محرومیت‌زدایی سوق می‌دهد،افزود:جامعه ورزشی و ورزشکاران همانند همه مسائل اخلاقی و خیرخواهانه که در آن پیش رو هستند با پیوستن به پویش ارزشمند به‌وقت روشنایی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی و برق،در امر خداپسندانه کمک به همنوع سهیم می‌شوند.

,

به گزارش مرآت، کمک به همنوع همیشه در ازای پرداخت وجه نقد یا در نظر گرفتن بخشی از حقوق به نیازمندان خلاصه نمی‌شود گاهی با رعایت یک‌خرده فرهنگ و خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه می‌توان به کمک همنوع شتافت.

,

در روزهای گرم کرونایی با خاموش کردن یک چراغ مشعل امید را در خانه‌های خاموش شعله‌ور کنیم

, در روزهای گرم کرونایی با خاموش کردن یک چراغ مشعل امید را در خانه‌های خاموش شعله‌ور کنیم , در روزهای گرم کرونایی با خاموش کردن یک چراغ مشعل امید را در خانه‌های خاموش شعله‌ور کنیم ,

 پیوستن به پویش به‌وقت روشنایی و سهیم شدن در نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی از جنس آن دسته از انفاق ارزشمند اما ارزان و در دسترسی است که به یادمان می‌آورد یک ایرانی تحت هیچ شرایطی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کند حتی در روزهای گرم کرونایی و با خاموش کردن یک چراغ اضافه، مشعل امید را در خانه‌های خاموش، شعله‌ور می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه