اخبار داغ

مداح اهل بیت:

هیئت های مذهبی قم تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستند

هیئت های مذهبی قم تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستند
مداح اهل بیت با اشاره به اینکه هیئت بزرگ رزمندگان اسلام برای تبعیت از قانون ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم روز عرفه را لغو کرد گفت: خوشبختانه هیئت‌های بزرگ استان قم تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن مالکی نژاد در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید از شیوه نامه های بهداشتی که از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر می شود تبعیت کرد افرادی که این شیوه نامه ها را صادر می کنند با توجه به تخصصی که دارند تصمیم گیری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: حوادثی که بر اثر ویروس کرونا در حال رخ دادن است را همه مشاهده می کنند مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا بیشتر از همه در جریان امور هستند و بهتر از همه می دانند که چه شیوه نامه هایی را برای کنترل ویروس کرونا باید صادر کنند.

مالکی نژاد تصریح کرد: همان‌طور که برای مسائل شرعی از مراجع تقلید باید سؤال می کنیم و تابع نظرات آن‌ها هستیم در این زمینه نیز مسئولان بهداشتی و درمانی منبع تقلید هستند اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا شیوه‌نامه ای برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر تدوین کند همه هیئت ها حسینیه ها مساجد و تکایا تابع این شیوه نامه هستند.

این مداح اهل بیت ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برگزاری مراسم اهل بیت انجام می دهند مراسم ها برگزار می‌شود و هر آنچه از سویی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود حتماً هیئت ها تابع خواهند بود و آن را عمل خواهند کرد این شیوه نامه ها می تواند در خصوص رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی محل برگزاری مراسم و استفاده از ماسک باشد که باید رعایت شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,

مجالس اهل بیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود

, مجالس اهل بیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود,


عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: ممکن است اعلام شود محدودیت‌های در تعداد شرکت‌کنندگان  در محل‌های سربسته هیئت ها باید اعمال شود که مطمئناً هیئت های مذهبی تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

,
, .,


وی عنوان کرد: وقتی در برگزاری مراسم های مذهبی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود مجالس مانند سال‌های گذشته با شور زیاد برگزار نمی شود اما مهم این است که قانون رعایت شود امسال باید با توجه به شرایطی که حاکم است مجالس برگزار شود درست است که برگزار نشدن مراسم‌های اهل بیت با شور و حال سال های قبل ناراحت کننده است اما برگزاری این مراسم ها بارعایت شیوه نامه های بهداشتی و مسائلی که مد نظر متخصصین امر درمان است می تواند میسر باشد.

مالکی نژاد افزود رهبر معظم انقلاب فرمودند همان‌گونه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می کند باید عمل شود و خود ایشان نیز تابع امور اعلامی از طرف این ستاد هستند و حتی برنامه های خود را تعطیل کرده و به صورت مجازی سخنرانی های خود را انجام می دهند.


این مداح اهل بیت بیان داشت: مراسم‌های اهل بیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دنبال می شود مجالس مانند مراسم ها مانند سالهای گذشته نیست زیرا اگر این مراسم ها بدون رعایت اصول بهداشتی برگزار شود ممکن است باعث گسترش ویروس شود درست است ما معتقد هستیم مراسم اهل بیت دارالشفا است اما رعایت اصول بهداشتی نیز باید مد نظر قرار گرفته شود.

,
, .,
,
, .,
,
,
, .,

تابع وزارت بهداشت هستیم و اعتقادات سر جای خودش است

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت باید در مراسم اهل بیت دست به دعا شویم تا این ویروس از کشور و جهان برود اعتقادات و مسیر ما در خصوص اهل بیت سر جای خودش باقی خواهد ماند اما به خاطر رعایت حال مردم و اینکه جان آن ها حفظ شود باید شیوه نامه های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود.


مالکی نژاد تصریح کرد: چندین جلسه در خصوص اینکه مراسم اهل بیت در ایام محرم و صفر با توجه به شیوع بیماری کرونا چگونه برگزار شود برگزار شده است هیئت ها به دنبال این هستند که روشی را اتخاذ کنند که به صورت عمومی اعلام شود تا هیئت ها نیز تابع آن باشند.

این مداح اهل بیت گفت: هیئت بزرگ رزمندگان اسلام برای تبعیت از قانون ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم روز عرفه را لغو کرد خوشبختانه هیئت های بزرگ استان قم تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستند هیئت های کوچک نیز با دیدن هیئت ها بزرگ مطمئناً آن‌ها را الگو قرار داده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند تا یک وحدت رویه در برگزاری مراسم‌های مذهبی به وجود بیاید.


مالکی نژاد تأکید کرد: هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سویی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند شرایط در هر لحظه در حال تغییر است با شروع ایام محرم مشخص نیست وضعیت قم به چه شکلی است پست نمی‌توان از اکنون شیوه نامه خاصی را اعلام کرد با نزدیک‌تر شدن به ایام محرم و صفر مطمئناً شیوه نامه های اعلام خواهد شد و هیئت های قم نیز در برگزاری مراسم تابع آن خواهند بود.

, تابع وزارت بهداشت هستیم و اعتقادات سر جای خودش است,
,
, .,
,
,
,
,
, .,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه