اخبار داغ

امام جمعه سرایان:

نرخ بیکاری اعلام شده در خراسان جنوبی خلاف واقعیت جامعه است

نرخ بیکاری اعلام شده در خراسان جنوبی خلاف واقعیت جامعه است
حجت‌الاسلام سنجری گفت: در خراسان جنوبی جوان‌های تحصیل‌کرده بیکار زیادی داریم که اکثرا خانه‌نشین هستند. با این شرایط جای تعجب دارد که نرخ بیکاری در استان کاهش داشته و باید سوال کرد که این اشتغال به چه کسانی رسیده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد آمار اعلام شده درباره کاهش نرخ بیکاری در خراسان جنوبی، اظهار کرد: بر اساس واقعیت جامعه و مراجعات مردمی نرخ بیکاری اعلام شده در خراسان جنوبی خلاف واقعیت جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، در مورد آمار اعلام شده درباره کاهش نرخ بیکاری در خراسان جنوبی، اظهار کرد: بر اساس واقعیت جامعه و مراجعات مردمی نرخ بیکاری اعلام شده در خراسان جنوبی خلاف واقعیت جامعه است.,

وی به اجرای طرح ۱۰ هزار مسکن محرومان در استان اشاره کرد و افزود: در این مورد در برهه‌ای از زمان تعداد قابل توجهی افراد بکار گرفته شدند و حتی در برخی از شهرستان‌ها بحث کمبود نیروی کار مطرح بود اما آن‌چه مورد توجه بوده، مقطعی‌بودن مدت‌زمان فعالیت مردم است.

,

امام جمعه سرایان بیان کرد: در شهرستان‌های خراسان جنوبی در برخی از فصل‌ها کار وجود دارد و حتی نیروی برای کارگری از شهرستان‌های دیگر وارد استان می‌شود اما باید توجه داشت که این مسئله مربوط به مدت زمان اندکی از سال است و همیشگی نیست.

,

نرخ بیکاری در خراسان جنوبی درست نیست

, نرخ بیکاری در خراسان جنوبی درست نیست, نرخ بیکاری در خراسان جنوبی درست نیست,

حجت‌الاسلام سنجری عنوان کرد: آماری که توسط مرکز آمار برای نرخ بیکاری مطرح می‌شود با اشتغال و کسب درآمد واقعی در جامعه متفاوت است. با توجه به شرایط موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد آمار بیکاری بیش از ۴ درصدی است که بیان شده و این آمار، آمار درستی نیست.

,

وی اظهار کرد: ادارات و سازمان‌هایی که وظیفه بیان‌کردن آمار بیکاری را دارند، کاش با حضور در جامعه شاهد آمار واقعی بیکاری و اشتغال باشند.

,

امام جمعه سرایان گفت: متأسفانه برخی از خانواده‌ها به دلیل بیکاری و عدم شغل با مشکلات متعددی مواجه هستند.

,

حجت‌الاسلام سنجری بیان کرد: این خلاف است که مسئولان، استان خراسان جنوبی را که با مشکلات فراوانی مواجه است، صنعت ندارد، کشاورزی و دامپروری در بسیاری از نقاط استان تحت‌تأثیر خشکسالی از بین رفته و بسیاری مشکلات دیگر، نرخ بیکاری آن را چهار درصد اعلام کنند.

,

وی با اشاره به این‌که شاید با توجه به جمعیت استان خراسان جنوبی نرخ بیکاری استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر باشد، عنوان کرد: اما در واقعیت اجتماعی جامعه اتفاقی خاصی را در خصوص کاهش نرخ بیکاری شاهد نبودیم.

,

امام جمعه سرایان افزود: برخی از دوستان مدعی هستند وام‌های اشتغال‌زایی که پرداخت شده، شرایط اشتغال را در استان تغییر داده اما واقعیت غیر از این است چراکه وام‌های اشتغال‌زایی نیز در درازمدت نتیجه خواهد داد.

,

حجت‌الاسلام سنجری بیان کرد: شاغل‌شدن یعنی این‌که فرد مشغول بکار شود و در قبال آن پول به دست بیاورد؛ این‌که فردی وامی برای ایجاد شغل دریافت کند بدون این‌که نتیجه و درآمدی داشته باشد، شغل محسوب نمی‌شود که در نرخ بیکاری تأثیر داشته باشد.

,

برای افزایش اشتغال باید به استعدادهای هر منطقه توجه کرد

, برای افزایش اشتغال باید به استعدادهای هر منطقه توجه کرد, برای افزایش اشتغال باید به استعدادهای هر منطقه توجه کرد,

وی با این‌که جا دارد از برخی نهادها که برای ایجاد شغل در استان فعالیت دارند تشکر کرد، گفت: برای افزایش اشتغال باید به استعدادهای هر منطقه توجه کرد.

,

امام جمعه سرایان افزود: متأسفانه محصولات راهبردی کشاورزی خراسان جنوبی، خام‌فروشی شده و بدون فرآوری از استان خارج می‌شود.

,

حجت‌الاسلام سنجری بیان کرد: اگر مسئولان بخواهند اشتغال پایدار ایجاد کنند باید به ظرفیت‌های استان توجه کرده و معادن و صنعت استان را تقویت و مواد معدنی را فرآوری و از خام‌فروشی جلوگیری کنند.

,

وی تصریح کرد: برای ایجاد شغل در هر استان باید به ظرفیت‌ها توجه کرد چراکه نسخه واحد پیچیدن برای تمام کشور مؤثر نیست.

,

امام جمعه سرایان بیان کرد: از مسئولان کشوری و استانی انتظار می‌رود برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی در هر استان و شهرستان با معتمدین محلی و مردم هر منطقه مشورت کنند چراکه در این حالت شاهد اشتغال پایدار خواهیم بود.

,

ثبات مدیریتی لازمه پیشرفت اقتصادی

, ثبات مدیریتی لازمه پیشرفت اقتصادی, ثبات مدیریتی لازمه پیشرفت اقتصادی,

حجت‌الاسلام سنجری در مورد پیشرفت اقتصادی خراسان جنوبی، گفت: باید در استان ثبات مدیریتی باشد تا به پیشرفت اقتصادی رسید و لازم است این نکته مورد توجه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باشد.

,

وی تصریح کرد: این‌که در خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید چهار استاندار خراسان جنوبی تغییر کند و صحبت از حضور پنجمین استاندار باشد کار خوبی نیست.

,

امام جمعه سرایان عنوان کرد: علاوه بر ثبات مدیریت، استفاده از نیروی انسانی جوان برای مسئولیت‌داشتن در استان بسیار مهم است.

,

حجت‌الاسلام سنجری ادامه داد: در استان خراسان جنوبی مدیران کل بسیاری هستند که بیش از ۱۰ سال شده مسئولیت دارند و برخی مدیران دچار روزمرگی شدند و این مسئله نشان‌دهنده عدم‌ثبات مدیریتی بوده و لازم است این مدیرکل جابه‌جا شود چراکه اگر این روند ادامه داشته باشد، مردم متضرر خواهند شد.

,

وی عنوان کرد: مسئله دیگری که در پیشرفت اقتصادی استان مهم بوده این است که افق دید مسئولان بازتر از آن‌چه که الان است، شود.

,

امام جمعه سرایان با اشاره به همجواری استان‌های برخوردار در همسایگی خراسان جنوبی، گفت: مرز در خراسان جنوبی ظرفیتی است که مسئولان می‌توانند از آن استفاده کرده و با کار و تلاش از این ظرفیت برای استان درآمدزایی داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام سنجری افزود: توجه به مناطق محروم و مرزی استان مسئله دیگری است که باعث پیشرفت اقتصادی استان می‌شود و خوشبختانه در این خصوص اقداماتی در استان انجام شده است که جای تشکر از مسئولان مربوطه دارد.

,

وی تأکید کرد: مسئولان به مردم القا کنند که به فکر آن‌ها هستند و واقعا به فکر بوده و برای ایجاد شغل کار کنند.

,

خانه‌نشینی جوان‌های تحصیل‌کرده خراسان جنوبی و کاهش نرخ بیکاری!  

, خانه‌نشینی جوان‌های تحصیل‌کرده خراسان جنوبی و کاهش نرخ بیکاری!  , خانه‌نشینی جوان‌های تحصیل‌کرده خراسان جنوبی و کاهش نرخ بیکاری!  ,

امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی جوان‌های تحصیل‌کرده بیکار زیادی داریم که اکثرا خانه‌نشین هستند. با این شرایط جای تعجب دارد که نرخ بیکاری در استان کاهش داشته و باید سوال کرد که این اشتغال به چه کسانی رسیده است؟  

,

حجت‌الاسلام سنجری به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها در اثر شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بسیاری از کارخانه‌های استان با ظرفیت ناقص فعال است.

,

وی به نیاز ارزی کارخانه کویرتایر بیرجند اشاره کرد و گفت: طبق گفته مدیرعامل کارخانه کویرتایر اگر ارز مورد نیاز برای این کارخانه فراهم شود، زمینه ایجاد شغل برای ۳۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد. لذا لازم است مسئولان و نمایندگان مجلس به این مسائل توجه کرده و طی رایزنی با بانک مرکزی این مشکل و سایر مشکلات مشابه را پیگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه