اخبار داغ

مرغداری‌های کردستان نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش دارند

صنعت طیور از نفس افتاد/ دست های پنهان قیمت مرغ

صنعت طیور از نفس افتاد/ دست های پنهان قیمت مرغ
تنها گوشت سفره هر ایرانی که هر چند با مقاومت زیاد قیمتش پر کشید اما این روزها مردم از افزایش قیمت آن گلایه دارند و جالب اینجاست که از این گرانی اخیر مرغدارها هم نصیبی نمی برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، تنها گوشت سفره هر ایرانی که هر چند با مقاومت زیاد قیمتش پر کشید اما این روزها مردم از افزایش قیمت آن گلایه دارند و جالب اینجاست که از این گرانی اخیر مرغدارها هم نصیبی نمی برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

ضرر دهی مرغداران و نبود نهاده‌های طیور

, ضرر دهی مرغداران و نبود نهاده‌های طیور, ضرر دهی مرغداران و نبود نهاده‌های طیور,

یکی از مرغداران شهرستان دیواندره در گفتگو با خبرنگار کردتودی در خصوص معضلات و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه شده است، اظهار داشت: افزایش شدید قیمت کنجاله ذرت و سویا، جان ما مرغداران را گرفته است.

,

وی گفت: متاسفانه دلال ها کنجاله ی سویا را با قیمت 2700 تومان می خرند اما برای ما مرغدارها باید کیلیویی 6900 تومانپرداخت کنیم و آیا دست های پنهان در پشت این قضیه وجود دارد؟

,

, ,

وی ادامه داد: از این افزایش قیمت چیزی نصیبمان نمی‌شود چراکه کمبود نهاده‌ها و نبود سرمایه در گردش هم قوز بالا قوز این صنعت در کردستان است البته نه برای همه!

,

جور نشدن دخل و خرج مرغداران متاسفانه آنها را به ورشکستگی کشانده است چرا که کنجاله ی سویا و ذرت با نرخ دولتی به دست انها نمی رسد.

,

, ,

تامین نهاده ها از دغدغه های عمده مرغداران است

, تامین نهاده ها از دغدغه های عمده مرغداران است, تامین نهاده ها از دغدغه های عمده مرغداران است,

یکی دیگر از مرغداران استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: میزان نهاده‌ای که از طریق اداره پشتیبانی امور دام استان کردستان در اختیارمان قرار داده می شود، کفاف مرغ‌ها را نمی‌دهد و به ناچار من و تعداد زیادی از همکارانم مجبور هستیم که نهاده‌های مورد نیازمان را از طریق بخش خصوصی و بازار آزاد تهیه کنیم.

,

وی گفت: از 60 مرغداری شهرستان دیواندره 58 مرغداری دچار مشکلات فراوان هستند و در حال تعطیل شدن هستند، مگر یک مرغدار که با زحمت فراوان روبرو است چقدر قرار است سود کند که اینچنین با مشکلات هم روبرو باشد و خسارت و ضرر ببیند.

,

وی با اشاره به اینکه مشکل این صنف زنجیره وار است و مرغداران در این برهه زمانی نیاز به حمایت همه جانبه دارند، گفت: مسئولان استانی از اتحادیه و مرغداران حمایت  نمی کنند در حالیکه در استانهای دیگر اینطور نیست و کل نهاده هایشان با نرخ دولتی تامین می شود،  اما فریاد ما و مرغداران این است که برخی مسئولین شعارگونه عمل می‌کنند.

,

, ,

تسهیلات سرمایه درگردش در اختیار مرغداری‌های کردستان قرار می‌گیرد

, تسهیلات سرمایه درگردش در اختیار مرغداری‌های کردستان قرار می‌گیرد,

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تسهیلات سرمایه درگردش در اختیار مرغداری‌های کردستان قرار می‌گیرد.

,

خلیل فعله‌گری اظهار کرد:‌ مرغداری‌های استان به طور متوسط در سال چهار نوبت جوجه‌ریزی انجام می‌دهند که سرمایه در گردش مورد نیاز برای این واحدها حدود 300 میلیارد تومان در هرمرحله از جوجه‌ریزی است.

,

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: 14 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مرغداری استان فعالیت می‌کنند و باید به جد از این صنعت حمایت کنیم.

,

, ,

امهال تسهیلات واحدهای مرغداری در کردستان

, امهال تسهیلات واحدهای مرغداری در کردستان, امهال تسهیلات واحدهای مرغداری در کردستان,

وی از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای مرغداری استان خبر داد و افزود: مرغداران بدهکار به بانک‌ها می‌توانند با پرداخت 7.5  درصد از بدهی تسهیلات دریافتی، وام خود را برای مدت مشخص امهال نمایند.

,

فعله‌گری یادآور شد مرغدارانی هم که متقاضی دریافت تسهیلات 18 درصد هستند می‌توانند با مراجعه به بانک‌های استان نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

,

وی گفت:  بانک‌ها به مشتریان خود تسهیلات 18 درصد پرداخت کرده و به دیگر متقاضیان با واریز 20 درصد از مبلغ تسهیلات توسط متقاضی و مسدود شدن آن تا پایان پرداخت اقساط این تسهیلات را در اختیار مرغداران قرار می‌دهند. 

,

, ,

صنعت مرغداری پویاترین و فعالترین صنعت کردستان است

, صنعت مرغداری پویاترین و فعالترین صنعت کردستان است, صنعت مرغداری پویاترین و فعالترین صنعت کردستان است,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان هم با بیان اینکه در سال گذشته 95 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید کرده‌ایم افزود: برنامه‌ریزی ما برای سال‌جاری افزایش این میزان به 110 هزار تن است که تا اکنون بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خوب پیش رفته‌ایم.

,

سید احمد ذکریای‌نژاد، صنعت مرغداری را پویاترین و فعالترین صنعت استان دانست و تاکید کرد: مرغداری‌های استان واحدهای شناسنامه‌دار با سوددهی مناسبی هستند که بانک‌های عامل می‌توانند با اطمینان کامل در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

,

 وی تصریح کرد: گوشت مرغ یکی از مهم‌ترین مایحتاج روزمره خانوارهای ایرانی بوده و استان کردستان با دارا بودن رتبه نهم تولید گوشت مرغ در کشور می‌تواند با حمایت همه جانبه بانک‌های استان همچنان در این فعالیت اقتصادی موفق باشد.

,

ذکریای‌نژاد اذعان کرد: مردم در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی به جهت شیوع ویرووس کرونا به تولیدات دامی ازجمله گوشت مرغ نیاز دارند و ما باید همچنان از تولیدکنندگان بخش دام و طیور بخصوص مرغداران حمایت کنیم.

,

, ,

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند باید ساز و کار درستی برای توزیع دانه مورد نیاز مرغداران و همچنین خرید تضمینی گوشت تولیدی شان صورت گیرد تا با یک بحران مانند کرونا دچار چنین لرزه ها و تکانه های شدید اقتصادی در بین تولید کنندگان گوشت و مرغ در سطح کشور نباشیم.

,

هر چقدر زمان بیشتری سپری شود و چاره اندیشی صورت نگیرد، این خلاء بیشتر در جان مرغداران نفوذ می‌کند و صنعت مرغداری استان بیشتر در ورطه نابودی فرو می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه